27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    hwp

wat in XP niet werkt op mijn Macbook

Na een tijd gewerkt te hebben met mijn MacBook (waar ik zeer blij mee ben!!) werken een aantal dingen in XP niet, graag hoor ik of dit alleen bij mij zo is en of het opgelost kan worden.

klikfunctie mousepad werkt niet
    op forums kan ik niet meer zien wat ik wel en niet gelezen heb
    als ik externe luidsprekers aansluit schakelt het geluid van de laptop niet uit
    IP instellen draadloos netwerk gaat alleen goed in Algemeen, in alternatief functioneert het niet en dat gebruik ik nu net want mijn kantoor heeft een ander IP dan thuis, op kantoor hang ik dus aan de netwerkkabel
    onthoudt geen wachtwoorden

Zou je wellicht deze problemen voorkomen door met Parallels te werken?

Bijdrager
    tijn22

Behalve de klikfunctie lijken de meeste van je problemen puur met Windows zelf en instellingen te maken te hebben. Dat kun je beter op een Windows forum (zoals Tweakers)gaan navragen, aangezien we hier, tja, weinig met Windows te doen hebben..

Doet je mousepad het helemaal niet in Windows?

[size=9:5ffb6fcbe7]
    Overigens, al het bovenstaande zal het zeker weten gewoon doen in OS X. Voor een beetje internetten en muziek heb je Windows ook niet nodig he :)[/size:5ffb6fcbe7]

Bijdrager
    hwp

@tijn22, ik geloof dat mijn problemen puur MacBook georienteerd zijn, daar ze op onze andere (niet Mac) computers niet voorkomen. Dus nogmaals wie heeft ook zulke problemen.
    In Windows werkt de muis gewoon, alleen geen klikfunctie

Inactief
    Anoniem

heb je de update naar bootcamp 1.1 al gedaan?
    die kan misschien je probleem oplossen.

Boot Camp 1.1 beta downloadsite

Bijdrager
    SeaTrue

ik dacht dat het geluid een probleem is waar een aantal mensen last mee hebben

Bijdrager
    chlorophyl

Het geluidsprobleem is geloof ik opgelost in BootCamp 1.1.
    Dat de klik op je toiuchpad niet werkt klopt.

De rest van je problemen zijn inderdaad zoals tijn22 al zei windows gerelateerd.
    Kijk eens naar je cookies, worden die wel opgeslagen?
    En heb je auto-aanvullen wel aan? Dat opslaan van wachtwoorden is een IE instelling.

Bijdrager
    iStevie

waarom iedereen toch XP wil op zen Mac !!
    Het zal wel aan mij liggen, maar allee…

Geef mij maar TIGER….

Bijdrager
    hwp

ja dat ligt inderdaad aan jou, maar als je alleen maar Apple kent is het wel begrijpelijk:D

Bijdrager
    Zeikhoff
    ”hwp”

ja dat ligt inderdaad aan jou, maar als je alleen maar Apple kent is het wel begrijpelijk:D

Als je alleen Apple kent, zou je nog uit nieuwsgierigheid kunnen XP’en…

Juist als je jaren met Windows gewerkt hebt, vraag je je af waarom je dat nog draait…
    Tenzij je natuurlijk een prog hebt dat enkel onder Windows draait en waar geen vervanger voor is.

Voordeel van Parallels in jouw geval: al die dingen waar je klachten over hebt kun je dan onder OsX doen, terwijl je dat ene progje ‘noodzakelijk kwaad’ onder XP uitvoert…

Bijdrager
    klaus

Waarom wordt er steeds zo gereageerd op mensen die Windows draaien op intel-macs. Gaan jullie dat blijven volhouden tot Apple weer naar PPC overgaat?

Sommige mensen willen nu eenmaal mac hardware omdat het mooi is, maar verkiezen toch Windows boven Os X. Nou en? laat ze lekker doen, mij stoort het in elk geval niet..

En veel mensen hebben het idd nodig om bepaalde zaken te draaien.

