30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 149)
  • Q:

Bijdrager
    icecream

Wanneer komt Leopard uit?

De afgelopen volgepakte Keynote-speech van Steve Jobs was in meerdere opzichten uniek. Vooral ook om wat er allemaal niet in voorkwam: geen nieuwe versie iLife bijvoorbeeld. Het product Mac is niet in de mond genomen. Het woord ‘computer’ is enkel genoemd omdat het geschrapt werd uit de naam van het bedrijf. En er werd al helemaal niets gezegd over het nieuwe besturingssysteem Mac OS 10.5: Leopard.
    Kijkend naar de Leopard aankondigingspagina http://www.apple.com/nz/macosx/leopard/index.html lijkt het er bovendien op dat Leopard wat later gaat komen. Daar stond voorheen dat Leopard zou gaan komen ‘spring 2007′. De onderste regel op die pagina luidt nu echter:

“All these features and more are delivered to you in one universal, fully accessible, 64-bit operating system. Coming mid-2007.”

Halfweg 2007 … da’s jammer, want er zit toch wel erg veel moois in, als je zo rondklikt op de site.

Moderator
    unSOUND

Ach, ik heb liever dat ze het later uitbrengen en dat het werkt, dan dat ze het op de Microsoft manier doen, dus zo snel mogelijk uitbrengen en achteraf de ene patch na de andere aanbrengen…

Bijdrager
    Peach
    ”unSOUND”

Ach, ik heb liever dat ze het later uitbrengen en dat het werkt, dan dat ze het op de Microsoft manier doen, dus zo snel mogelijk uitbrengen en achteraf de ene patch na de andere aanbrengen…

Ja, pfft, en zo 6 jaar een ‘up-to-date’ systeem hebben. Lijkt me compleet geschift. :P

Moderator
    unSOUND

Je begrijpt ( hopelijk ) wel wat ik bedoel… ik heb het over patches, niet over updates of service packs.

de eerste 6 maanden was XP zo instabiel als de pest. Pas na een X aantal belangrijke patches was het een werkzaam systeem… Had dan gewoon gewacht tot het op zijn minst werkzaam is, niet verkoopbaar. Microsoft lanceert het al als het voor 50% klaar is, de rest komt via patches. Apple heeft dat met Tiger ook gedaan, en veel software werkte dan ook niet bij 10.4.0 en 10.4.1. Bij Leopard doen ze het hopelijk dus pas bij 75% of iets in die richting…

Bijdrager
    icecream

Dat hoop ik wel in ieder geval.

Bijdrager
    Buzz
    ”icecream”

”All these features and more are delivered to you in one universal, fully accessible, 64-bit operating system. Coming mid-2007.”

Halfweg 2007 … da’s jammer, want er zit toch wel erg veel moois in, als je zo rondklikt op de site.

Je citeert daar de Nieuw-Zeelandse Apple website. Op de Amerikaanse staat nog gewoon:

Coming spring 2007

Er is niks veranderd dus.

En als je er over nadenkt is het logisch dat ze er in Nieuw-Zeeland “mid” van hebben gemaakt. Als het hier en in de VS voorjaar is, dan is het daar najaar. Als ze het “fall 2007” hadden genoemd daar op het Zuidelijk halfrond dan waren er helemaal veel verbaasde reacties geweest.

Verder is er ook geen enkele reden om zo negatief te doen over het Mac-gehalte van de keynote. Dit is wat er dinsdag over werd gezegd door Steve Jobs:

So, 2007 is gonna be a great year for the Mac. But this is all we’re gonna talk about the Mac today. We’ll move on to some other things and… Over the course of the next several months we’re gonna roll out some awesome stuff for the Mac. But for today we’re going to move on.

We kunnen dus nog het een en ander verwachten de komende maanden.

Bijdrager
    roblemmen

Jemig, de lente is nog niet eens begonnen…

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik denk dat er meer bekend wordt gemaakt ná de release van Vista op 30 januari. Er waren immers wat features die ze voor Microsoft verborgen wouden houden, die kunnen ze moeilijk na de release van hun product nog ‘lenen’.

Bijdrager
    Kryptonate

Vista is al 3 maanden in Gold status, het kan zelfs al worden gekocht door Enterprises. Nu gaat Microsoft er echt niets meer ingrijpends aan veranderen. Dus ik betwijfel sterk of Apple zit te wachten op de release van Vista. Mss wel, wie weet, maar dan toch niet voor de reden van “kopiëren”.

Bijdrager
    icecream

Jawel want microsoft zal echt wel een graantje willen meepikken van Leopard.

Bijdrager
    Kryptonate

En wat als ze dat willen doen? Denk je echt dat ze nu nog snelsnel iets ingrijpends zouden veranderen aan Vista? Totaal niet. De betekenis van Gold status is dat er NIETS meer veranderd aan het programma. Als Microsoft toch iets wilt kopiëren van Leopard dan zul je dat pas zien in Vista SP1. Mss kan Apple daar ook maar op wachten? of waarom niet meteen op Vienna?

Waarom denken de meesten hier zo slecht over Microsoft? Oké, ze hebben mss een aantal dingen gekopieerd, en dan nog? Welk bedrijf doet dat niet? Moet daarom alles wat ook maar enigzins in de richting van Microsoft wijst als slecht aanzien worden?

