7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Sleutelbeheerder
    Night

Wat een @#$% programma, dat Parallels

Zoals de titel al zegt, is kan er niet mee overweg, en het is traag als dikke stroop.

Heeft iemand anders ervaring met andere PC emulators en zo ja, met welke en wèlke ervaring?

PS
    Heb een Intel iMac 20″, dus VPC werkt niet (meer). Wel jammer overigens want ’t draaide als een trein, zelf op m’n G4

Bijdrager
    Barabas2005

Windows XP in Parallels werkt niet zo snel als Windows XP via BootCamp of op een normale PC. Virtualizatie is nou eenmaal niet zo vlot. Parallels vind ik zelf behoorlijk goed werken. Ik gebruik het voornamelijk met Office 2003. Games kun je vergeten in elk virtualizatie programma.

Een andere keuze is OpenOSX Wintel, maar dat werkt een stuk trager. Je kunt wachten op VMWare, maar ook die zal niet veel sneller zijn. Je hebt natuurlijk altijd nog BootCamp als optie.

Bijdrager
    Esquare
    ”Night”

Zoals de titel al zegt, is kan er niet mee overweg, en het is traag als dikke stroop.
    Heeft iemand anders ervaring met andere PC emulators en zo ja, met welke en wèlke ervaring?

Ik denk toch dat er iets mis is met je installatie onder Parallels, want op mijn nederige Mac MIni draait het vele malen sneller dan VPC op de snelste PPC-Macs. Mits er voldoende werkgeheugen beschikbaar is.

Welk OS heb je onder Parallels draaien en wat loopt er precies zo langzaam?
    En heb je al op het Parallels Support forum gekeken?

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Night”

…Heb een Intel iMac 20″, dus VPC werkt niet (meer). Wel jammer overigens want ’t draaide als een trein, zelf op m’n G4

Ik kan me dast toch niet voorstellen. Ik vind zelfs op mijn iMac G5 VPC niet vooruit te trappen.
    Enfin, dat heb jij dan blijkbaar weer met Parallels. Ik heb toch het idee dat er i.d.d. iets niet helemaal goed gaat bij je installatie. Want ik hoor eigenlijk alleen goede berichten over Parallels.

Sleutelbeheerder
    Night

Hoe krijgen jullie bv. internet aan de praat… Mij lukt het niet….
    Er zijn twee opties, waarvan de 2e bij mij grijs blijft

Bijdrager
    chlorophyl

Hoeveel geheugen heb je in je iMac? Ik heb hier 1 GB in een MacBook en Parallels draait fantastisch. Doet praktisch niet onder voor BootCamp als je tenminste geen zware grafische applicaties draait.

En hoezo kan je er niet mee overweg? Handleiding al eens gelezen? Welke specifieke problemen heb je?

Sleutelbeheerder
    Night

Vaag… Ik heb alles wat maar naar parallels riekt, getrashed, en vervolgens, na een herstart, alles weer geïnstalleerd.

Werkt nu als een trein, razendsnel (in vergelijk met de vorige keer) en ja, zelfs internet doet het!:-)
    Snap niet hoe het komt maar het werkt nu…

I.i.g. iedereen bedankt voor ’t meedenken!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.