5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Ruben

Wat doet het commando “sh ./secure.sh”?

Op mijn eigen forum heb ik een “Photo Gallery” gezet, waarbij ik nog één stap verwijderd ben van het juist functioneren hiervan. Ik moet de volgende instructies uitvoeren:

[code:1:8039799eb2]% cd /path/to/your/gallery
    % sh ./secure.sh[/code:1:8039799eb2]

Probleem is echter dat deze gallery bij een provider staat, waar ik geen toegang heb om zelf commando’s op te geven.

Kan iemand mij zeggen wat dit commando precies doet? En eventueel hoe ik dit op een andere manier kan bereiken? Ik dacht dat het iets met security te maken had en was zo stom met rechten te gaan kloten op dit bestand, waardoor ineens mijn complete domein voor iedereen (inclusief mezelf) “verboden terrein” was geworden. De beheerders van de provider hebben dit inmiddels opgelost voor me, maar nu zit ik dus nog steeds met het originele probleem dat mijn Photo Gallery het nog niet doet.

Bijdrager
    Aqua1

Een ssh is een zg Secure Shell. Je kunt er een verbinding met een server mee maken die secure (de naam zegt het al als het ware) is. Je hebt dan natuurlijk wel een geldige user en pw nodig. Als je m eenmaal hebt opgezet kun je via een terminal op jouw computer commandos doorsturen naar de server.
    Of begrijp ik de vraag niet ? :?

Bijdrager
    MrGr33n
    ”Aqua1″

Een ssh is een zg Secure Shell. Je kunt er een verbinding met een server mee maken die secure (de naam zegt het al als het ware) is. Je hebt dan natuurlijk wel een geldige user en pw nodig. Als je m eenmaal hebt opgezet kun je via een terminal op jouw computer commandos doorsturen naar de server.
    Of begrijp ik de vraag niet ? :?

Idd, in principe heb je gelijk maar das niet wat de OP vroeg …

Nu een antwoord op de vraag van de OP:

met het commando sh start je normaliter de SH shell op, de filename secure.sh is een script file met daarin een aantal commando’s die blijkbaar uitgevoerd moeten worden! Dit kun je gewoon met een editor bekijken en zelfs aanpassen :mrgreen:
    Omdat de script file niet executabel is, doe je dit via een omweg door deze als parameter aan de SH shell mee tegeven.

Concreet: je start dus SH op en die leest de inhoud van secure.sh en voert de commando’s die erin staan uit ….

Bijdrager
    Ruben

YES! Hartstikke bedankt! Daar bleef ik dus al dagen op hangen!:-P Nooit eraan gedacht het bestand gewoon eens te openen om te zien wat er in zat.

Er stonden inderdaad gewoon stomweg twee CHMOD’s in, na het handmatig zetten van de rechten op deze twee bestanden doet de boel het eindelijk.

Thanks a lot!

Bijdrager
    araminta
    ”MrGr33n”

Omdat de script file niet executabel is, doe je dit via een omweg door deze als parameter aan de SH shell mee tegeven.

Ter aanvulling en voor mensen die graag een inspanningsvermindering van 50% zien (wow Mike, wat gaaf): hetzelfde kun je bereiken door een punt “.” te tikken in plaats van “sh”.

Dus: “. secure.sh”

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.