7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bd

wanneer is het verstandigst om een g5 te kopen,

ik hoef niet zo zeer de nieuwste g5 te hebben maar die quad is wel idd snel en leuk, wanneer denken jullie dat deze in prijs zal zakken, binnenkort of duurt het nog een jaar ofzo

Bijdrager
    PietjePuk

Dat zit er nog niet meteen aan te komen denk ik. Het is nog altijd hun topmodel waar geen enkele Intel nog maar in de buurt van kan komen. Het duurt (waarschijnlijk) ook nog een klein half jaar voor de Intel-Power Macs er zullen zijn. Maar dat kan niemand echt voorspellen natuurlijk.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Binnen een half jaar is de G5 vervangen door de Intel PowerMac en wellicht enkele maanden verder alleen nog tweedehands te krijgen.
    (ik zie net dat iemand alweer sneller was dan ik met zijn antwoord)
    :wink:

Nog even dit: die G5 modellen zijn energie-vreters. Misschien zullen de Intel PowerMacs toch iets zuiniger zijn…
    En volgend jaar zijn de meeste applicaties al universal. En dan zal die G5 niet meer zo interessant zijn.

Bijdrager
    MDF

Ik heb nu sinds enkele jaren een G4 (jawel, dé lawaaimaker)
    en mijn volgende moet echt een “stille” Mac worden, maar wel een supersnelle machine.

Wachten op de Intels of nu nog het topmodel van de G5 kopen ?
    (ik heb niet echt haast… :D )

Bijdrager
    unox

Als geen haast hebt kun je beter wachten op de intels daar heb je in de toekomst meer aan.

Bijdrager
    klaus

Hoe dringend heb je die machine nodig? Het duurt nog wel een maand of 4-5 allicht voordat er nieuwe PowerMacs gelanceerd worden (de intels). Die zullen allicht maar mondjesmaat (zoals steeds) geleverd kunnen worden, dus tel daar maar een maandje bij.

Dan heb je al gauw een half jaar plezier aan je G5, die helemaal niet verouderd zal zijn op de dag dat de intels uitkomen.

De quad is een beest van een machine, erg snel. Oké, de intels zullen allicht sneller zijn, maar het verschil tussen erg snel en ERG snel is niet zo groot als men denkt te geloven.

Trouwens, omdat dan de applicaties universal worden, gaat de G5 helemaal niet minder interessant worden hoor. En ook, Adobe CS3 zal maar volgend jaar uitkomen, reden te meer om nu nog voor een G5 te gaan volgens mij.

Mijn Dual 2.5 is pak stiller dan de gemiddelde pc, de quad schijnt nog wat stiller te zijn dan dit eerste watergekoelde toestel.

Bijdrager
    inberlin

de quad is eigenlijk een beetje overkill. Er zijn maar weinig zware applicaties die optimaal gebruik maken van de dualcore dubbele processor. Dan moet je photoshop een lel van een foto laten filteren en tegelijker tijd in FCP allerlei filters en overgangen laten renderen, en dan nog.

Maarja, er zijn mensen die graag de Hummer pakken om cigaretten te halen op de hoek.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.