7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jamez

warcraft 3:reign of chaos + frozen throne

hallo,
    ik heb de 2 spellen van warcraft gekocht toen ik nog mijn pc had,
    nu heb ik mijn macbook en ik wou het ook kunnen spelen,dus dacht ik eerst dat ik met bootcamp windows zou moeten installeren om het te kunnen spelen,maar ik heb pas achteraf gezien dat op het doosje van de spelen staat PC/MAC.
    Nu,
    ik kan beide spelen installeren,maar telkens ik het spel wil opstarten,verschijnt er een zwart scherm,met vervolgens een foutmelding,
    ik heb dus de readme eens goed gelezen en daarin zeggen ze dat je voor mac gebruikers het virtueel geheugen moet ” enable’n “.
    Ik ben nieuw met mac en weet langs geen kanten wat ik moet doen,
    kan iemand mij hierbij helpen ?
    Alvast bedankt,
    Jamez :D

Bijdrager
    engineer

je gebruikt osx 4.4 neem ik aan:)

als je warcraft gewon hebt geinstalleerd met de registratie codes zo er niets aan de hand moeten zijn.

echter, je hebt geen universal libraries voor warcraft, niet als ie net uit de doos komt, je dient het spel dus te spelen onder rossetta. ik vermoed dat dat het probleem is. je zou kunnen proberen om,

1. te kijken of er een update is van blizzard met universal library.
    2. met de instellingen van rossetta proberen iets te veranderen.

warcraft draait niet vanaf de windows partitie draait, aangezien ie dan naar windows bestanden, direct x en dat soort dingen gaat kijken (als je hem met windows geinstalleerd hebt).

zou je trouwens ook willen vertellen wat de foutmelding zegt, dan kan de volgende poster mischien een duidelijker antwoord geven.

Bijdrager
    Len

Je wilt deze patch hebben.

Dat is de meest recente update voor W3+TFT.

Wat die read me zegt slaat op Mac OS 9, een systeem van de vorige eeuw. Welke foutmelding krijg je te zien?

Bijdrager
    Jamez

Het probleem zat bij de DIVX-codec.
    Ik moest in volgende map ‘HD/Library/QuickTime” gaan,en de 2 files : ” DivX Decoder.component en DivX Encoder.component” verwijderen.
    En toen ik het spel opstarte werkte het perfect !
    Jamez :D

Bijdrager
    Kaya

Ik heb steeds dat WoW in fullscreen start.
    Een keer had ik per ongeluk iets gedaan zodat het in een venster kwam, maar dat is nu blijkbaar weer ongedaan… Hoe kan ik die fullscreenmodus uitzetten, weet iemand dat misschien?

Bijdrager
    Len

appeltje+M

Bijdrager
    Kaya

Super, bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.