20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

Wat hebben jullie aan problemen gevonden in Lion?

Ik was benieuwd wat jullie aan probleempjes zijn tegen gekomen in de Beta van Lion.
    Naast dat het een super systeem is en vele verbeteringen heeft even een lijst met wat problemen

Dit zijn mijn bevindingen:
    – ical geeft verkeerde tijd aan. Wanneer ik op een Snow Leopard agenda iets aan maak om 12.00 uur dan staat hij in Lion op 11.00 uur vreemd genoeg.
    – Ik heb een Dymo printer en die doet het perfect. Laatste software erop en gaan. Maar nu wil ik een postzegel printen onder Chrome, Firefox of Safari en dat werkt niet. De software kan niet worden gevonden zegt hij dat
    – Sommige Java websites werken niet onder Safari.
    – Heb ook een Java website die in geen 1 browser werkt
    – Lightroom is trager en zeker als je hem opstart. Op 1 of andere manier is het inladen van de bibliotheek erg traag.
    – Photoshop is ook een stuk trager en het bewaren van bestanden en crasht geregeld
    – Parallels start niet op
    – De QNAP nas kan niet worden verbonden via AFP. SMB lukt nog wel. Maar ok Time Machine is niet werkend op de QNAP

Nu even de positieve dingen
    – beter vormgegeven en makkelijk te bedienen
    – mail echt super!
    – ical mooi!
    – finder top!

Ondanks een aantal mindere punten is dit echt een super vooruitgang en kan niet wachten op een volgende beta/final release!

Sleutelbeheerder
    Night

Je vergeet even voor het gemak dat je met een developers beta te maken hebt, die nog niet eens dicht bij de Gold versie ligt. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat deze nog vele bugs bevat. Vandaar dat ik dit een zeer nutteloos topic vind.

Bovendien zijn er al talloze topics over de ‘wel en niet’s van Lion…

Bijdrager
    mendel

1. Photoshop updaten – werkt altijd?
    2. Parrallels heeft (nog) geen Lion versie ?
    3. Java… Zelde verhaal als 1 en/of 2
    4. Rechtsboven als je naar Settings gaat >General>Date & time>Set date & time voilà
    Dus Lion is wél goed!

PS Lion is waarschijnlijk gewoon in de war met winter en zomertijd.

Bijdrager
    Pieterr

Je moet de bugs die je in Lion hebt gevonden, niet hier melden, maar aan Apple.
    Daar dient een beta namelijk voor….

En goegel zelf nog even wat NDA betekent.

Sleutelbeheerder
    Night
    Pieterr op 27 maart 2011

Je moet de bugs die je in Lion hebt gevonden, niet hier melden, maar aan Apple.

En dan wèl echte bugs;)

Bijdrager
    TLM

Het is natuurlijk ook zo dat Lion Beta heel wat meer aan logging doet dan een release versie, het is maar normaal dat Lightroom en Photoshop trager zijn.

Hoop wel dat je zo slim bent om geen productie te doen met Lion :sarcastic:

Voor de rest volg ‘k Pieterr en Night

Bijdrager
    Yggdrasil

Night, als zijnde moderator zou je toch op de hoogte moeten zijn van deze paragraaf in de huisregels?;)

Let dan vooral op het derde puntje. Dit topic schendt die regel. Dat is ook wat Pieterrrr reeds vermeldde (NDA).

Bijdrager
    Yaris

Wordt er hier dan hulp gevraagd of geboden bij OS X Lion?

Bijdrager
    Oppie

Nee. En daarom vooral niks doen. :- (

Bijdrager
    Yaris

Wie zou wat moeten doen, Oppie?

Bijdrager
    Yggdrasil

Tja.. dan maar niet.
    Volgens de voorwaarden van Apple mag er niet publiekelijk over gesproken/geschreven worden.

Bijdrager
    Oppie

Dat zeg ik: niks doen…

Bijdrager
    Niiiiiickk op 27 maart 2011

Tja.. dan maar niet.

Volgens de voorwaarden van Apple mag er niet publiekelijk over gesproken/geschreven worden.

Jij bent een zeikerd aan het worden, hij doet niets wat niet mag.

Bijdrager
    Yaris

Niet vriendelijk, Martijn. Niiiiiickk heeft het goed voor met het forum.

Sleutelbeheerder
    Night

Inderdaad, en daarom ook een reden om de discussie zeer vriendelijk en mét uitleg af te kappen;)

Bijdrager
    stefsegers

Ik wist niet dat er zoveel reacties op mijn vraag zouden komen. De reden dat ik het hier post is dat dit een goed nederlands actief forum is. Bij de Apple forums heb je veel minder response.

Zoals vermeld heb ik geen vraag gesteld maar mijn bevindingen genoteerd en was benieuwd hoe andere met de software werken.

Bijdrager
    Yggdrasil

Inderdaad, missen is menselijk.

Bijdrager
    Xenophon

Amai, OMT-lezers zijn toch wel Roomser dan de paus. Here’s to the Crazy ones, the misfits, the Rebels.

@Stefsegers: interessante topic-start. Leuk om mee te lezen bij het beta-testen.

Bijdrager
    Brainy

Valt wel mee hoor, het zijn maar een paar zeikers ’s die je op elk topic tegenkom en wel eens zullen zeggen wat wel en niet mag en owee als er schijf fouten in staan, dat is nog erger dan iets doen wat volgens de forum regels niet mag.

Diiiiiie personen rijden ook niet te hard, gaan nooit door een rood licht o.i.d….

Bijdrager
    Hansi2124

Zeikerds of niet;-) die bugs kunnen inderdaad het beste worden doorgespeeld aan de firma die er dan ook mee aan de slag kan gaan: Apple. Staat ook zo in de overeenkomst, nietwaar?

Alvast bedankt voor jullie moeite;-)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.