30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    jonathanc_

Wat heb je aan een jailbreak?

Wat heb je aan een jailbreak?

Bijdrager
    Soap

/onaardige modus

Ik denk dat het voor jou wel handig is, kan je makkelijker op google zoeken vanaf je lockscreen. Heeft wel nut gok ik.

Bijdrager
    stavos
    Bijdrager
    Scrooge McDuck

>Wat heb je aan een jailbreak?
    >heb je aan een jailbreak?
    >een jailbreak?
    >>jailbreak.

Bijdrager
    The JM

Voor mij zijn de voornaamste redenen om te jailbreaken:

– Tethering
    – LockInfo:

– InfiniFolders (scrollen in folders)
    – SBSettings (snel tethering/3G/WiFi etc. in-/uitschakelen)

Bijdrager
    Yannes

Gratis apps.

Bijdrager
    Jasperduck78

Multitasking als je dat nog niet kan.
    Wallpaper als beginscherm.
    Gratis apps

Je device wordt er wel wat trager van

Correct me of i’m wrong…:lol:

Bijdrager
    stavos
    Jasperduck78 op 08 december 2010

Correct me of i’m wrong…:lol:

“Correct me if i’m wrong” :sarcastic:

Bijdrager
    Jasperduck78

Fail

Bijdrager
    gtalien

De voornaamste reden dat ik jailbreak is de mogelijkheid om talloze kleine tweaks te installeren om het gebruik van m’n iPhone of iPad net even iets fijner te maken.

Voorbeeldje… Zonder jailbreak kan ik in een paar apps het beeld van m’n iPad doorsturen naar een beamer. Echter in de meeste apps is dat niet mogelijk. Door te jailbreaken kan ik “DisplayOut” installeren waardoor alles op een beamer kan worden vertoond. Bij presentaties vaak heel handig wanneer je even snel iets in Safari wilt laten zien, iets dat niet kan zonder jailbreak…

Da’s maar 1 van de talloze tweaks die ontzettend handig zijn. Een jailbreak maakt je iPhone/iPad trouwens niet meteen trager, da’s afhankelijk van de tweaks die je hebt geinstalleerd. Er zijn ook allerlei tweaks om je iPhone/iPad juist sneller te maken (Multicleaner is echt ideaal op m’n 3GS).

Bijdrager
    KarelWillem

Display Out: alles van je iPhone en iPad naar de TV
    MyWi: maakt van je iPhone een WiFi router
    Bluetooth GPS Stack: Geef GPS aan je iPad zonder GPS
    SBRotator: Je hele iPhone in Landscape (voor aan het dashboard van de auto…)

Bijdrager
    jonathanc_

bedankt boor de reacties

Bijdrager
    prullenbak

@thejm

Ik moet zeggen: dat is de eerste mooie lockscreen-met-info die ik gezien heb.

Maar voor mij nog steeds geen rede om te jailbreaken. Ben erg tevreden met 4.2.

Bijdrager
    hokkie

kleine tweak
    “gratis” apps
    ongecensureerde apps (nee ik bedoel geen p*rn0)

/offtopic:
    (cydia) tip:
    remove backgrounder, handig tweak om ineens alle apps af te sluiten door home button 2 sec vast te houden.
    /ontopic:

Kortom tweaks die door Apple (nog) niet zijn bedacht, kan je vaak wel vinden via de alternatieve “appstores”

Bijdrager
    prullenbak

Kortom tweaks die totaal niet nodig zijn, zoals remove backgrounder, kan je vaak wel vinden via de alternatieve “appstores”

;)

Bijdrager
    hokkie

Niet nodig, wel handig…

Waarom ben je in dat geval eigenlijk een iPhone nodig? een pre-paid toestel van 3 tientjes kan ook bellen!

Bijdrager
    Oppie
    Yannes op 08 december 2010

Gratis apps.

Wordt hier een aantal keren genoemd.
    Niks gratis!
    GESTOLEN apps, dat is wat jullie bedoelen!

Bijdrager
    hokkie
    Oppie op 09 december 2010
    Yannes op 08 december 2010

GESTOLEN apps, dat is wat jullie bedoelen!

Dat is jouw aanname!

Mijn voorbeeld is GRATIS en zo zijn er nog veeeel meeeer GRATIS apps, tweaks en zooi (om user prullenmand even te strelen).

Bijdrager
    prullenbak

Niet nodig, wel handig…

Niet waar. Het sluiten van apps die in de achtergrond ‘open staan’ is niet nodig, hoef je je niet druk om te maken. Extra functies toevoegen die zich daar wel druk over maken, is niet handig. Dat is extra “zooi” (inderdaad;) ). iOS is zo ingericht dat apps die een tijdje niet geopend zijn ook geen geheugen meer gebruiken, en dus niet meer “draaien” Daar heb je geen remove backgrounder-functie voor nodig.

