12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Windsong

Wat betekent "Zero Pos" bij Apple?

Beste mensen,

Als eerste zal ik mij even voorstellen. Ik ben Jerry, fotograaf en muzikant.

Vandaag ben ik met mijn Macbook pro 15″ (late 2011 model) bij de Apple store in de Passage Den Haag geweest.
    De Macbook is net 2,5 jaar oud en is stuk en heeft 1749,- gekost.
    Ze hebben een test gedraaid en bleek dat de videokaart niet werkt, maar dat wist ik al. Bij de Apple store zeiden ze gewoonweg dat de reparatie geheel voor mijn kosten zouden zijn. Hele mobo moet vervangen worden… 519,- EUR.

Ik heb hun vriendelijk gevraagd of er iets geregeld kan worden dat Apple het onder hun kosten kan repareren, want een macbook pro van dit bedrag mag niet zomaar stuk gaan na 2,5 jaar. Maar helaas kon er niets geregeld worden. Daarna heb ik gevraagd of ik de manager kon spreken. Dit is ook gebeurd maar ook hij zei dat hij niks kon doen. Daarna ben ik dus met mijn kapotte macbook weer weg gegaan.

Nog geen 15 minuten later werd ik door de manager van Apple store Den Haag terug gebeld en zei toen dat ze wel iets konden betekenen voor mij. Ik was stom verbaasd… dus nu kon het opeens wel. Dus ik weer terug.

Daar weer aangekomen… hebben ze de macbook ingenomen en ik kreeg een bon mee. Maar op de bon stond alleen dat er een reparatie opdracht uitgvoerd gaat worden en daaronder staan gewoon de officiele kosten van totaal 519,- EUR. Dus ik dacht ¨Hey.. dit kan natuurlijk niet”.

Ik vroeg aan de medewerker of hij ook de notities over de kosteloze reparatie die hij had gemaakt op zijn ipad, of hij die ook uit wilde uitprinten zodat ik het bewijs op papier heb. Maar dit kon niet volgens deze medewerker. Ik vertelde hem dat als hij een bon kan uitprinten met mijn naam, macbook type, serienummer en een vermelding van de storing… dan kan hij ook de overige notities erbij vermelden, maar hij bleef volhouden dat dit niet kon.