8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Wanneer werd XCode een download onder Developer account?

Ik probeer een beetje de history van de developer account uit te zoeken, maar ik krijg er weinig over gevonden en de Wikipedia pagina is de schraalste Apple-thema wiki ooit, fanboys laten het afweten.

Ik heb wat oude OSX-en en daar zat volledige XCode bij, het lijkt of je die gewoon kunt installeren en gaan met die banaan. Nieuwe XCode kun je niet meer zonder meer downloaden als je geen 100€/jaar dev bent. Weet iemand waar het ontwikkelproces in het verleden deze kant op is gegaan?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ik begrijp je vraag niet. Xcode staat in de App Store, beta versies kun je alleen met een Developer account downloaden. Dat geldt toch ook voor macOS, iOS etc? Het werkt al jaren op die manier.

Bijdrager
    Buzz

Hier vind je toch behoorlijk veel informatie: https://en.wikipedia.org/wiki/Xcode
    Xcode is volgens deze Wikipedia pagina vanaf 2010 (versie 4) beschikbaar via de app store (ook zonder developer account), eerst voor $4.99 en niet lang daarna gratis.

Ik gebruik xcode (althans de command line tools erin) sinds 2006, en heb daar nog nooit een betaalde developer account voor nodig gehad.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door Buzz.
    Bijdrager
    TheBigZ

Antwoordapparaat, Buzz: +1

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>computer space op 6 oktober 2020 om 06:18</p>
    Ik heb wat oude OSX-en en daar zat volledige XCode bij, het lijkt of je die gewoon kunt installeren en gaan met die banaan.

Dat lijkt niet alleen zo, dat ís zo. Als ik het me goed herinner stond het op de tweede DVD: die erin, installatieprogramma starten en een poosje later kon je beginnen met programmeren.

Nieuwe XCode kun je niet meer zonder meer downloaden als je geen 100€/jaar dev bent.

Volgens mij wel, hoor.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ach, computer space reageert al niet meer. Dat gebeurt wel vaker 🙄. Zo belangrijk zijn ze blijkbaar niet, die vragen.

Bijdrager
    TheBigZ

Hij wilde eigenlijk dit zeggen, maar dorst niet::-)

computer space op 8 oktober 2020 om 18:18

Verhip, jullie hebben helemaal gelijk! Je kunt gewoon nog Xcode downloaden, zonder een Apple developer abonnement van €100/jaar.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat hij zo’n opmerking zou maken past niet helemaal bij de waarheid die hij in pacht heeft …

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.