10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dennisje182

Wat haalt mijn macbook uit slaapstand?

Hallooo,

Ik kwam er laatst achter dat mijn macbook (zo lijkt het) willekeurig uit zn slaapstand wordt gehaald. Ik heb via de Terminal gekeken wanneer en waardoor, maar er staat alleen iets met RTC….wat ik even opgezocht heb:

Real Time Clock Alarm, is generally from wake-on-demand services like when you schedule sleep and wake on a Mac via the Energy Saver control panel. It can also be from launchd setting, user applications, backups, and other scheduled events.

Maar ik kan niet zien welk proces dat dan is wat hem wakker maak….Kan ik dit ergens vinden?

Kan iemand mij verder helpen?

Dennis

Bijdrager
    madcat

staat wake on lan aan?

Bijdrager
    Niels

Een paar mogelijkheden
    – wake on LAN
    – power nap
    – continuity/Handoff
    – externe schijf
    – third party software?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    Bijdrager
    @Harko

Dit is niet toevallig Power Nap?

Bijdrager
    dennisje182

Bedankt voor de snelle antwoorden, super!

– Wake on LAN staat uit.
    – Power nap ken ik niet (is dit een app, zoja, dan is dit het ook niet:P)
    – Continuity zou niet moeten kunnen (eerste generatie alu macbooks ondersteunt dat niet)
    – Externe schijf staat er wel aangekoppeld via een usb hubje, maar die heb ik al heel lang, en het probleem dient zich pas sinds een paar weekjes aan
    – Als het third party software zou zijn……kan ik dan ergens vinden of er iets actief wordt midden in de nacht??

Bijdrager
    @Harko

Power Nap is een native feature op nieuwe Mac’s. Je find het onder “energie bestand” bij “systeem voorkeuren”. Het is een functie waarbij je Mac, in de slaap stand, toch mails kan ophalen en bijvoorbeeld updates kan maken. Hiervoor komt het automatisch uit slaap.

Bijdrager
    dennisje182

Maar die zou dan ook moeten zorgen dat hij weer automatisch gaat slapen…..?

Bijdrager
    GoeieDag

Genieo (mac malware) flikt dit kunstje ook; draai eens AdwareMedic: http://www.adwaremedic.com/

Bijdrager
    GoeieDag

Dus…?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.