19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Tjommer

Wat gebruik jij voor je e-mail, contacten en agenda?

Ik ben al redelijk wat jaar een Google gebruiker geweest voor zowel contacten, agenda en e-mail zelf. Nu ben ik de laatste weken aan het zoeken naar alternatieven voor alle 3 de punten. Op dit moment gebruik ik iCloud voor deze onderdelen.

Wat ik nu gebruik:

E-mail: iCloud
    Ik gebruik op dit moment iCloud voor mijn e-mail, waarbij ik mijn mailtjes vanuit Gmail laat doorsturen naar mijn iCloud account. Ik bekijk mijn e-mail veel op mijn telefoon en via webmail. De reden dat ik iets anders probeer is dat mijn Gmail labels, niet mooi worden weergegeven met IMAP en de push functionaliteit voor nieuwe producten niet meer wordt ondersteund.

Contacten: iCloud
    Voorheen gebruikte ik dus Google voor mijn contacten. Ik ben overgestapt naar iCloud, omdat daar de foto’s van mijn contacten beter getoond worden als diegene mij belt. Bij Google worden de foto’s in een slechte kwaliteit getoond. Tevens wil ik mijn contacten niet op een SIM kaart hebben staan.

Agenda: iCloud
    Ook mijn agenda ben ik via iCloud gaan beheren (alleen privé). Hier stel ik weinig eisen aan. Ik ben het gaan proberen, omdat ik dan alle 3 de onderdelen via 1 account kan synchroniseren.

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie gebruiken, en vooral waarom?

Bijdrager
    MacTS

Waarom wil je dat weten? Ben er niet tevreden over dan?

Bijdrager
    Tjommer

Omdat ik zoek naar goede alternatieven en erg benieuwd ben naar de manier waarop anderen hun mail/contacten/agenda beheren en wat ze daar voor gebruiken.

Bijdrager
    mollie319

Ik gebruik plain and simple alles van Apple
    Waarom? Omdat het werkt.

Inactief
    Anoniem

Ik heb alles in iCloud. Werkt prima. Ik heb een periode Google als “schaduw-account” gehad. Puur om te vergelijken met iCloud. Uiteindelijk toch gekozen voor iCloud, omdat ik toch ook alle devices van Apple heb. Het werkt nagenoeg perfect (bij mij en al voor langere tijd)

Bijdrager
    Targaryen

Ik heb vier mailaccounts. iCloud voor zakelijke correspondentie, Google voor dagdagelijks gebruik, hotmail als vuilbakaccount en mijn schoolaccount voor correspondentie met medestudenten en professoren (duh).

Bijdrager
    Koning Frank

gmail, alles via gmail. Email, agenda e.d.

Gmail is naar mijn mening de beste gratis email-provider. Ik gebruik het ook om met andere email adressen te mailen. Zo heb ik bijv. een email account van de RU die alleen werkt met de universiteits smtp of die hier thuis. Dat is nogal onhandig als ik via m’n iPhone wil mailen, dus heb ik dit account ook aangemeld bij gmail zodat ik de smtp van gmail kan gebruiken. Werkt perfect. Ook heb ik mijn rooster van de uni nu automatisch gesynct via google naar iCal. Kan in principe ook via iCloud, maar dan moet je met iTunes koppelen en daar heb ik een hekel aan (tevens is dit handiger mocht ik ooit op android overstappen).

Contacten daarentegen beheer ik gewoon via standaard adresboek (moet ik wellicht ook maar eens via Google laten lopen)

Bijdrager
    computer space

Ik durf het bijna niet te zeggen: Netscape 7.2
    Ik wil gewoon mbox mailbestanden (niet die enorme berg losse files van apple-mail met domme bestandsnamen), en online Horde omdat dat bij mijn hosting zit. Niks syncen, laat gewoon de mails 2-4 weken op de server staan, en de sent-mail vanuit horde moet ik af en toe even opslaan als .mbox en invoegen in de normale send map. Ik wil mijn totale mailvoorraad niet online opslaan, en IMAP is bij niet Google/Hotmail etc. snel uitgepoept omdat de server volloopt.

Bijdrager
    MrHammond

Klinkt mij allemaal te ingewikkeld, met de bestanden die mijn mailprogramma aanmaakt, heb ik niks mee te maken, dus…
    By the way: hoe krijg jij in godsnaam een GMailbox vol?!?

