30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 61)
  • Q:
    Bijdrager
    ptol

Wat een dom gedoe met Bootcamp Topics

Sorry hoor, beetje vreemd om die topics op slot te gooien. Bootcamp is een Mac applicatie en dit is een Mac forum. Wordt dit het nieuwe beleid van MacOSX.nl???

Erg kortzichtig.

Bijdrager
    PietjePuk

Bootcamp maakt alleen een aparte partitie aan en regelt het kunnen installeren van Windows. (kweet niet of het iets met drivers regelt). Voor de rest doet het niets.

Heeft dus verder niets te maken met problemen die dan op WIndows voorkomen. Toch niet zo moeilijk om te begrijpen.
    Met Windows erop verandert je Mac in een ‘ordinaire’ pc, met dezelfde problemen.

Bijdrager
    wout3r

Opzich ben ik het er wel mee eens

Inactief
    Anoniem

Nouja, als het gaat om problemen waarom Bootcamp .ect niet werkt lijkt mij het niet logisch.
    Als je het gaat hebben als je al in Windows zit en bepaalde drivers nodig hebt dan kan ik het me enigzins voorstellen.

Bijdrager
    ptol

Drivers zijn ook onderdeel van Bootcamp en door Apple geleverd.

Bijdrager
    ptol
    ”pietjepuk6546″

Bootcamp maakt alleen een aparte partitie aan en regelt het kunnen installeren van Windows. (kweet niet of het iets met drivers regelt). Voor de rest doet het niets.

Heeft dus verder niets te maken met problemen die dan op WIndows voorkomen. Toch niet zo moeilijk om te begrijpen.
    Met Windows erop verandert je Mac in een ‘ordinaire’ pc, met dezelfde problemen.

Beetje dimmen hè, bijdehandje.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik denk dat we moeten accepteren dat de strikte scheiding tussen Macos en Windows niet meer bestaat. Dat heeft gevolgen voor de supportvragen. Dit is een Macforum, maar nu je op een Mac Windows kunt draaien, zijn Windowsvragen natuurlijk ontopic.

Bijdrager
    ptol
    ”wjgmspeedy”

Ik denk dat we moeten accepteren dat de strikte scheiding tussen Macos en Windows niet meer bestaat. Dat heeft gevolgen voor de supportvragen. Dit is een Macforum, maar nu je op een Mac Windows kunt draaien, zijn Windowsvragen natuurlijk ontopic.

Kijk, jij snapt het. Oogkleppen af mensen!

Bijdrager
    midas

Het is hier toch een apple forum en geen macosx forum (op de naam na)! Als je het over spelletjes mag hebben die je op een mac kunt spelen mag je het ook over windoos hebben die je op je mac mag draaien. Aldus moi…..

Bijdrager
    DarkRaverNL
    ”ptol”
    ”wjgmspeedy”

Kijk, jij snapt het. Oogkleppen af mensen!

Ben ik het niet mee eens, windows is en blijft windows, of je het nou via bootcamp, parralels, of VPC of wat dan ook draait op je mac, vind ik softwarematige vragen over windows niet hooren, als het met bootcamp programma zelf te maken heeft, dan wel, en voor al de andere programmas natuurlijk ook.

Maar vragen over wat is dit en dan knopje op windows, of waar zit dit en dat op windows of waar kan ik dit en dat vinden voor windows, vind ik niet mogen.

Ben het dus helemaal eens met pietjepuk6546 :innocent:

Bijdrager
    BearPig

Heel simpel, de grens trekken bij specifieke mac (OS of hardware) problemen. Windows draaiende krijgen (incl. speakers die niet werken, internet ip-adresconflicten e.d.) onder BootCamp of Parallels hoort daar volgens mij ook onder.

De moderator is hier volgens mij te streng geweest. Alleen als het probleem zich ook op een willekeurig andere Windows machine zou kunnen voordoen, hoort het naar mijn mening niet in dit forum.

Bijdrager
    Freek.

