9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    MDF

Warme weer invloed op ventilatoren ?

Ik merk dat de ventilatoren in mijn Mac de laatste weken regelmatig van snelheid veranderen en dus meer- of minder geluid produceren. Heeft dit iets te maken met het warme weer ?

Ik heb een G4 met een nieuwe voeding (vervangkit Apple).

Bijdrager
    Missundaztood

Ik heb zelf een iMac 17″ en er is een duidelijk verschil tussen warm en minder warm weer. Hij staat nu hoorbaar te draaien. Of het zo is met een PowerMac weet ik niet, maar denk het wel

Bijdrager
    SanderQ

Mijn anders zo stille ibook begon ook vervaarlijk te brullen door het warme weer. Maar dat gebeurde pas nadat hij een aantal uren ‘aangelijnd’ had staan werken. Als de laptop aan 220 hangt produceert hij meer warmte door het constant opladen van de batterij.

Bijdrager
    Macfan1965

Het heeft wel degelijk met het warme weer te maken.
    Heb hier momenteel 2 windhoosdozen draaien, die ook veel herrie produceren.
    Nog even en ze stijgen op !!!!

Bijdrager
    Thijs

Doorgaans zit er op de betere machines ( of ze nu x86 of PPC zijn ) temperatuurgeregelde ventilatoren. Wanneer het dan heter wordt gaan die dingen harder draaien. Das allemaal in de bios geregeld.

Zo kwam het op mn vorige stageadres regelmatig voor dat de airco snachts wel eens uitviel ( vorige zomer ) en dan hoorde je als je je
    kantoor binnenkwam al dattie stuk was. Stonden 2 19″ racks vol met
    compaq’s enorm te blazen:)

Bijdrager
    cabbie

Yep, ik dacht het ook al. De vents draaien op verschillende snelheid. Vooral ’s avonds merk ik. Ik zet gewoon mijn raam open, en de stad maakt meer herrie dan mijn G4.

Bijdrager
    ElectricCat

De G4 maakt ook meer herrie hier, maar is mee te leven.

Mijn (on-opgevoerde) Pismo geeft geen kik met dit weer, die heeft het schijnbaar nog niet warm, ook al staat ie heel de dag te werken.

Bijdrager
    Zora la rousse

Schrok me laatst de tering toen m’n iBook begon te loeien. Ik was me er niet van bewust dat er ventilatoren inzaten. Gebruik nu met dit hete weer een trucje om de iBook op kleine blokjes te zetten, zodat de hitte aan de onderkant weg kan. Heb er sindsdien niet zo’n last van (geen airco in huiskamer, wordt ’s avonds soms meer dan 30 graden).

Bijdrager
    SanderQ
    ”Zora

Gebruik nu met dit hete weer een trucje om de iBook op kleine blokjes te zetten, zodat de hitte aan de onderkant weg kan.

Ik gebruik een dun boek :wink: dat ik plat op de tafel leg en waarop ik de achterkant van mijn iBook laat steunen. Er schijnt ook een Coolpad in de handel te zijn, maar ik vind het lastig om daar een goed (Nederlands) besteladres voor te vinden. Tips welkom.:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.