7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MokumMac

Wat doe ik met de *.dmg file?

Ik heb ongetwijfeld een rookie-vraag maar goed dat ben ik dan ook :D
    Als je programma download komt hij op je bureaublad terecht, tesamen met een *.dmg file. Wat is dit voor een extensie, wat moet ik ermee en waar sleep ik het naartoe?

Bijdrager
    iMac-Boy

2x op klikken en het Disk Image File opent zich….

Bijdrager
    robbie8

En het icoon van een ‘disk image file’ ziet er uit als een platte witte externe schijf (met een beetje goede wil en wat fantasie:wink: ) wat als je dubbelklikt een Finder venster zal openen met de te installeren items. (sommige openen automatisch)

Bijdrager
    boekeloo

de .dmg zelf kun je na installatie bewaren (voor als je ‘m later nog eens zou willen gebruiken) of weggooien.

Bijdrager
    MokumMac

Ik probeerde de file al weg te gooien maar dat lukt niet, dan krijg ik een melding dat het wordt gebruikt…

Mmm…. laat maar, nu krijg ik hem wel weggegooid, na opnieuw opstarten.

Bijdrager
    awesomemac

Dat klopt, na het openen van een .dmg bestand verschijnt er een image waarin het programma zit. Dit programma sleep je naar de map Programma’s. Dan verwijder je de image (selecteren, apple + e, of prullenmand) en dan kan je het .dmg bestand verwijderen.

Bijdrager
    ThinkApple

ahja, je moet ook het bestandje in zo’n disk image file in je programma map gooien hé – niet alles opstarten vanuit zo’n dif…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.