Aan hwp : allicht zijn een aantal problemen opgelost met de 1.1 update van bootcamp. Kom je dan even terug met de nog openstaande issues?

Bijdrager
    Zeikhoff
    ”klaus”

Waarom wordt er steeds zo gereageerd op mensen die Windows draaien op intel-macs. Gaan jullie dat blijven volhouden tot Apple weer naar PPC overgaat?

Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom er dan vanuit andere hoek weer mensen reageren zoals jij nu…

Daarnaast zie ik geen verband tussen de vermeende superioriteit van OsX boven XP en het type processor in de Macs…

Bijdrager
    klaus
    ”Zeikhoff”

Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom er dan vanuit andere hoek weer mensen reageren zoals jij nu…

Hier ben je me even kwijt..

”Zeikhoff”

Daarnaast zie ik geen verband tussen de vermeende superioriteit van OsX boven XP en het type processor in de Macs…

Dual-boot op PPC is niet mogelijk zoals je die nu hebt op Intel, en ik heb het helemaal niet over superieur zijn. Ik laat eenieder uitmaken wat het beste voor hem is, hooguit wijs ik hem erop welke zaken makkelijker zouden gaan in OS X, zonder te gaan roepen dat iedereen na jaren Windows gebruik zich zal beginnen af te vragen waarom ze dat gebruikten aangezien het goed kan zijn dat ze OS X niet zo prettig vinden werken.

Maar we gaan wel erg off-topic nu.

Bijdrager
    hwp

Na het updaten van BootCamp:

klikfunctie mousepad werkt niet, werkt niet
    op forums kan ik niet meer zien wat ik wel en niet gelezen heb, werkt niet
    als ik externe luidsprekers aansluit schakelt het geluid van de laptop niet uit, werkt OK
    IP instellen draadloos netwerk gaat alleen goed in Algemeen, in alternatief functioneert het niet en dat gebruik ik nu net want mijn kantoor heeft een ander IP dan thuis, op kantoor hang ik dus aan de netwerkkabel, nog niet getest, want de Mac hangt dan telkens, kabel aansluiting is goede optie
    onthoudt geen wachtwoorden, is OK

Ik ga op mijn andere MacBook Parallels proberen, wellicht geeft dat geen problemen, wij zijn op ons kantoor ERG enthousiast over onze MacBooks en overwegen nu om enkele vaste computers te vervangen voor Intel Macs, maar helaas onze digitale röntgen en CT systemen werken (nog) niet onder Mac en de Intel Macs zijn wat dat beterft een ware uitkomst.

Bijdrager
    Zeikhoff
    ”klaus”

Dual-boot op PPC is niet mogelijk zoals je die nu hebt op Intel, en ik heb het helemaal niet over superieur zijn. Ik laat eenieder uitmaken wat het beste voor hem is, hooguit wijs ik hem erop welke zaken makkelijker zouden gaan in OS X, zonder te gaan roepen dat iedereen na jaren Windows gebruik zich zal beginnen af te vragen waarom ze dat gebruikten aangezien het goed kan zijn dat ze OS X niet zo prettig vinden werken.

Ik zei ook ‘vermeende superioriteit’, doelend dat je je afvroeg waarom ‘anderen’ (w.o. ik) OS X superieur achtten. Je wierp je inderdaad op als objectieve beoordelaar van beide OS’en.
    In tegenstelling tot alle andere gebieden, heb ik op OS gebied een totalitaire inborst: OSX is goed, windows bad… en wie het anders ziet, is enkel nog niet tot inzicht gekomen…

Maar inderaad, er off-topic, erg vervelend voor anderen (ik zit nml. alleen te stangen), we zouden eigenlijk in het ‘mac gebruikers zijn arrogant’-draadje moeten zitten en we gaan erg hard richting ‘discussing on the internet is like running in the special olympics. Even if you win, you’re still retarded’…

Bijdrager
    iStevie

Mij stoort dat niet dat ze XP gebruiken op hun Mac…

Alleen was dat in den tijd bij mij wel de reden waarom ik naar Apple ben gekomen om Windows NOOIT meer te zien. Dus ga ik het nu dan ook niet installeren !

