6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    jkazius

Wat gebeurt er met mijn Dock icons?!? – HELP

Goedemorgen allemaal,

Wat gebeurt hier nou?! Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos en of het kwaad kan?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het lijkt me sterk dat het kwaad kan, maar wat er precies aan de hand is zou ik niet weten. Zo te zien worden de icoontjes voor verkeerde programma’s weergegeven, en groter dan past.

Probeer eens om de terminal te openen en daarin te typen:

killall Dock

gevolgd door een druk op de Return-toets. Het Dock zou dan moeten verdwijnen en even later opnieuw verschijnen, omdat je het programma dat ervoor verantwoordelijk is, stopt waarna het automatisch opnieuw opstart. Hopelijk is het dan opgelost.

Bijdrager
    veenbeest

Het Dock heeft een vergrotingsfunctie als je dat wilt. Kan je uitzetten in System Preferences, Dock.

Bijdrager
    jkazius

Het is opgelost; ik heb in systeemvoorkeuren de Dock op ‘links in het venster tonen’ gezet en daarna weer op ‘onderin het scherm’…

Blijft raar.

@veenbeest; het ging niet om het vergrotingseffect, maar om de rare icons bij programma’s;-)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Programma’s in macOS hebben de laatste jaren steeds meer last van kleine bugs zoals dit:(

Moderator
    Night

Het lijkt erop dat de Dock magnificatie afbeeldingen in de Dock icons getoond worden. Al met al een vaag probleem.
    Laten we het op een ‘glitch’ houden, als het Dock na de voorkeuren een opfrisbeurt te hebben gegeven, weer als vanouds werkt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.