16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Bugsy

Wat doet Wallet?

Domme vraag denk ik, maar ik snap echt niet wat de Wallet-app doet. Kan iemand het langzaam uitleggen?

Bijdrager
    Shmoo

https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Wallet

Niet iets dat wij (gemiddelde) Nederlanders echt goed kunnen gebruiken omdat er geen bedrijf is die er op inspeelt en dus vrij nutteloos is.

Bijdrager
    Bugsy

Die indruk van nutteloosheid had ik al ja

Geblokkeerd
    Anoniem

Jammer @shmoo maar je hebt het veel te snel uitgelegd, terwijl @bugsy specifiek vroeg om het langzaam te doen8-O

Kan iemand het langzaam uitleggen?

Anoniem

Wallet kun je gebruiken voor bijvoorbeeld kaartjes voor de Pathé Bioscoop als je ze via de app hebt aangeschaft.
    Dan heb je het kaartje digitaal in de Wallet. Daarnaast kun je het ook voor bijvoorbeeld klantenkaarten gebruiken die dit ondersteunen, zoals bijv. Airmiles.

Zelf maak ik veelvuldig gebruik van als ik vlieg, dan zet ik mijn boardingpass in de Wallet. Werkt heel fijn, in de toekomst als het in Nederland dan eindelijk zover is dan zou je ook je betaalpas erin kunnen zetten en met de iPhone betalen i.p.v. met je betaalpas.

Geblokkeerd
    Anoniem

Pathé Bioscoop heeft een eigen app waarin de kaartjes verschijnen.
    Daarbij gebruik ik Stocard app, kan je heel veel kaarten in toevoegen, o.a Airmiles, AH, Hoogvliet, Gamma enz enz enz

Bijdrager
    Shmoo

Haha friemelaartjes… Ik zie het jullie al doen met de tong uit de bek en dan op de plee lekker alles beheren en managen als een echte manager.

Bijdrager
    flierefluiter

Hahaha
    Schmoo nu moet je echt ophouden.

Hoe verzin je dit?

Bijdrager
    GoeieDag

Ja haha, die Shmoo, haha.
    We lachen wat af met al die continue off-topic bijdehandjes van ons Shhhmootje. Haha…:roll:

Bijdrager
    Joid

Ik gebruik het voor Pathé inderdaad. De klantenkaarten van de Gamma, AirMiles en nog een zooi anderen. Ook mijn vliegtickets zitten er in.

Synct vervolgens prima met mijn Apple Watch. Werkt allemaal handig.

Ik gebruik het niet zozeer dagelijks, maar wel een paar keer per maand. En eigenlijk steeds vaker.

Bijdrager
    Bugsy

En hoe gebruik je het dan? Je slaat je vliegticket op in Wallet, en dan?

Bijdrager
    newtastyland

@bugsy, niet het ticket maar de boardingpass wordt opgeslagen in Wallet. Bij aankomst op het vliegveld kan er een notificatie op het scherm getoond worden.

Bijdrager
    Jorik

Precies en dan hoef je je telefoon niet te unlocken. Vanuit het lock screen kun je dan meteen je boarding pass laten zien bij de gate. Ik vind dat erg handig!

Moderator
    Mac Daddy

Ik vond hem ook handig voor de pathe tickets, want hij popt inderdaad mooi op als ik dan bij de pathe was. Maar sinds ik een pathe pas heb, moet ik toch met de app ter plekke eerst mijn ticket afhalen helaas.

Verder vlieg ik niet veel, maar daarvoor kan die app handig zijn ja. Maar verder wordt er door ontwikkelaars niet veel gebruik van gemaakt helaas.

Bijdrager
    ReneSegers

Ik heb zojuist kaartjes van Luxor Theater Rotterdam per mail gekregen en daar stond per kaartje ook een Wallet-link in. Als ik daar op klik dan kan ik het kaartje opslaan in Wallet. Heel handig, maar huh, hoe krijg ik dat kaartje dan in Wallet (bijv op iPhone) te zien. Want als ik op de iPhone Wallet open dan vraagt ie om een code te scannen of te zoeken naar apps die Wallet gebruiken.

Hoe kan ik nou die kaartjes van Luxor te zien krijgen???

Bijdrager
    ReneSegers

Ik heb zojuist kaartjes van Luxor Theater Rotterdam per mail gekregen en daar stond per kaartje ook een Wallet-link in. Als ik daar op klik dan kan ik het kaartje opslaan in Wallet. Heel handig, maar huh, hoe krijg ik dat kaartje dan in Wallet (bijv op iPhone) te zien. Want als ik op de iPhone Wallet open dan vraagt ie om een code te scannen of te zoeken naar apps die Wallet gebruiken.
    Hoe kan ik nou die kaartjes van Luxor te zien krijgen???

Sorry heb het al gevonden. Ik moest het aanzetten in mn iCloud

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.