Het is een beetje als ALTIJD een aanhanger achter je auto hangen, voor het geval dat je een keer grote dingen mee moet nemen. Niet nodig, wel “handig” (niet dus.)

(het is de bedoeling van dit topic volgens mij, om voor en nadelen van het jailbreaken te noemen…en jij noemt een voordeel wat geen voordeel is. Dus dat weerleg ik even…andere voordelen van het jailbreaken kunnen er zijn, maar dat is meer persoonlijk dan dit specifieke punt)

Bijdrager
    KarelWillem
    prullenbak op 09 december 2010

…Niet nodig, wel handig…

Niet waar. Het sluiten van apps die in de achtergrond ‘open staan’ is niet nodig, hoef je je niet druk om te maken. … iOS is zo ingericht dat apps die een tijdje niet geopend zijn ook geen geheugen meer gebruiken…

Niet waar!:wink:
    Er zijn legio apps die door blijven draaien en daarbij je batterij ongemerkt fijn leegslurpen.
    Als voorbeeld: navigatie-apps, muziek-apps, apps met push, etc.

Bijdrager
    prullenbak
    KarelWillem op 09 december 2010

Als voorbeeld: navigatie-apps, muziek-apps, apps met push, etc.

Push ga je ook niet uitzetten door een app uit de multitask bar te halen, dus dat maakt niet uit.

En als je bij je muziek app (welke dan ook) gewoon op het stop of pauze knopje drukt, en dan op de home knop, dan is t gewoon klaar hoor. En ik weet niet welke navigatie app je gebruikt, maar navigon heeft een terug knopje, en als je m daarna afsluit dmv 1 keer de home knop…niks aan de hand.

Ik dacht in het begin telkens “ja, blijven al die apps in die balk staan, draaien ze allemaal..dat hoeft toch niet” maar ik heb t toen opgezocht en sindsdien nooit via het verbodsbordje een app helemaal gestopt. En nog nooit performance problemen gehad.

Het echt definitief kunnen stoppen van een app door het icoontje te laten bibberen en dan drukken op het verbodsbordje, is puur voor als een app is vastgelopen, of niet goed meer werkt. Niet om het multitasken te regelen. Dat hoef je namelijk niet te regelen.

Bijdrager
    KarelWillem

Je hoeft het niet te gebruiken hoor.
    Dus probeer niet krampachtig te bewijzen dat het niet nodig is.

Het is mij en een flink aantal mensen om me heen al regelmatig gebeurt dat ik iets was vergeten netjes af te sluiten, waardoor de iPhone volledig lam lag met een lege batterij.

Met één klikje is dit nu te voorkomen en op te lossen.
    Vind je het handig dan is het handig. Vind je het niks, dan laat je het toch lekker? :lol:

Bijdrager
    prullenbak

Ja. Dat laatste klopt. Maar dan is het nog geen pluspunt van een jailbreak. Waar het in dit topic over gaat.

(plus: ik vind het raar. Willen we allemaal multitasken…en dan kan het. En dan gaan we een tooltje installeren om alles in 1 klap te stoppen. tegenstrijdig. Maar goed.)

Bijdrager
    KarelWillem

Wie zegt dat we allemaal willen multitasken? Ik niet in ieder geval.:wink:

Dus het blijft één van de pluspunten van een jailbreak. Zeker voor mensen als ik.

Bijdrager
    prullenbak

Ok, najah..best. Maar dat kan de TS dan, nu die 2 kanten van t verhaal kan nalezen, voor zichzelf bepalen. En hoeft ie niks klakkeloos aan te nemen van jou of mij.

Heeft dus bar weinig te maken met “krampachtig je gelijk bewijzen”.

Bijdrager
    jonathanc_

@the JM moet je niet betalen voor lockinfo???

Bijdrager
    4iam

Alleen SBSettings maakt het jailbreaken al helemaal waard.
    Met 1 swipe toegang tot alle toggles van je iPhone.

Graphite SBS

En als je er $3.99 voor over hebt is ismart Dialer ook zeer de moeite waard. Bellen, sms en mailen direct vanaf je dialer
    iSmart Dialer

Bijdrager
    Sascha
    Bijdrager
    Oppie

Tetris met je springboard iconen?!:sarcastic:

Bijdrager
    hokkie

@prullenbak:

Ik heb last van een deja-vu, jij ook?! Ik geloof dat wij in het verleden ook al eens zo’n discussie met jou hebben gehad.

Maar het klopt wat je zegt, laat de TS maar beslissen of het voor hem een meerwaarde heeft, voor jou niet, voor mij wel…klaar!

@TS:

Lees je goed in, wat wil je precies met een jailbreak bereiken wat Apple je nu niet in kan “bevredigen”?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.