30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    robinho96

MBP of MBA: wat is beter voor je werknemers?

Een Macbook Pro of een Macbook Air voor je werknemers??

Moderator
    Koen van Tongeren

Dat ligt er natuurlijk hélemaal aan wat die werknemers moeten doen op hun computer en hoe mobiel ze dienen te zijn voor hun werk.

Bijdrager
    stel maar

wat voor bedrijf heb je en wat moeten ze er op doen?

Bijdrager
    Hansi2124

En hoeveel werknemers heb jij als je 15 jaar jong bent?
    Kortom: hoe serieus wil jij dat wij dit topic nemen?

Bijdrager
    iNicky

@Hansi, misschien niet voor zijn eigen werknemers, maar voor werknemers in het algemeen.
    Mijn ervaring is dat de goedkoopste eigenlijk nog te duur is. Niet iedere werknemer is er even zuinig op en na zo’n twee jaar wordt er vaak geklaagd dat ze een nieuwe willen hebben want, ….

Bijdrager
    madcat

De MBP is als werk paard bedoeld en de MBA is voor mobiel gebruik bedoeld.
    Bepaal wat de werkgever het belangrijkste is

Bijdrager
    TheBigZ
    Hansi2124 op 21 februari 2012

En hoeveel werknemers heb jij als je 15 jaar jong bent?

Kortom: hoe serieus wil jij dat wij dit topic nemen?

Het kan natuurlijk.;-)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ben_Woldring

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat is een uitzondering.:wink:
    Maar TS heeft de vraag zelf nog steeds niet beantwoord, dus is het wachten daarop.

Moderator
    unSOUND

Je kunt je ook afvragen hoe serieus je de leeftijd in het profiel moet nemen…:neutral:

Bijdrager
    Hansi2124

Ook dat.
    Maar gezien de originele topictitel kan dat wel kloppen.:razz:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    unSOUND op 21 februari 2012

Je kunt je ook afvragen hoe serieus je de leeftijd in het profiel moet nemen…:neutral:

Ik vertrouw die profielen voor geen cent.
    Volgens je eigen profiel ben al verscheidene jaren 32 (stuur eens een PB want hoe doe je dat?:wink: ) en rij je thuis op een reachtruck. :crazy:

Bijdrager
    wdele

@Hansi2124 Het hoeft niet per se zo te zijn dat jongere mensen geen bedrijf kunnen hebben. Met werknemers is idd wat vergezocht, maar gewoon een voorbeeld: ik ben 10 en ik heb ook een bedrijf. Voor het tijdperk waar we nu in leven hoeft dat geen uitzondering te zijn.

Bijdrager
    Sam Rijver

Ja joh Hans. Wat Wdele zegt.

Ik las dat echt met zo’n enorme glimlach dat ik bijna lol moest tikken.

Bijdrager
    jesper211232

ik ben 12 en bouw ook een aantal site’s niet dat ik werknemers heb, maar wat Wdele zegt, het is nu niet zo gek om een klein bedrijfje te hebben.

dus we kunnen hem best serieus nemen vind ik.
    [s]en misschien is hij zelf de werknemer, en is hij opzoek naar een laptop voor zich zelf, en dat wij de vraag anders begrijpen.:wink:[/s]

Bijdrager
    JesseV

Allemaal leuk en aardig maar om als vijftienjarige (al) je werknemers een MacBook te geven is vrij bijzonder te noemen.

[size=2]@jesper

<br />
    [s]tekst[/s]<br />

[/size]

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je mag als minderjarige een bedrijf starten. Maar voor alles wat je doet geldt dat de ouders of andere verantwoordelijke volwassenen hun toestemming geven. Dat betekent dus dat werknemers aannemen en betalen, transacties uitvoeren zoals iets kopen of verkopen, allemaal via een volwassene moeten lopen die daarvoor toestemming geeft.

Vaak zullen die ouders een aardig centje hebben want anders begint niemand hier aan natuurlijk want er is altijd een start kapitaal nodig en de kosten van leges e.d.

