30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:
    Bijdrager
    carpebios

Wat doe jij met je oude mac?

Nu ik een macbook pro over heb en er toch wel iets nuttigs mee wil doen, vraag ik me af. Wat doe jij met je oude macbook / imac?

Bijdrager
    Taconew

verkopen :innocent:

Bijdrager
    apple_fan

Aan je vader, moeder, broer of zus geven.:D

Bijdrager
    Afroman

Je kan het als een downloadcenter gaan gebruiken. Overbodig misschien, maar dan doet die tenminste wat.

Bijdrager
    carpebios

Hij is niet echt meer in een staat om nog continue te gebruiken, daarom gebruik ik ook gewoon apple remote desktop, of een extern scherm enzo. Maar download server zou nog wel kunnen inderdaad.

Bijdrager
    jhapple
    ”carpebios”

Wat doe jij met je oude macbook / imac?

Blijven gebruiken, budget laat geen nieuwe toe op het moment :D

Bijdrager
    Sumar

Mijn G3 B&W wordt nog steeds (dagelijks) gebruikt..

Bijdrager
    Sjurkie

Mijn zusje werkt dagelijks op een ibook g3 800 en doet daar alles op, op een Macbook pro moet je dus nog heel erg veel kunnen doen.

Mijn powerbook is na aanschaf van m’n alu macbook naar m’n vader gegaan. Die is nu al weg van het scrollen met twee vingers:P

Bijdrager
    Jeroen-W

Mijn Mac Mini (G4) staat hier op mijn buro te zoemen als fileserver. Deze maakt iedere nacht een backup naar mijn dedicated server. Werkt goed!

Bijdrager
    snipper

M’n oude – stokoude – 1e generatie titanium powerbook heb ik eerst ‘onder de tv’ gebruikt om mail te checken en te surfen vanaf de bank. TV is een grote moderne plasma met een half HD resolutie en een ‘PC’ ingang. Enige wat ik er dus voor nodig had was een USB Bluetooth dongle’tje (draadloze muis en toetsenbord had ik nog liggen).

Nu ik een Mac Pro 2008 heb voor m’n werk, staat er een G5 ‘in ruste’ achter de muur van de tv die video veel soepeler afspeelt.

De stokoude PB staat soms in de meterkast als VUZE servertje en soms in de garage als ‘radio’. Ik woon in een vrij nieuw huis wat zo ge├»soleerd is en ongustig ligt qua radio-ontvangst dat je alleen via de kabel zenders kan ontvangen. Of via internet uiteraard. Dus heb ik een oude modem/router van een vorig ADSL abonnement van XS4ALL hergebruikt als ‘hotspot’ voor de garage. Enige wat dat kostte was wat moeite om een ethernetkabeltje daarheen te boren. :)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Onderzetter. Lekker decadent.

Bijdrager
    Barney1985
    ”carpebios”

Nu ik een macbook pro over heb en er toch wel iets nuttigs mee wil doen, vraag ik me af. Wat doe jij met je oude macbook / imac?

Aan mij geven? PB me maar even. :P

Bijdrager
    carpebios

Geven nog wel

Bijdrager
    bartv

Mijn vrouw heeft ‘m ingepikt… ‘ooooh, *handig* voor de email!’

*poef*, weg was hij;-)

Bart

Bijdrager
    1962guitarman

De G5 van mij staat op de slaapkamer op tafel tegenover het bed zodat ik via schermdeling het favoriete nummer van mij en mijn meisje in iTunes op kan zetten als zij in bed ligt en ik dat gebruik als aankondiging dat ik eraan kom… 8)

Bijdrager
    sanius

Ik wil mijn MacBook wel ruilen tegen jouw MacBook Pro… Hij is een jaar oud en je krijgt er een gratis scheur bij!! (kan em geen week missen om te laten repareren :P)

Maar als ik jou was zou ik hem houden, over 10 jaar is het ding nostalgisch. In de tussentijd kun je een extern toetsenbord en muis kopen, aansluiten op je tv en em als tv gebruiken. (Ik meen dat je em dicht kunt klappen als je een extern toetsenbord + muis eraan hangt en hem aansluit aan een extern scherm)

Bijdrager
    Alwin

Powerbook G4 wordt een autobios voor de kinderen op de achterbank. Handig tijdens lange autoritten.

