10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Heinie_79

Wanneer krijgt OMT een fatsoenlijke iPad app?!

Wanneer krijgt OMT een fatsoenlijke iPad app?!

Bijdrager
    wynand

zou inderdaad leuk zijn. Aan de andere kant, de website werk perfect op het grote scherm van de ipad. En vooralsnog vind ik de website beter werken dan de iphone app

Moderator
    Poezenbeest

Dat is ook precies de reden waarom we vorig jaar gekozen hebben om eerst in te zetten op een app die op de iPhone werkt. De site is op de iphone een redelijk drama en een app was daar gewoon nodig.

Dan nog vraag ik mij af wat een app op de iPad zal toevoegen. De pushberichten voor nieuws zouden er eentje kunnen zijn, maar veel meer meerwaarde zie ik niet.

Bijdrager
    Beech

Van mij hoeft het niet, de website werkt prima. Ik heb dit meegemaakt met een discussieforum van Philips: de app geeft veel minder overzicht dan vroeger de website. Bovendien ben je gewend aan de website, een nieuwe app geeft je het gevoel in een vreemde stad beland te zijn.
    Maar het allerbelangrijkste is: als iedereen tevreden is met wat je nu hebt waarom dan iets nieuws ?
    Maak er een poll over.

Bijdrager
    csteelooper

Áls je de Pushberichten dan zo nodig op je iPad wilt hebben dan kun je de iPhone App daar toch voor gebruiken? Ik zie verder niet veel nut voor de App op de iPad, vooralsnog. Eerst maar eens de feature set voor de iPhone verbeteren/uitbreiden; daarna verder naar de iPad. Tot die tijd gebruik ik gewoon de website daar.

Als ik thuis ben gebruik ik de App zelf echt alleen voor de notificaties: komt er een interessant bericht binnen, dan check ik de website. Zo niet, dan laat ik de notificatie gewoon voor wat-ie is. Onderweg wil ik de berichten nogal eens via de App lezen. Maar mijn grootste ‘probleem’ met de App is nog wel de line spacing. Ik vind het niet aangenaam dat er 5 pica tussen de regels zitten. 10 pica tussen alinea’s is normaal (ongeveer 1 witregel), maar de onderlinge regelafstand is mij te groot. En dan is er nog de indent (inspring) als er geciteerd wordt. Die is zó asociaal groot, dat een citaat soms tot 7 schermen in beslag neemt. Als er dan nog een link in de tekst staat, zijn we nog verder van huis omdat de zwaarte van die letters helemáál overdreven is.
    Met andere woorden: op typografisch gebied kan, mag en moet er echt nog een en ander verbeterd worden (het beste zou zijn als gebruikers zelf een en ander konden instellen). En daarnaast is er nog het feit dat het post artwork (plaatjes die een post vergezellen) niet te zien is. Dat vind ik ook erg jammer, al heeft dat niet zoveel prioriteit.

Zodra er op het typografische gebied meer instelbaarheid komt, of in ieder geval zodra de leesbaarheid verbetert, zal het gebruik van de App mijnerzijds toenemen. Tot die tijd zal ik de website toch echt de voorkeur geven.

Bijdrager
    jobz

Op de iPhone vind ik de site en forum ook prima, zelfs beter.., maar misschien komt het door gewenning.

Bijdrager
    Domtoren

In de iphone mis ik het Dashboard. En de meeste recente nieuwe topics zoals ik die op de site wel zie.

Of heb ik niet goed gezocht en gaat iemand me nu terechtwijzen?

Bijdrager
    bartvanderveer

Vanavond om 21:00 uur !

Bijdrager
    csteelooper

[offtopic]Volgens mij begrijpt de meerderheid der leden hier (en elders op de site) iets niet helemaal als het om OMT Live gaat. In de aankondiging (en de header van het artikel) staat te lezen: vanáf vanavond… Dat houdt volgens mij toch echt in dat vanavond niet zozeer één event (à la Apple Keynote) zal zijn, maar eerder een nieuw deel van de site, dat vanavond mét een event wordt geopend…
    Just my 2 cents…

En oh ja…: [Einde_off_topic]

Moderator
    Jan David Hanrath

Test om te testen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.