14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    iJos

Wat gaat Adobe (incl MM) doen met window$ op Intel Mac??

Windows op Intel Mac:
    Mijn grootste zorg is toch wat Adobe (incl MM) e.a. doen met nieuwe versies.
    Alleen nog maar een windowsversie? Argument kan zijn: :apple: -ers kunnen toch windoos draaien?
    Veel zal afhangen van of het aantal switchers gaat toenemen, vrees ik.
    Jos

Bijdrager
    iDanny
    ”iJos”

Windows op Intel Mac:
    Alleen nog maar een windowsversie? Argument kan zijn: :apple: -ers kunnen toch windoos draaien?
    Jos

Dat heb je goed gezegd. ‘kunnen Windows draaien”. Alleen denk ik niet dat Adobe het risico wil nemen door te zeggen dat alle Mac gebruikers ook Windows kunnen draaien. Want het betekent namelijk niet dat je per definitie Windows op je Mac installeert of hebt geinstalleerd.

Bijdrager
    evo

Geen zorgen, dat zal nooit gebeuren.
    De verwachting is dat juist meer mensen OSX gaan gebruiken en Apple heeft het voordeel dat er meer machines verkocht zullen worden.

:)

Bijdrager
    iBert

Alhoewel Adobe de laatste jaren wat meer Microsoft minded is (en dan puur op financiëel vlak, dat is het enigste wat members of the board daar, en bijna overal, interesseert), hebben ze altijd al een goede relatie met Apple en Mac OS gehad. Ze zijn er al sinds het begin van Mac OS bij. En dat zal héél waarschijnlijk nog héél lang zo zijn. Niemand weet wat de toekomst brengt.

Ik weet niet goed hoe het de volgende maanden gaat verlopen, maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat Adobe, Apple ofwel beiden met een oplossing zal komen om de applicaties een snelheidsboost te laten ondergaan of een tussenlaag te bieden. Voor Apple is dit een héél vervelende situatie, omdat velen nu een jaar afwachten eer ze de Studio en Creative Suite applicatiebundels op de snelheid kunnen draaien die de Intel Mac’s beloven. Dit afwachten is een flinke drawback voor de verkoopscijfers van Intel Mac’s. Ik spreek uit persoonlijke ervaring, want zelf wacht ik ook af om een MacBook Pro aan te kopen binnen een aantal maanden. Dit is voor Apple een onhoudbare situatie, maar het imago van Adobe lijdt er ook onder. Hier horen we dus nog van.

Ik heb deels begrip voor de ongerustheid, maar kan niet overweg met de onheilspraat alsof Mac OS X opeens ten dode is opgeschreven qua support en software. De enigste reden waarom dat Apple Boot Camp heeft uitgebracht is om de frustratie bij Mac gebruikers weg te nemen over software die enkel voor Windows bestaat. Men heeft de laatste barrière voor switchen nu gesloopt. Wanneer je beide besturingssystemen naast mekaar hebt staan, zie je pas echt duidelijk waarom je bent geswitched. Dit is een easy transition voor de meeste switchers. Op eigen tempo naar een énkel Mac OS X based systeem. Mac OS X is de ziel van de Mac. En niets of niemand kan zonder ziel.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

hier een leuk verslag van een bezoek aan Adobe
    kijk eens wat er bij de makers van Photoshop voor computers staan.
    Tel zowel de Macs als de Pc’s (al is het niet altijd duidelijk).

Bijdrager
    Pjotr

Adobe gaat gewoon, net als allerlei andere software ontwikkelaars, nieuwe OSX versies uitbrengen.

Op dit moment maakt MS terugtrekkende bewegingen. Toch maar die feature niet en die toch ook maar niet. Toch maar geen EFI voor Vista. (kan Win ook niet op Mac hardware) Oh neen? Hier is dan BootCamp. Dus toch direct vergelijken van MS en Apple op een machine. Steve heeft bij de overstap naar Intel geweten dat MS en Apple op een machine ging draaien. Dat is niet slechts weten, nu ook nog actief mogelijk gemaakt en ondersteund.