Volgens mij is deze discussie ten tijden van de introductie van Bootcamp al uit en te na gevoerd…

Bijdrager
    tarmac58

mijn titanium pb zal als de voortekenen me niet bedriegen binnenkort het tijdelijke met het eeuwige verwisselen.er moet dus een nieuwe mac komen.de huidige intel-macs maken het makkelijker om windows erbij te draaien.wat ik vroeger zelfs nooit overwogen heb is straks bijna standaard mogelijk: die dingen die nooit op een mac konden draaien kunnen nu wel.en dat wil ik dan graag eens bekijken.
    alleen: ik heb de ballen verstand van windows. sterker nog: ik ben het altijd zoveel mogelijk uit de weg gegaan.
    dus heb ik waarschijnlijk binnenkort wel wat vragen.vragen die ik graag op dit forum zou willen stellen.maar dat kan dus blijkbaar niet.(want dit is geen windows site)
    nou fraai is dat. op dit forum wordt je bijna weggespamed door de pc-gebruikers met hun onfrisse iPod vraagjes, en dat kan wel maar als je iets zou willen weten over je mac-computer en een apple-aplicatie dan zou je hier dus fout zitten. dan moet je opeens naar een windows-gerelateerd forum alwaar ze je vraag vast niet begrijpen en zeker niet in voor mij begrijpelijke termen kunnen beantwoorden
    ik begrijp best wel dat er hier geen plaats is voor algemene pc/windows vragen maar zaken rond bootcamp, parralels en xp-home edition moeten toch kunnen zou je zo denken

Bijdrager
    DarkRaverNL

Bootcamp en paralels wel, maar windows systeem niet, een iPod is wat anders als OSX of Windows.

Bijdrager
    wjgmspeedy

En hoe zit het met allemaal die switchervragen die je hier steeds vaker langs ziet komen, waarbij ze osx om zeep helpen omdat ze het als windows gebruiken, partitioneren, dingen renamen en verherorganiseren, en opnieuw installeren en formateren? Dat mag allemaal wel?

Bijdrager
    iJet

Misschien een nieuwe forumcategorie voor vragen over (het draaien van) Windows / Bootcamp op een Apple?

Bijdrager
    Dick de Roos

Omdat Windows op de Mac kan draaien (is Windows geen besturingssysteem?) is het misschien verstandig om een onderwerp in de trant van “Andere besturingen” te starten.
    Bij “de buren” hebben ze dat al.
    Maar die hebben weer geen onderwerptopic “Switchers”.
    En zo is er overal wel wat. :P

Bijdrager
    apple_mathias

Geplaatst: Zo Jul 23, 2006 14:04 Onderwerp:
    Misschien een nieuwe forumcategorie voor vragen over (het draaien van) Windows / Bootcamp op een Apple?

Of ook niet, van mij mag er gerust een nieuw deeltje komen over bootcamp e.d.
    Maar, als je vragen hebt over windows ga dan toch naar een windows-support site.
    Dit is nog steeds MACOSX.nl

Bijdrager
    wjgmspeedy

Zullen we dan ook maar de iPodvragen hier afschaffen?

Bijdrager
    MacBeer

Kennelijk krijgen sommige mensen last van geheugenverlies van het warme weer. Speciaal voor die mensen nog 1 maal de procedure rondom bootcamp/windows op dit forum:

– Als de vraag/probleem zich concentreert op Boot Camp dan is er ruimte op dit forum om hier een vraag over te stellen. Dat kan dan in iApps omdat Boot Camp een stukje software van Apple is.

– Als Windows begint tegen te werken dan moet je uitwijken naar een Windows-dedicated forum zoals Tweakers.net of MacFreak.
    De crew van dit forum heeft besloten zich puur en alleen te richten op OSX en Mac gerichte zaken. Wat Apple doet is Apple’s zaak. Als Apple ondersteuning voor Windows inbouwt wil dat nog lang niet zeggen dat deze site dat ook moet doen.

– Als er twijfel is of Boot Camp of Windows roet in het eten gooit dan is het voor de mods natte-vingerwerk. Denk je dat er onterrecht een slot is gezet op een topic waar je zeker van weet dat Boot Camp de boosdoener is en niet Windows stuur dan even een PB naar die mod en leg de situatie uit. Geef dan ook meteen achtergrondinformatie.

