8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Wat bepaalt de inbox-positie in mail op de iPad?

Dit vraag ik mij al af sinds ik een iPad bezit en ik krijg er maar geen grip op wat nu bepalend is.

Ik heb enkel één @mac account ingesteld als mailadres op de iPad en wanneer ik de mail app op mijn iPhone open dan kom ik meteen in de inbox terecht. Geen enkel mailtje is dan geselecteerd en ik zie gewoon bovenaan het eerste mailtje in mijn inbox. Gelezen of niet. Prima.

Nu doe ik ditzelfde op de iPad, dus ik open mail en dan krijg ik een blanco scherm te zien met ‘geen bericht geselecteerd’.

Nu druk ik links boven op Postbussen om naar mijn inbox te gaan en het gekke is dan dat je aan de linkerkant die kolom krijgt met je inbox en aan de rechterkant een mailtje dat openstaat. Probleem is alleen dat dit mailtje wat openstaat altijd extreem oud blijkt te zijn. Je zou verwachten dat dit het eerste (laatste gelezen) mailtje in je inbox is maar dat is het bij mij dus nooit. Ik scroll dan meestal helemaal omhoog naar het begin van de inbox en druk dan op het eerste mailtje zodat die content beschikbaar wordt. Sluit de app en wanneer ik dan opnieuw in de app kom start de app weer op met dit oudere mailtje als eerste.

Op deze manier kun je toch niet werken met mail. Dat wanneer je een app opent dat je dan standaard content te zien krijgt van maanden geleden en je eerst terug moet keren naar het begin voordat je je ding kunt doen.

Nu vraag ik mij af, hebben jullie dit ook en zo nee, waar ligt dit aan?

Bijdrager
    abbenhui

Ik heb precies hetzelfde. Maar inmiddels al zo lang dat ik er aan gewend ben geraakt.
    Maar nee, goed is het niet. En inderdaad, op de iPhone werkt het wel goed.

Bijdrager
    Shmoo

Ik ken het ook niet anders dit maar ik vraag mij echt af waar zoiets nou aan kan liggen op de iPhone heb ik dit niet.

Bijdrager
    App69

Op m’n iPhone werkt het precies zoals je beschreven hebt. Maar ik gebruik op m’n iPhone alleen m’n @me (prive) adres.
    Op m’n iPad gebruik ik twee adressen, de @me en een gmail, en daar werkt het ook goed. Namelijk dat je aan de linkerkant die kolom krijgt met je inbox en aan de rechterkant een mailtje dat openstaat. De mail die openstaat is voordien al geselecteerd geweest uiteraard. Wanneer het allemaal nieuwe mails zijn is er geen enkele geselecteerd.
    @ Shmoo, ik zou eens proberen met een tweede mail adres op je iPad te gebruiken om te testen als het probleem zich dan nog voordoet.
    Het lijkt me wel irritant en inderdaad zo kan je niet fatsoenlijk werken.

Bijdrager
    abbenhui

@App69:

Ik héb twee mailadressen op m’n iPad en op m’n iPhone.

Op de iPhone werkt het zoals het hoort; op de iPad gebeurt wat TS beschrijft. Dat is al een hele tijd, ik weet niet eens meer of het nou onder iOS 7, 8 of 9 is begonnen.

Bijdrager
    App69

Ik ga dit toch even in de gaten houden. Ik wis mijn mails bijna meteen na lezen, dus zal ik nu dat eens niet doen.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zal straks ook eens een twee account toevoegen kijken of dat verschil oplevert.

Waar ik wel aan zat te denken is dat dit mogelijk de positie is van het laatst beantwoordde mailtje via de iPad. Ik gebruik de iPad eigenlijk meer om mailtjes te spotten.. Meestal zijn mailtjes toch iets belangrijker dan smsjes dus dan ga je achter de computer zitten en niet lopen pielen met zo’n iPad keyboard waar ik nog nooit fatsoenlijk op het kunnen typen.

Bijdrager
    abbenhui

Shmoo: ik heb twee accounts en hetzelfde probleem; dus bespaar je de moeite.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.