5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    herko

wat doe ik verkeerd bij kopieren van bestanden?

Hallo,

Ik heb nu ongeveer een maand een MacBook (is al twee keer kapot gegaan -random shutdowns- maar dat is niet relevant voor mijn vraag), en heb een vraag over iets heel simpels.

Ik heb twee mappen met allemaal bestanden en submappen. Allebei bevatten ze de bestanden van een open souce CMS. De ene bevat de nieuwste versie van alle bestanden, de andere bevate een oudere versie, maar met een Nederlandse vertaling. Dus die heeft wat bestanden en mappen extra.

Nu wil ik de bestanden in de tweede map bijwerken, door de relevante bestanden te overschrijven met die uit de eerste map. In Windows worden alle bestanden met dezelfde naam overschreven (als je dat aangeeft), en de rest blijft zoals het is. Maar als ik dit in MacOSX (10.4.8) doe, dan krijg ik de optie ‘ niet vervangen, stoppen of vervangen’. Als ik optie ‘ vervangen’ kies, worden niet de *bestanden* overschreven, maar ook alle mappen, *inclusief* de bestanden die extra zijn. Het resultaat is dat de tweede map een exacte kopie van de eerste map is geworden, en dat alle extra bestanden helemaal verdwenen zijn.

Wat doe ik fout? Hoe zorg ik ervoor dat de extra bestanden in de tweede map behouden blijven, en dat alleen de bestanden overschreven worden?

Herko

Bijdrager
    iJoost

Je doet niets fout. Het kopieren van folders werkt gewoon anders op de Mac. Precies zoals je het zelf al beschrijft.

Bijdrager
    herko

OK… maar betekent dat dat je map per map de bestanden moet updaten en dt dat niet in een keer kan? Dat lijkt me stug…

Herko

Bijdrager
    jpod

ja, dat vraag ik me ook af. Is er geen manier/programma waarmee je op de manier zoals hierboven beschreven twee locaties kunt samenvoegen?

Bijdrager
    BartjeGossen

Dan heet het synchroniseren en daarover is hier al een en ander over geschreven.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.