Waarom wil Apple dit dan? Omdat Steve weet wat wij allen allang weten. Geen Spyware, Adware, Kernelpatchvirus, Trjojans, Worm. Geen compatibiliteitsproblemen intern, Geen IRQ adres conflicten of handmatig toewijzing om een probleem op te lossen, Geen eindeloze sessies met handmatig verwijdieren van DLL’s die toch steeds weer op miraculeuze wijze terugkomen, Geen regdit van het oude register waarbij ik hoop dat ik niet de veel verwijderd heb. Terurgdraaien naar een datum van het systeem toen het nog stabiel was. etc etc . Wij vergeten gemakkelijk dat Win wel leuk is uit de doos. Toch moet je niet te veel installeren, toch moet je wel veel installeren om de boel veilig te houden.

Laat MacOSX maar heads on gaan met WinXP. Uiteindelijk kan het niet anders, als je MacOSX voor drie weken gebruikt, wil je niet anders meer. Velen gaan om. Volgens mij wordt de volgende stap het MacOSX bsturingssysteem dat apart verkocht kan gaan worden.

Het wordt een spannende tijd, ik verwacht juist meer en meer software voor MacOSX, ik verwacht van Adobe evenzogoed de nieuwe versie. Duurt het echt te lang, schijnt the GIMP ook aardig te zijn.

MS krijgt het niet voor elkaar Vista te maken. er gaan zelf al stemmen op om het huidige project maar helemaal te dumpen en opnieuw te beginnen. Mogelijk zelfs wel een systeem met UNIX basis.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Lees het interview met Bruce Chizen van Adobe, over de aankoop van MM door Adobe, maar ook over het belang van Apple, (en dat gaat verder dan alleen het verkopen van software) en over de positie van MS.

Ook interresant is het dat MS plannen heeft om zelf grafische software uit te gaan brengen:

Microsoft will step up its assault on Adobe Systems’ customer base with the release early next year of its Expression line of design and development software.

The three-product Expression suite, aimed at graphics designers and illustrators, will be available early next year–about 60 to 90 days after Windows Vista ships, said Forest Key, director of product management for Microsoft Expression designer tools.

(goeie naam ook weer, Expression Suite, doet dat ons ergens aan denken…)

Bijdrager
    Elstar
    ”iBert”

De enigste reden waarom dat Apple Boot Camp heeft uitgebracht is om de frustratie bij Mac gebruikers weg te nemen over software die enkel voor Windows bestaat.

Da’s waar, ik zou nu ook Autocad, microstation en nog wat van die programma’s om mijn macs kunnen draaien. Da’s het voordeel, maar…

”iBert”

Ik heb deels begrip voor de ongerustheid, maar kan niet overweg met de onheilspraat alsof Mac OS X opeens ten dode is opgeschreven qua support en software.

MacOSX zal best wel verder ontwikkeld worden voor iLife, iWorks, Final Cut, enzo.
    Maar ik zie toch iets gebeuren waar ik he-le-maal niet gerust op ben. De ontwikkelaars met een monopolie kunnen nu hun positie uitbuiten:

Ik heb een paar maanden geleden een intel iMac gekocht. Ik was me bewust dat enkele programma’s niet helemaal feilloos zouden werken, maar ach, dat zou binnen een paar maanden opgelost zijn. De meeste kinderziektes zijn er nu wel uit.
    Behalve:
    Adobe CS werkt onder Rosetta aardig, maar niet optimaal. De eerste berichten waren, dat Adobe tot eind dit jaar nodig had om de boel Universal te maken. Ik vind dat lang. Ik hoop dat van uitstel geen afstel komt (je koopt maar een windows versie!).
    MS Office 2004 (waar ik toch een lieve duit voor heb betaald) werkt op de intel tergend langzaam. Van Office verwacht ik al helemaal geen Universal meer. Ze zouden wel gek zijn. Ze hebben me al Office verkocht, nu kunnen ze XP ook nog aan me slijten.