Ik was Windows echt kotsbeu.
    Ik leef nu minder gestresseerd met men Macje —> En dat kan je hopelijk wel begrijpen?!

En nu ontopic….. GO Windows… :evil:

Bijdrager
    kwistenbiebel

@ hwp:Werkt het draadloos netwerk ondertussen onder Parallels?
    Ik zou dit graag weten omdat ik niet zonder kan als ik overstap naar intel-mac.

Bijdrager
    Geedee
    ”klaus”

Gaan jullie dat blijven volhouden tot Apple weer naar PPC overgaat?

Hé, denk je dat die kans bestaat? Ik kan niet wachten

:D

Bijdrager
    Marius1976

Even een persoonlijke notitie van mij:

Ik word wel een beetje moe(deloos) van al die wannabe-mods, die in ELK topic dat ook maar enigszins naar windows riekt, er boven op springen. Hou daar nou gewoon eens mee op. Als je vindt dat het echt niet in de haak is: PB dan een mod. Dat is overigens ook 1 van de regels en wenselijkheden hier op het forum.

Verder: zint het onderwerp je niet: ga er dan niet op in. Help waar je helpen kunt. De vriendelijke verwijzing van tijn22 was inderdaad helpen. Iemand stelt een vraag, en wordt (vriendelijk) verwezen naar een ander forum, waar hij/zij waarschijnlijk meer hulp kan krijgen. Uitstekend.

Maar al dat belerende gedoe. Het is offtopic, het is tegen de regels, en het draagt op geen enkele wijze bij aan de oplossing van de problemen van TS.

Groeten,
    Marius

Bijdrager
    hwp

@kwistenbiebel heb parallels (nog) niet geinstalleerd, maar met bootcamp werkt het uitstekend

Bijdrager
    hwp

Na het installeren van Mozilla Firefox worden nu ook de de inlognamen en wachtwoorden onthouden.
    Op onze “normale” Windows computers werkten we al met dit programma dat m.i. veel beter is dan Microsofts Explorer.

Bijdrager
    TurkishDelight

:|

Bijdrager
    hellboy123

aardige kick 8)

Bijdrager
    d3nn
    ”kwistenbiebel”

@ hwp:Werkt het draadloos netwerk ondertussen onder Parallels?
    Ik zou dit graag weten omdat ik niet zonder kan als ik overstap naar intel-mac.

Werkt perfect

Moderator
    Poezenbeest

Ik snap dat van dat netwerk niet…. niet omdat ik zo een volslagen idioot ben (alhoewel….) maar meer omdat een netwerkinstelling toch een netwerkinstelling is?

Als je op de Mac een LAN-verbinding met DHCP draait, dan is dat in Windoos toch ook gewoon een LAN-verbinding met DHCP?

[nostalgische modus]
    Goeie oude tijd dat je met VPC gewoon Windoos naar de netwerkverbinding van je OSC stuurde…..

Is bootcamp ook niet gewoon een emulator en zal je gewoon je verbinding van OSX kunnen gebruiken via een virtual switch?

(heb zelf een G3… dus geen ervaring met bootcamp)

Bijdrager
    TurkishDelight

weet iemand hoe ik in Windows Vista (Bootcamp) op een MacBook, rechtermuisknop kan doen..
    ik weet dat het kan met 2 vingers op het stuurvlak + muisklik, maar ik krijg pijn in mijn vingers..
    Is er een alternatief?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Twee handen gebruiken: hou twee vingers van de ene hand op het touchpad, en druk met je andere hand de muistoets in.

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Jakko

Twee handen gebruiken: hou twee vingers van de ene hand op het touchpad, en druk met je andere hand de muistoets in.

dan heb ik nog steeds pijn in mijn vingers..
    is er niet iets zoals in MacOSX.. ctrl+klik= rechtermuisknop

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.