Bijdrager
    Juch

met Kryp eens: even voor de duidelijkheid…

De mac heeft in de loop der jaren ook een hoop gekopieerd: Te beginnen met de muis en de GUI. Het was een uitvinding van XEROX, maar topmanagement wilde er niets van weten in die tijd. Jobs heeft daar graag van geleerd toen de deuren bij Xerox opengegooid werden.

Daarnaast, draait OSX niet op een open source linux? Darwin. De discussie Dashboard vs. Konfabulator gaat nog door; Multi-touch, hoe je het wendt of keert, is niet helemaal van Apple, etc.

Daar gaat het helemaal niet om, Apple biedt gewoon een goed (totaal) pakket aan….

Bijdrager
    icecream

Is trouwens OS X 10.4.9 al uitgebracht?

Bijdrager
    Juch

[kindertoespreek toon]
    als je nu zelf ff naar :apple: -> Software Update gaat. Zie jij dan een 10.4.9 update beschikbaar? Neej? Ik ook niet, dan weet je dat;) Er is dus nog geen 10.4.9.
    Mocht je het morgen weer willen weten…dan werkt het trucje alsnog. Weer fijn het programma Software Update opstarten… daar is die voor. Handig he ?:)

Dus, mocht ik je betrappen op deze vraag in de toekomst, kom ik je haarfijn een pak rammel geven…
    [/kindertoespreek toon];)

Bijdrager
    icecream

Ik zit nu alleen op een gare Windows:D

Bijdrager
    Juch

ah.. dat verduidelijkt het e.e.a. Waarom wil je dan weten of 10.4.9 al uit is… Zou jou niets uit moeten maken dan…

Bijdrager
    icecream

Dan is Leopard bijna in aantocht.

Moderator
    unSOUND

Briljante redenatie… :roll:

Tenzij ze gewoon 10.4.10 uitbrengen, gevolgd door 10.4.11… Als Apple zegt half 2007, dan is het half 2007. Ze gaan het echt niet 4 maanden eerder uitbrengen omdat toevallig 10.4.9 al weer een tijdje uit is… ALS 10.4.9 überhaupt uitkomt: 10.1 bleef al hangen op 10.1.5, en 10.2 is niet verder gekomen dan 10.2.8

Bijdrager
    Buzz

Bijdrager
    icecream
    ”unSOUND”

Briljante redenatie… :roll:

Tenzij ze gewoon 10.4.10 uitbrengen, gevolgd door 10.4.11… Als Apple zegt half 2007, dan is het half 2007. Ze gaan het echt niet 4 maanden eerder uitbrengen omdat toevallig 10.4.9 al weer een tijdje uit is… ALS 10.4.9 überhaupt uitkomt: 10.1 bleef al hangen op 10.1.5, en 10.2 is niet verder gekomen dan 10.2.8

Aha werkt dat zo:o

Bijdrager
    PietjePuk

Logisch toch?

Bijdrager
    icecream

Wist niet dat ze dat overslaan.

Bijdrager
    Juch

tis geen vast stappenplan die ze moeten volgen hoor.. Ze zouden bij wijze van spreke ook 10.4.11 kunnen uitbrengen. (Tiger heeft dat uiteraard niet nodig :innocent: , maar het zou kunnen)

Bijdrager
    icecream

Nee maar ik bedoel het op logische wijze. Ze kunnen 10.4 .9 altijd updaten.

Bijdrager
    erwinh
    ”unSOUND”

Als Apple zegt half 2007, dan is het half 2007. Ze gaan het echt niet 4 maanden eerder uitbrengen…

Was de Intel switch niet 6 (?) maanden eerder?
    Ik ga er ook nog steeds van uit dat het ergens maart/april wordt voor Leopard er is, helaas want ik zou toch graag een 24″ iMac aanschaffen (met iLife ’07 erbij, ervanuitgaande dat de updates voor iWeb 2.0 waar zijn)… :P

Bijdrager
    macmickey2

nou dan wacht je toch gewoon, kan je langer doorsparen voor meer RAm of weet ik veel wat erbij. trouwens wie zegt dat dan een nw mac standaard geleverd wordt met iLife 07?

Bijdrager
    erwinh
    ”macmickey2″

nou dan wacht je toch gewoon, kan je langer doorsparen voor meer RAm of weet ik veel wat erbij. trouwens wie zegt dat dan een nw mac standaard geleverd wordt met iLife 07?

Yep… je krijgt alleen maar meer voor hetzelfde geld… dus… en voorlopig is mijn zolder nog niet afverbouwd, zodat ik nu nog geen plaats heb :evil:
    En niemand zegt dan een eventuele nieuwe iLife wordt meegeleverd, maar ik zie de wereld lekker positief :mrgreen:

Bijdrager
    icecream

Apple WWDC 2006-Windows Vista Copies Mac OS X

http://www.youtube.com/watch?v=N-2C2gb6ws8&mode=related&search=

Moderator
    unSOUND
    ”erwinh”

Beetje flauw om expres de tweede helft van de zin niet mee te quoten….

Bijdrager
    erwinh
    ”unSOUND”
    ”erwinh”

Beetje flauw om expres de tweede helft van de zin niet mee te quoten….

Ik reageer op hetgene wat ik wil duidelijk maken: Apple heeft wel eerder producten sneller op de markt gebracht. Dus als Apple zegt “Spring 2007” kan het ook wel eens vroeger zijn….

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 149)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.