15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Synapse88

Wat doen jullie met je Downloads folder?

Ik vroeg mij af hoe jullie met je Downloads map op je mac omgaan.
    Momenteel gaat het bij mij als volgt: Ik laat alles vanuit chrome in die map belanden en gebruik de bestanden dan of verplaats ze als ik ze blijvend nodig heb. Als ik na een tijd merk dat de map nogal vol zit ga ik even door de lijst en verwijder of verplaats ik alles. Zo herhaalt zich dat om de paar weken.

Ik denk nu dat het misschien handiger zou zijn als ik gewoon een AppleScript zou maken dat elke vrijdag die map leegbonjourt, wat denken jullie?

Of hoe gaat het bij jullie in zijn werk?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Om de zoveel tijd, knal ik de gehele inhoud direct in de Prullenmand. Dingen die je nodig heb, laat ik er dus niet instaan. Ook maak ik geen TimeMachine backup van die map. Gewoon een temp folder dus eigenlijk.

Bijdrager
    stavos
    Synapse88 op 13 augustus 2012

Ik denk nu dat het misschien handiger zou zijn als ik gewoon een AppleScript zou maken dat elke vrijdag die map leegbonjourt, wat denken jullie?

Zie daarvoor bijvoorbeeld dit draadje.

Bijdrager
    Synapse88

Dat is al een goed idee, zal die map ook maar eens negeren bij Time Machine. Het heeft inderdaad weinig nut dat daar een back-up van gemaakt wordt.

Bijdrager
    computer space

Ik laat alles op de Desktop binnenlopen. Dan wordt ik gedwongen die kuis te houden.

Bijdrager
    poing

Me to alles op de desktop.

Bijdrager
    diotav

Daar heb ik geen desktop voor nodig. DMG’s etc belanden meteen in de Prullenmand (incl. legen) na installatie.

Bijdrager
    Yggdrasil
    diotav op 13 augustus 2012

Daar heb ik geen desktop voor nodig. DMG\’s etc belanden meteen in de Prullenmand (incl. legen) na installatie.

Bijdrager
    Shmoo

Ik gebruik de Downloads folder helemaal niet meer, ik heb een Dropbox account hiervoor genomen.

Al mijn bestanden komen nu direct daar in terecht zodat ik al mijn downloads op al mijn computer bij de hand heb.
    Aangezien je maar standaard 2 en ik 6GB aan Dropbox geheugen heb moet je van zelf wel dingen gaan weg mieteren.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Om de zoveel tijd leeg ik hem.

Bijdrager
    Synapse88

Heb net volgende gedaan:

Automator workflow gemaakt die alles uit de map gooit dat ouder is dan een week, en die runt via iCal elke maandagochtend.

Bijdrager
    MichMich
    Mr op 13 augustus 2012

Om de zoveel tijd, knal ik de gehele inhoud direct in de Prullenmand. Dingen die je nodig heb, laat ik er dus niet instaan. Ook maak ik geen TimeMachine backup van die map. Gewoon een temp folder dus eigenlijk.

+1

Bijdrager
    leopard

Geregeld controleren en de overige zooi zwiep weg.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Downloads is bij mij ook één van de mappen die niet wordt meegenomen in de TM backup, net als de werkmappen voor HandBrake en bv DVD rips. Deze schoon ik handmatig op, bij een te volle schijf en te weinig tijd gooi ik ‘m ongezien leeg.

Bijdrager
    ruben

Apps kopieer ik naar de application folder en bij de rest doe ik maar wat en ik leeg de map af en toe

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.