6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    matsoftmac

Wat als je je iPhone kwijt bent?

Hallo allemaal,

Ik vroeg me vandaag af wat er gebeurd als je je iPhone kwijt raakt of stuk gaat. Kan je dan (omdat je al een T-Mobile abbo hebt) een nieuwe iPhone kopen?

Groeten,
    Mathijs

Bijdrager
    niels

Volgens mij alleen als je een iPhone/GSM verzekering bij T-Mobile hebt. Ik geloof dat deze €6 per maand is en alleen binnen 7 dagen na aankoop van je iPhone kan worden afgesloten. Als je dat niet hebt kan je geloof ik bij T-Mobile nog steeds wel een nieuw los model kopen. Volgens mij tegen de prijs van zo’n €1100 (ik kreeg in elk geval een kassabon mee met iets in de buurt van een toestelprijs: €1100, korting op toestel: €1100)

Als mijne stuk gaat, of er volgend jaar een nieuw model uitkomt, ga ik in België een nieuwe halen (de hoge prijs dan is het nadeel van dure eigendommen hebben). Heb het iPhone abonnement van T-Mobile alleen om de prijs en compleetheid (snel internet / visual voicemail) gekozen.

Voor schade heb ik eventueel via het bedrijf een verzekering (iPhone is min of meer bedrijfseigendom). Ik vind telefoonverzekeringen kansloos. Als het defect aan de fabrikant te wijten is heb je de verzekering niet nodig. Als iemand anders je toestel sloopt heeft hij of zij een aansprakelijksverzekering. Tegen diefstal heb je een inboedelverzekering. Om jezelf tegen je eigen stomheid te beschermen en dan elk product los te verzekeren gaat me te ver.

Bijdrager
    Vai Martino Vai
    ”nielsth”

Volgens mij tegen de prijs van zo’n €1100 (ik kreeg in elk geval een kassabon mee met iets in de buurt van een toestelprijs: €1100, korting op toestel: €1100)

Die prijs lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. 24 x €30,- (maand x abonnementsprijs) = 720. Dat betekent dat T-Mobile in dat geval €380,- verlies maakt per abonnement. (overige kosten niet meegerekend, dan zou je op een nog veel groter verlies terecht komen) Nu zal de inkoopsprijs van de iPhone wel lager liggen, maar €1100 verkoopprijs is belachelijk duur.

Bijdrager
    puntKoen
    ”nielsth”

Tegen diefstal heb je een inboedelverzekering. Om jezelf tegen je eigen stomheid te beschermen en dan elk product los te verzekeren gaat me te ver.

Een inboedelverzekering tegen diefstal? Ja, als er wordt ingebroken in je huis. Ik neem niet aan dat je je iPhone alleen thuis gebruikt.

Verder is de enige manier om via TMNL een nieuwe iPhone te regelen als de oude gestolen is en niet verzekerd gebruik te maken van de lost and foundregeling. Dan sluit je een nieuw abonnement af dat ingaat ná de einddatum van je huidige contract, en de bijbehorende telefoon krijg je dan per direct. Je zit dan wel bijna 4 jaar aan TMNL vast.

Bijdrager
    Brac

Vervelend voor diegene met zo’n verzekering; maar wordt je iPhone buitenshuis gestolen dan kun je toch wel fluiten naar je centen of je moet je eerst in elkaar laten stompen.

beroving gepaard gaande met lichamelijk geweld of onder bedreiging met geweld en lichamelijk letsel ten gevolge hebbend.

Het enige aanvullende is dat als ie uit je auto wordt gestolen en je braakschade hebt hij gedekt is. Maar welke idioot laat z’n iPhone in z’n auto achter.

(quote uit de voorwaarden T-mobile garagandeerd)

Bijdrager
    Yip

Bij mijn weten was het zelfs 10 euro per maand extra. ik vond het echt afzetterij en heb het niet gedaan.

gewoon goed op je spullen letten!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.