17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    gutias45

Wat gebeurd er als het dock te breed wordt? (veel programma's open)

Valt het dan buiten beeld? Wat gebeurd er?

Bijdrager
    Shmoo

Breekt het glas van je beeldscherm.

Bijdrager
    gutias45

Even serieus graag…

Bijdrager
    diedrikringenier

Dan schaalt de dock tot de juiste grootte

Bijdrager
    gutias45

En als je dan nog meer programma’s gaat openen, totdat ie niet meer kleiner kan?

Bijdrager
    KarelWillem

Het kan ALTIJD kleiner.;)

Tot aan het punt dat je echt niet meer ziet wat het icoon voorstelt.

Pleur gewoon een keer je complete programmamap erop, dan zul je het zien.

Bijdrager
    Afroman

<p class=”cite”>gutias45 op 17 januari 2019 om 22:58</p>
    En als je dan nog meer programma’s gaat openen, totdat ie niet meer kleiner kan?

Ga je serieus meer dan 50 programma’s TEGELIJKERTIJD draaien? Op mijn computers heb ik nooit meer dan 20 programma’s draaien. Wordt ook onoverzichtelijk.

Bijdrager
    koen

Probeer het gewoon eens 👍

Bijdrager
    KarelWillem

In een topic over dit onderwerp had iemand standaard 60 apps in zijn dock.

Dat wil overigens niet zeggen dat je ze allemaal hebt ‘draaien’.

Bijdrager
    Wimusia

Bericht verwijderd: niet in overeenstemming met huisregels

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Afroman op 17 januari 2019 om 23:21</p>
    Ga je serieus meer dan 50 programma’s TEGELIJKERTIJD draaien? Op mijn computers heb ik nooit meer dan 20 programma’s draaien. Wordt ook onoverzichtelijk.

Dat is het punt niet — de vraag is wat er gebeurt als je dat wel zou doen.

In plaats van een heleboel programma’s te openen, kun je trouwens ook in één programma (of meerdere) een heleboel documenten openen en die minimaliseren (oranje bolletje of ⌘M), dan komen ze aan de rechterkant van het Dock terecht¹ en wordt dat ook breder. Een snelle manier om dit te testen die hopelijk weinig geheugen e.d. kost is om Teksteditor te openen en dan gewoon een heleboel keer achter elkaar ⌘N gevolgd door ⌘M indrukken.

¹ Wacht, tegenwoordig staat geloof ik aan dat ze minimaliseren naar het programma-icoon toe, toch? Dan moet je dat even uitzetten in de systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    Shmoo

Of je kunt de vissen in de vijver proberen te dekken. Ik zou wel een oranje badmuts opdoen anders zien ze je aankomen. ☝️

Bijdrager
    Dick de Roos

Ze zien jou aan komen. 🐡

Bijdrager
    Shmoo

Ja precies. Haha dikkiedik

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

In tegenstelling tot de iOS analoog heeft het OS-X Dock technisch gesproken geen limiet. Je kunt er dus zoveel inzetten als je wilt. Maar doe je dat, dan worden de iconen ‘microscopisch’ klein (de maximum breedte is je scherm) en schiet het Dock zijn doel voorbij namelijk een snelle shortcut voor het openen (of naar de voorgrond brengen) van een programma. Als je dan met tientallen zeer kleine icoontjes moet werken die haast niet meer te onderscheiden zijn dan duurt het waarschijnlijk langer dan het intypen van de eerst paar letters in Launchpad.

Bijdrager
    McPim

Je vraagt je iets af waar je blijkbaar nog nooit tegenaan bent gelopen (dan had je het geweten) maar je bent ook niet zo nieuwsgierig om het zelf uit te proberen…. Blij dat je het antwoord hebt, gutias45? Of zat je je gewoon weer te vervelen..

Bijdrager
    GoeieDag

testje

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.