Maar ga as-je-blieft niet dit forum als sinaasappelkratje gebruiken om je boosheid te verkondigen. Ik word daar soms zooooo moe van.

Bijdrager
    ptol

Dan heeft de moderator last van geheugenverlies denk ik.

Bijdrager
    iJet

Nou, doe ff normaal zeg!

Moderator
    unSOUND

Het forum hanteert ongeveer dezelfde richtlijn als Apple zelf.

Bootcamp is van Apple, en problemen met het programma zelf vallen onder de support. Windows is geen onderdeel van Bootcamp, maar een “document” wat je er mee kunt openen… dat valt NIET onder de support van Apple, en ook niet van dit forum.

Dus:

Wil Bootcamp niet starten ? Dat kan hier besproken worden.
    Geeft Windows problemen ? Dan moet je op een Windows forum zijn.

Bijdrager
    mollie319

Precies,

helemaal mee eens.
    Ben je eindelijk van dat brakke Mickeysoft Wind-doos af, omdat je een mac hebt gekocht,
    wordt je er hier nog continue mee lastig gevallen, omdat Apple een tool beschikbaar stelt
    om dit brakke systeem te installeren op je mac.

Ik ben ook van mening dat Windhoos vragen gewoon op een ander forum thuis horen,
    waar ze wel ‘verstand’ hebben van brakke oplossingen.:-)

Het heeft helemaal NIETS te maken met Apple, Mac of OS X.
    Het draait erop, maar dat is dan ook meteen alles, als het al draait en blijft draaien.

Marcel

Bijdrager
    GIJay
    ”ptol”

Sorry hoor, beetje vreemd om die topics op slot te gooien. Bootcamp is een Mac applicatie en dit is een Mac forum. Wordt dit het nieuwe beleid van MacOSX.nl???

Erg kortzichtig.

Dit is altijd al het beleid geweest hier. Dit forum is opgestart voor mensen die een mac hebben en die van al die andere zooi afwillen.

De moderator heeft een keuze gemaakt en die keuze zal toen voor hem de beste oplossing geweest zijn… en daar eindigt het!

Bijdrager
    ptol
    ”mollie319″

Precies,

helemaal mee eens.
    Ben je eindelijk van dat brakke Mickeysoft Wind-doos af, omdat je een mac hebt gekocht,
    wordt je er hier nog continue mee lastig gevallen, omdat Apple een tool beschikbaar stelt
    om dit brakke systeem te installeren op je mac.

Ik ben ook van mening dat Windhoos vragen gewoon op een ander forum thuis horen,
    waar ze wel ‘verstand’ hebben van brakke oplossingen.:-)

Het heeft helemaal NIETS te maken met Apple, Mac of OS X.
    Het draait erop, maar dat is dan ook meteen alles, als het al draait en blijft draaien.

Marcel

Kinderachtige opmerkingen weer. Ik ben blij dat ik 2 systemen kan draaien nu.

Bijdrager
    Maced.2

ik zou zeggen wees er blij mee…:wink:

Ik heb zelf ook zo.n intel ding op me macbook

maar kan je verzekeren geen windhoos zooi op me mooie Macbook…als ik XP wil draaien ga ik wel naar me schoonvader op zijn WindhoosBak >:cry:

Gr Maced

Bijdrager
    ptol
    ”Maced.2″

ik zou zeggen wees er blij mee…

Dat zeg ik toch al?

Bijdrager
    ptol
    ”unSOUND”

Het forum hanteert ongeveer dezelfde richtlijn als Apple zelf.

Bootcamp is van Apple, en problemen met het programma zelf vallen onder de support. Windows is geen onderdeel van Bootcamp, maar een “document” wat je er mee kunt openen… dat valt NIET onder de support van Apple, en ook niet van dit forum.

Dus:

Wil Bootcamp niet starten ? Dat kan hier besproken worden.
    Geeft Windows problemen ? Dan moet je op een Windows forum zijn.

Dit vind ik nou een netjes beargumenteerd antwoord en zo zou het gewoon moeten.

Bijdrager
    Maced.2
    ”ptol”
    ”Maced.2″

ik zou zeggen wees er blij mee…

Dat zeg ik toch al?

ik was nog niet klaar……:mrgreen:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 61)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.