3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Wat bepaalt of je een DIV horizontaal kunt swipen?

Ik ben een website aan het maken met 2 pagina’s met ieder een DIV van 100%, met daarin een bredere DIV met een horizontale rij foto’s.
    Code is i.p.v copy paste overgezet, maar wel met wat modificaties.
    Beide zien er hetzelfde uit, met scrollbalk onder, en toch laat een zich wel sliden met vinger gesture op een iPhone/iPad, en de andere niet. Waar moet ik dit zoeken? Kan helaas nog geen livesite posten.

Bijdrager
    Nielsvr

Het swipen kan je beter afvangen middels javascript. De gestures zijn daarmee af te vangen en via Javascript kan je vervolgens de positie van een DIV aanpassen. In principe wordt swipen van elementen binnen een container (DIV) waarbij de container een “overflow” via CSS heeft ook ondersteund.

Bijdrager
    computer space

Die tweede manier gebruik ik nu, maar op de een of andere manier doet ie het ene keer wel, andere keer niet.
    Weet je een simpele JS add-on om het toe te voegen op de bestaande structuur?
    Ik zag iScroll, maar die heeft dat irritante doorschieten van Apple iets te letterlijk gekopieerd. Die kinetische toevoegingen als accelereren e.d. hoeven niet.

En wellicht ook handig dat de scrollbalk gewoon blijft werken op normale browsers.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.