14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

Wat een sukkel ben ik (heb met bootcamp en Windows gespeeld)

Nou de titel verteld het al. Ik dacht wel even bootcamp en windows te installeren op mijn iMac. Nou dat ging dus mooi fout. Conclusie mijn iMac deed niets meer. Ben zelfs terug gemoeten naar de apple dealer.

En omdat ik natuurlijk geen back-up heb gemaakt alles kwijt.

Dit was weer een een wijze les. Ondanks dat ik zelf de bron van het probleem was wil ik nooit meer windows. Nou mijn baas nog overtuigen maar ben bang dat dat er niet in zit.

Les 1: Regelmatig back-up maken
    Les 2: Geen windows meer.

groeten

Nielso

Bijdrager
    acb

Dat gebeurt vast niet zomaar, wat is er mis gegaan dan?

Bijdrager
    karf

Heb je hem vast over de E: of C: weet ik niet meer zeker) geïnstalleerd.
    Ik heb hier een uitgeprint document van MacStudent waar in een hele makkelijke en handige uitleg staat. Zie het helaas nu niet meer online staan.

Bijdrager
    Renzs

Heb je de handleiding lezen en geprint toen Boot Camp daar om vroeg? :wink:
    Ik heb meerdere keren Windows op m’n Mac gezet. Allen zonder zulke problemen. Alleen een keer 2 kon die niet partitioneren.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Sorry hoor maar je kan zolang je in MacOSX zit helemaal niets fout doen met BootCamp. Zodra het op Windows installeren aankomt is het een kwestie van handleiding lezen.

Dat ligt niet aan Windows of wat dan ook. Het is je eigen ongeduld.

Bijdrager
    Turbanus

Het zijn zowiezo sukkels die eraan gaan beginnen…:wink:

Bijdrager
    idenniske

Ik meot wel,
    ik kon zo 123 deze programma’s niet vinden:
    Labview
    Delphi
    Wireshark

dus moest wel ff voor school maar dat ligt er nu af want het is VAKANTIE 8)

Bijdrager
    Nielso

Ik geef ook niemand de schuld behalve mezelf. (eigenwijs en ongeduldig).

Mijn probleem ontstond tijdens het installeren van windows. Tijdens het aanmaken van een partitie zag ik alleen mij externe harde schijf. Dus toen heb ik de installatie gecancelled. Was niet zo’n goed idee.

Bijdrager
    Juriaan

Beetje vreenmd, heb nog nooit de handleiding nodig gehad:D

Bijdrager
    Nielso

Door heel dit gedoe heb ik mijn iMac terug naar de dealer gebracht en opnieuw laten installeren. Maar als ik nu naar de inhoud van mijn iMac kijk. (appeltje-i) dat de cappaciteit van mijn iMac nog maar 148,73 Gb is en dat er nog maar 115,15 gb beschikbaar is.

De 148Gb moet toch 160 gb zijn? Want dat is de harde schijf ruimte van deiMac.

Of is dit normaal?

Bijdrager
    G-Force

Is normaal.

Bijdrager
    Nielso

Waar is die andere 12 gb dan?

Bijdrager
    Gamie

Een harde schijf van 160GB heeft nooit echt 160GB beschikbaar. Zelfde geldt voor je iPod en elke andere HDD.

Bijdrager
    J.C.

Als er op de doos staat 160Gb bedoelen ze 160 x 100000000 bytes. En aangezien 1 Kb 1024 bytes kom je er dus steeds 24 te kort.

Reken maar na, zo kom je dus uit op 12Gb minder.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.