Er zullen vast wel meer mensen een mac kopen, en als gevolg daarvan zullen ook veel mensen op MacOSX overstappen. Filmpje draaien, internetten, tekstje tikken. Gaat allemaal makkelijker met macOSX.
    Ik ben alleen bang dat de professionelere gebruikers steeds vaker doorverwezen worden naar Boot Camp.

Bijdrager
    1984
    ”iJos”

Windows op Intel Mac:
    Jos

Verder is het vreemd de Mac. geschikt te maken voor XP pal voor het verschijnen van Vista. Over geschiktheid voor Vista heeft Apple het nog niet gehad.

Bijdrager
    Neowave

Voor zover ik weet is Adobe in samenwerking met Apple nog steeds hard aan het werk om een universal Adobe CS3 zo snel mogelijk de deur uit te krijgen.

Bijdrager
    sally
    ”Neowave”

Voor zover ik weet is Adobe in samenwerking met Apple nog steeds hard aan het werk om een universal Adobe CS3 zo snel mogelijk de deur uit te krijgen.

Er is helemaal geen sprake van een versnelde introductie van CS3.
    De grootste concurrent van Adobe op het Apple platform is Apple (komt elk jaar wel met een nieuwe vervelende verrassing voor Adobe).
    Dat vind ik al jaren jammer. En een slechte ontwikkeling.
    Gelukkig is er voor een deel van de Adobe producten nog genoeg markt bij Apple-mensen om met universals te komen.
    Maar om van Adobe (Photoshop, InDesign Flash, Dreamweaver) te verwachten dat het Apple helpt met de verkoop van intell-macs? Laat staan dat er sprake is van een fijne samenwerking.

Apple vraagt te veel van ontwikkelaars… en biedt te weinig. Het OSX wordt een Apple-eiland (maar zal nog wel lang blijven bestaan omdat het “klaar” is en voorlopig nog voordelen biedt.)

Bijdrager
    strigoi

Lijkt me heel sterk dat Mac OSX in de toekomst weg gaat vallen. Waarom zou je anders nog een Mac computer kopen? Ze zien er idd heel mooi uit (goede vormgeving en goede hardware) maar voor hetzelfde geld kan je een snellere personal computer samenstellen dus voor prestaties hoef je niet perse bij apple te zijn (alleen prestaties per inch :wink: ).
    Wat apple echt typisch apple maakt is haar OS, en OSX is ook de reden waarom ik een apple ga kopen. Windows werkt wel leuk en aardig maar Mac OS is stuk gebruiksvriendelijker en naar mijn gevoel stabieler en beter dan MS Windows (mijn werkervaring op Apples op de kunstacademie).. Misschien is boot-camp wel expres gemaakt om de consument zelf eens te laten zien hoeveel fijner Mac OS X is versus Windows :evil:

Bijdrager
    MacBeer

OSX biedt voor de grafische professionals veel meer mogelijkheden dan Windows. Denk alleen al aan de ver doorgevoerde kleurmanagement tot in het hart van het systeem en de PDF engine waarbij je vanuit ieder programma ‘on the fly’ PDF bestanden kan bakken.
    OSX is lijkt mij voor Adobe een veel beter platform voor hun producten. Windows links laten liggen zou commercieel erg dom zijn en daarom maakt Adobe ook voor dit platform software.

Bijdrager
    sally
    ”MacBjorn”

OSX is lijkt mij voor Adobe een veel beter platform voor hun producten. Windows links laten liggen zou commercieel erg dom zijn en daarom maakt Adobe ook voor dit platform software.

je meent het :)

Andere voordelen van het windows platform….:
    Je kunt er video-bundels verkopen.. en Flash aan heel erg veel mensen en……….

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.