Bijdrager
    iep

En niemand die zich bedenkt dat het gewoon een huiswerkvraag kan zijn of eentje die de buurman met eigen bedrijf heeft gesteld aan dat “handige” buurjongetje?

Bijdrager
    Hansi2124

Aangezien ik Robin Verbeek hier helemaal niet meer heb teruggezien, denk ik het mijne van zijn vraag.:wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ja dat is inderdaad opvallend….

Bijdrager
    TheBigZ
    Hansi2124 op 21 maart 2012

Aangezien ik Robin Verbeek hier helemaal niet meer heb teruggezien, …

(Alleen de prijs is anders… :lol:)

iPod Touch 2G vervangen door iPad 2 of 3

Bijdrager
    Hansi2124

Okay:
    hier in dit topic helemaal niet meer heb teruggezien.

Dát bedoelde ik.

Bijdrager
    robinho96

ok ik bedoelde dit gewoon in het algemeen voor als ik later mijn eigen bedrijf ga starten als ik meerderjarig ben.

Bijdrager
    Afroman

Dat zie je dan wel toch? Grote kans dat je dan geen laptops meer hebt.

Bijdrager
    iep

Vergeet niet dat de techniek in de ICT nogal rap ontwikkeld waardoor het veel verstandiger is om pas te gaan kijken wanneer je daadwerkelijk iets nodig hebt.

Bijdrager
    robinho96

Maar ik bedoelde ook voor in het algemeen. Ik vroeg mij dat gewoon af.

Bijdrager
    iep

Het zijn specifieke apparaten. Die kunnen dit jaar net zo goed volledig gedropt worden en vervangen door een totaal ander soort model. Dat kan ook volgend jaar zijn, of het jaar daarop, enz. Bij Apple is dat niet te voorspellen omdat ze hier niets over vermelden. VMware is nog zo’n bedrijf die dat doet.

Wat je wel kunt doen is kijken of een laptop of een desktop wat zou zijn. Dat is een veel algemenere vraag en eentje die zich meer richt op het soort computer. Dan kun je vragen gaan stellen als: moet hij mobiel zijn of niet?

Bijdrager
    Stirf

@Iep: zoek eens op VMUG en misschien kan je een uitnodiging krijgen op naam van je werkgever.

Bijdrager
    Remcovanderveer

Jongens, dit kan prima.
    Ik ben ook 15, heb een eigen bedrijf. En ik zou inderdaad ook medewerkers kunnen aannemen.

Hendrik, je hebt ook geen rijke ouders nodig hoor. Ik ben gestart met een Acer-laptopje 3 jaar geleden, en ben met niks begonnen, en nu toch een Mac met 2 Cinema Display’s en een Macbook Pro.
    Dus het kan ook zonder startkapitaal. Ik heb op dit moment geen werknemers in dienst, maar het zou wel kunnen. Ik vind het niet nodig en niet handig vanwege Belastingdienst, teveel gezeur.

Als ik überhaupt zou meten kiezen tussen MBA en MBP koos ik voor de Macbook Pro, vanwege de processorkracht, hij is steviger, en gewoon Pro.;-)

Bijdrager
    robinho96

ok bedankt

Bijdrager
    iep
    Stirf op 01 april 2012

@Iep: zoek eens op VMUG en misschien kan je een uitnodiging krijgen op naam van je werkgever.

Die uitnodigingen zijn het probleem niet, die krijg ik al een tijdje in mijn mailbox. Degene die de kosten moet gaan betalen is een discussiepunt en dat gaat gezien mijn functie ook niet mijn werkgever worden:(

Maar goed, dit doet niets af aan de standaard policy zoals ze die steeds op de fora van VMware naar voren schuiven: ze mogen echt niets zeggen over toekomstige updates van VMware producten. Dat is soms nogal lastig omdat je van tevoren dus niet weet of een fix in de eerst volgende release komt of niet. Andere bedrijven zijn daarin wat specifieker.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.