4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    aspers

Wat heb ik hiervoor nodig?

Ik wam het volgende tegen op internet. Zo’n geanimeerd logo, zoals in het begin te zien is, wil ik ook gaan maken. Wat heb ik hier voor nodig? Is dit met een videobewerkingsprogramma of 3d programma gedaan?

En is dit een beetje te leren door er zelf in te duiken?

Bijdrager
    mcician

after effects

Moderator
    Mac Daddy

Je hebt drie opties.

Adobe after Effects. Met de Trapcode 3d particles plug-in.

Apple Motion 3: Deze laatste versie heeft ook 3d ondersteuning, waardoor dit ook mogelijk is. Motion 2 heeft dit nog niet. Nadeel van dit programma is dat het alleen maar verkrijgbaar binnen in het Final cut studio pakket is.

Autodesk Combustion: Dit programma ken ik niet echt, maar het is een soortgelijk programma als de twee bovenstaande.

Dit zijn programma’s die o.a. voor Motion Graphics worden gebruikt. Die logo animatie is daar een mooi voorbeeld van. Ook kan je er effecten mee aan films toevoegen en nog wel meer dingen. Lees maar eerst wat door op die sites en probeer misschien wat uit.

Let wel: Dit soort pgrogramma’s eisen wel het een en ander van je computer. Ik werk hier op een Mac Mini G4 met After Effects, maar een Mac met meer kracht zou wel heel wat fijner zijn. Een Mac met een werkelijke videokaart maakt het werken met dit soort programma’s een stuk prettiger.

Het is je zelf wel aan te leren. Voor After Effects heeft bijvoorbeeld creativecow.net handige tutorials. En er zijn ook veel boeken over deze programma’s geschreven.

Bijdrager
    huinkroese

Zou inderdaad eens bij Trapcode kijken naar de plugins voor After Effects.
    Vind het een beetje een cheesy effect, maar als je het wil leren moet je misschien even de Lynda.com tutorials voor After Effects aanschaffen / doorkijken.

Succes.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.