10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    basek

Wat doet Safari? Waarom laden pagina’s niet?

Al een paar maanden heb ik het volgende met Safari:

Als ik naar Buienradar.nl ga krijg ik alle keren: “De website ‘buienradar.nl’ wil je huidige locatie gebruiken.” Ik klik iedere keer “sta toe”. Meerdere keren per dag zelfs. Maar de mededeling blijft komen.

Op YouTube krijg ik heel vaak de melding dat een video niet wil starten. Ik kies een video en er gebeurt niets. Als ik klik op het zwarte scherm krijg ik de mededeling: “Er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw. (Afspeel-ID: bUu98Y1PBeh-mHT6) Meer informatie”

Soms helpt Apple-R, maar meestal niet.

In (bijvoorbeeld) FireFox is er geen enkel probleem.

Wat is Safari aan het doen? Ik had hiervoor (een aantal maanden geleden dus) nergens last van. Ik heb verder niets aan mijn iMac geupdate.

Ik heb een iMac uit Late 2013 met High Sierra.

Groet,

Bas

Bijdrager
    basek

Toevoeging.

Soms houdt de YouTube film er halverwege (of eerder of later) ook zomaar mee op,

Ik doe dan Apple-R maar moet dan weer ‘spoelen’ naar het punt.

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je extensies in Safari geinstalleerd?

Hoe ziet je EtreCheck overzicht eruit?

https://etrecheck.com

Bijdrager
    basek

<p class=”cite”>TheBigZ op 4 september 2020 om 07:10</p>
    Heb je extensies in Safari geinstalleerd?

Hoe ziet je EtreCheck overzicht eruit?

https://etrecheck.com

Alleen uBlock. EtreCheck geeft geen fouten.

Bijdrager
    Kwadraatje

En wat gebeurt er als je uBlock uitzet? – is dan de volgende vraag.

Bijdrager
    TheBigZ

Precies, dat is dan de volgende vraag.

EtreCheck geeft geen fouten.

Het gaat er meer om dat je in dat overzicht kunt zien wat je allemaal aan extra zaken (startup items, kernel extensions, safari extensions etc.) hebt geinstalleerd.

Bijdrager
    basek

<p class=”cite”>TheBigZ op 4 september 2020 om 18:29</p>
    Precies, dat is dan de volgende vraag.

EtreCheck geeft geen fouten.

Het gaat er meer om dat je in dat overzicht kunt zien wat je allemaal aan extra zaken (startup items, kernel extensions, safari extensions etc.) hebt geinstalleerd.

Inderdaad. Bij uBlock uitgeschakeld gaat het allemaal goed. Dank jullie wel. Nu op zoek naar een andere blocker.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik gebruik zelf Adguard. En heb de genoemde problemen niet. Wel wordt er af en toe bij buienradar om de locatie gevraagd. Dat komt volgens mij eerder doordat ik dit standaard op ‘weigeren’ heb staan.

Bijdrager
    basek

<p class=”cite”>Night op 4 september 2020 om 20:31</p>
    Ik gebruik zelf Adguard. En heb de genoemde problemen niet. Wel wordt er af en toe bij buienradar om de locatie gevraagd. Dat komt volgens mij eerder doordat ik dit standaard op ‘weigeren’ heb staan.

Die heb ik er net een dik uur opstaan. Werkt goed. Bij Buienradar (paar keer gecheckt) nog maar 1 keer het locatie verzoek gekregen. Youtube draait ook goed. Aan het begin van een video rechtsonder het knopje “advertenties overslaan”. Paar seconden wachten en de video begint zonder advertentie. Ook tussendoor tot nu toe geen advertenties of banners gehad.

Bijdrager
    Buzz

Je kan ook vanuit het Safari menu settings per website instellen (menu-item onder de algemene Safari voorkeuren), waaronder of je content blockers wil toelaten en locatie toegang wil toestaan voor de website die je op dat moment bezoekt.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door Buzz.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.