Bijdrager
    carpebios

@Sanius.

En hoe maak ik er dan een tv van?

Bijdrager
    Vai Martino Vai
    ”carpebios”

@Sanius.

http://store.apple.com/nl/product/M9321G/B?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=NjAzODU of deze:
    http://store.apple.com/nl/product/M9320G/A?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=NjAzODY

Zie de store: Apple mini-DVI-naar-DVI-adapter
    en dan nog een kabeltje voor het geluid en klaar is kees.

Bijdrager
    carpebios
    ”Vai
    ”carpebios”

@Sanius.

http://store.apple.com/nl/product/M9321G/B?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=NjAzODU of deze:
    http://store.apple.com/nl/product/M9320G/A?fnode=MTY1NDA3Ng&mco=NjAzODY

Zie de store: Apple mini-DVI-naar-DVI-adapter
    en dan nog een kabeltje voor het geluid en klaar is kees.

Het is een macbook pro, dus niet nodig. Maar dan heb je ook niet echt een appletv.
    Meer een extern bureablad

Bijdrager
    lbarends

aan mensen uitlenen die willen experimenteren met apple.

Bijdrager
    carpebios

Nog maals, de behuizing ligt er zowat af. Ik zoek een nuttig functie voor het apparaat.
    Een appletv zou wel gaaf zijn om er van te maken, alleen zou ik niet weten hoe je die software er op krijg. Of zo’n aangepaste finder.app. En eigenlijk heeft mijn omgeving wel allemaal een mac.

Bijdrager
    Ganymedus

zo moeilijk kan het niet zijn.
    Het scherm doet het nog wel?

Uit elkaar schroeven, scherm omdraaien. Eye tv erbij doen.
    Eventueel netjes verwerken in een houten behuizing, bluetooth erin. Ophangen achter je bed, voila flatscreen in je slaapkamer met appletv als besturingsystem en je kunt er nog films mee kijken ook. :D
    (ja ik heb dit al eens gedaan. :wink: )

Bijdrager
    carpebios

Vet, maar helaas is het scherm kapot. Dat wil zeggen een klein barstje in het lcd waardoor een stukje van 1cm2 weg is.
    Alhoewel dit te verhelpen is met mijn extern beeldscherm. Maar hoe krijg ik dat appletv os erop?

Ps, ik heb een eyetv hybrid liggen, alleen geeft mij dit met kabel tv erg slecht ontvangst, terwijl op mijn flattv ik wel gewoon goed beeld heb.

Bijdrager
    Ganymedus

even kijken of iemand een cinema display verkoopt waarvan de poot gebroken is. Of dat er een gek is die zijn oude imac verkoopt met een defect logicboard. (stond er laatst eentje op tweedehandsmac)

Zelf heb ik nog geen negatieve ervaringen met eyetv, daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Ik zou er gewoon frontrow opzetten. Echt een tv os ken ik niet…?

Bijdrager
    snipper
    Bijdrager
    Ganymedus

ohw wauw nooit aan gedacht en zeker interessant. Je kunt er natuurlijk ook een modbook van bouwen op die manier. Het touchscreen gedeelte kun je gewoon kopen bij wacom :D Oeh dat brengt weer leuke ideeen in mijn hoofd.. hier zal mijn vriendin niet blij mee zijn. :P

zie voor de sensor boards

Bijdrager
    Meaculpa

Ik gebruik mijn oude macbook als boomerang maar ik moet nog meer oefenen want hij komt niet altijd terug

Bijdrager
    fozzy

Ik heb een nieuwe iMac 20″ gekocht, en m’n oude iMac bolletje heb ik verkocht.

Op marktplaats gehad, maar daar kreeg ik me toch een ‘spookbiedingen’ en duister figuren aan de telefoon die afspraken maakten over afhalen e.d., maar nooit kwamen.

Heb hem toen van marktplaats verwijdert, en op tweedehandsmac.nl, en op macfreak in de koopjeshoek gezet.
    Zoiets vondt ik op OMT niet (mis ik toch wel wat??) en via Macfreak heb ik hem dus verkocht.

Nu is er iemand anders gelukkig mee.

Bijdrager
    All-Father
    ”Taconew”

verkopen :innocent:

Goed idee! Iemand geinterreseerd in een performa 5200 of een powermac 7300?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.