Ik gebruik gewoon al het standaard Apple spul: Mail, Kalender en Kontakte. Alles gesynct via iCloud, omdat dat gewoon functioneert zonder mitsen en maren. Mail van GMail en Bluewin (Swisscom, mijn internetprovider), ook nog een iCloud account, maar dat gebruik ik nooit. GMail en Bluewin via IMAP. Werk en privé blijven gescheiden: mijn werk email heb ik thuis geen toegang toe, private email gaat op mijn werk via de iPhone.
    Mijn werk heeft overigens sinds een paar maanden Google voor alles (kalender, mail en contacten), weet nog niet of ik daar zo erg blij mee ben, vooral het gebruik van een web-interface vind ik toch persoonlijk niet zo fijn, liever een apart programma voor mail, kalender en contacten… Aan de andere kant: de voorganger was Exchange/Outlook, dat was ook verschrikkelijk, helemaal in combinatie met nog een ouderwets kleine mailbox (100MB), waarbij bovendien alles na 90 dagen automatisch gewist werd…

Bijdrager
    iPrincess

Mijn persoonlijke e-mail is een gehost adres waarbij ik op Gmail ed kan inloggen. Geen idee meer hoe ik dat gedaan heb, maar lees toch alles op mijn telefoon of eigen laptop in mail. Alleen als ik snel even ergens anders op een andere computer m’n mail moet lezen log ik in door middel van Google.

Contacten
    Uiteindelijk komen ze allemaal in iCloud terecht

Agenda
    iCal, want daar kan ik simpel dingen als schoolroosters invoegen. Tevens mijn Moleskine-agenda FTW.

Bijdrager
    Tjommer

Gebruikt er niemand Outlook.com? Ik gebruik nu een paar weken langer iCloud en dit werkt uitstekend.

Bijdrager
    NTG

Zonder enige twijfel of haken en ogen: Google.
    Google’s services zijn betrouwbaar, supersnel en de webclients zijn stuk voor stuk superieur tot iCloud of enig andere soortgelijke dienst. De integratie met hun andere diensten, onder andere Drive en Hangouts maken het een mooi pakket dat op elk denkbaar platform te gebruiken is. Heel belangrijk als je veel niet-Mac gebruikers samenwerkt.

Bijdrager
    Rees

@No_Name: heb je je RU account niet als Exchange ingesteld dan? Dan zit je niet meer met die smtp toch? Op de iPhone heb ik mijn account dus wel zo ingesteld en ik kan mailen vanaf mijn RU account zonder problemen.

Bijdrager
    thomas1942

Ik gebruik het liefste Android + Gmail aangezien ik hiermee de meeste vrijheid heb.
    Helaas geen andere keuze dan een iPhone van het werk.

Dus ik ben vaak cross platform aan het syncen.

Ik kan de gebruikers hier aanraden om EVO Collaborator add-in voor Outlook te gebruiken.
    Hiermee sync ik makkelijk al mijn mail services van zowel Gmail and iCloud (en eventueel andere) vlekkeloos en stabile met mijn Outlook op de pc.

Zo kan ik mijn persoonlijke Gmail en iCloud voor werk op mijn Outlook ontvangen en kan ik ook mn agenda op beide telefoons met mekaar syncen zodat ik alle afspraken bij mekaar heb.

Aanrader! meer info in deze blogpost waarbij je kunt zien hoe je het installeert : http://outlookandmacosxserver.blogspot.com/2014/10/synchronize-androids-contacts-and.html

Bijdrager
    micat13

Icloud voor alles! Juist omdat het werkt op alle ipads/mac/iphones.
    Ben nu nog aan het over wegen om mijn Gmail te killen.. Dan ben ik helemaal af van Google.

Bijdrager
    willemverstegen2015

Dat verschilt. Outlook.com , Gmail , iCloud. Ik heb van alles voor verschillende doeleindes.
    Ik synchroniseer het allemaal in Outlook omdat ik anders geen overzicht meer heb in al die troep.

Kijk maar eens naar een kleine add-in voor Outlook genaamt EVO Collaborator for Outlook. Daarmee sync ik alles met Outlook.
    Deze maakt ook de sync van Gmail > Outlook weer mogelijk nadat de Google Calendar sync in 2014 is stopgezet door Google.

Meer info hier voor de geinteresseerde : http://outlookandmacosxserver.blogspot.com/2015/10/sync-outlook-with-horde-groupware-server.html

Bijdrager
    vogel

Op de Mac Mail, Agenda en Contacten en aangezien alles zit gekoppeld aan Gmail en Mail niet altijd netjes omgaat met attachments en weggesodemieterde mail gebruik ik ook vaak Gmail en Google Calendar in Firefox. Dat laatste omdat Google afspraken niet verwijdert als ik ze uit Agenda haal. Andersom werkt wel.
    Op m’n telefoon is het sowieso allemaal Google wat de klok slaat.
    Waarom dan toch die Mac apps? Omdat ik ze visueel veel aantrekkelijker vind en omdat ik er m’n weg makkelijker in vind.

Bijdrager
    thomas1942

iCloud kan idd. Outlook.com is ook een optie.
    Zelf houd ik het (helaas) bij Gmail.

Als je Outlook gebruikt kun je welke service dan ook syncen met Outlook door een kleine plug-in genaamt EVO Collaborator for Outlook.
    Hiermee kun je al je contacten,agenda en mails syncen zonder problemen!

Tutorial hier als iemand er interesse in heeft:P
    http://outlookandmacosxserver.blogspot.com/2014/10/synchronize-androids-contacts-and.html

Bijdrager
    Brombeer

Een Hobonichi Techo.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.