30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)
  • Q:
    Bijdrager
    Hasoweh

Wanneer iPad in NL?

Beste OMT’ers

Deze titel is overduidelijk neem ik aan? :yum:

Wanneer?

Eple:nerd:

Bijdrager
    KarelWillem

Zodra dat bekend is, staat het op deze site:
    http://www.apple.com/nl/ipad/

Dus vragen naar de (on)bekende weg is niet nodig.

Bijdrager
    Appintosh

http://www.apple.com/nl/ipad/

Dat lijkt me ook overduidelijk…

Bijdrager
    Dwee8le

Misschien een beetje lullig om zout in de wond te wrijven, maar ik las laatst dit:

Apple stelt Nederlandse iPad-lancering uit

Bijdrager
    nookie

Afspraakje maken met onderstaande dame?

Bijdrager
    nielsmarijn

ik kreeg net bericht van Amac over een iPad nieuwsbrief en persoonlijke emails wanneer ze binnen zijn, dit lijkt mij er inderdaad op te duiden dat de release is uitgesteld. Er staat ook overduidelijk in de mail om vragen kort en bondig te stellen en dat er niet gevraagd hoeft te worden wanneer ze er zijn, dat wordt verteld in de nieuwsbrief of persoonlijke e-mail.

Bijdrager
    casperrrrrrr

Drie en twaalf en dertig op gras.

Bijdrager
    Sbojevets

Ik gok dat de iPad in Nederland beschikbaar komt een maand voordat ze in Amerika de nieuwe iPad presenteren!

Bijdrager
    xionix

vind je niet dat je hem zelf eigenlijk al had kunnen raden?? Nog onbekend wanneer precies.

Bijdrager
    wjend
    Bijdrager
    KarelWillem

In de eerste reactie is al duidelijk gemaakt dat deze vraag onnodig is.

Dus om dit nu nog 12 keer te herhalen?
    Vast goed bedoeld, maar het voegt weinig meer toe toch?

Bijdrager
    Yaris

Wie nu nog op de release in Nederland wacht om een iPad te kopen koopt een apparaat dat al meer dan drie maanden oud is. Wacht nog enkele maanden langer en je hebt de kans om een fonkelnieuwe iPad 2 te bestellen op de dag dat hij ook in Amerika uitkomt.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, en wacht dan nog een jaartje en je hebt de kans op een iPad 3.

We kennen het stramien inmiddels; gewoon altijd wachten.
    Want je hebt altijd kans op wat nieuwers. Of niet natuurlijk.

En ondertussen zit ik al een maandje of wat lekker met de iPad op schoot.:lol:

Bijdrager
    Brainy

Geweldig, de nog niet meegedeelde datum is uitgesteld! Dit blijkt uit email waar ook geen data in staan vermeld. Apple is Apple niet meer…

Bijdrager
    wjend

Ik voeg topics toe waarin dit onderwerp ook wordt besproken, zodat als je meer info wil je daar ook kan kijken, maargoed.

Ik wil de iPad nu wel in Nederland, het begint wel erg lang te duren!

Bijdrager
    Edwin

Inmiddels hebben drie collega’s de iPad aangeschaft maar ik merk om mij heen dat de aandacht begint te verslappen. Het is nog maar de vraag of dit weer aanwakkert zodra deze te koop is in Nederland. Ik denk het wel, maar toch…

Bijdrager
    KarelWillem

Die aandacht zal Apple inderdaad weer naar zich toe moeten trekken voor een deel.

Ik merk echter nog steeds dat mensen helemaal beginnen te stuiteren als ik de iPad uit zijn hoesje haal.
    Je ziet de wil om er ook één te hebben binnen 30 seconden opborrelen.

Dus heel veel moeite mag het niet gaan kosten om de drang tot kopen weer aan te wakkeren.

Bijdrager
    syltheboy

In NL wordt alles zoals gewoonlijk weer uitgesteld! :angry:

Bijdrager
    Goodmovie

Ik heb em dus gister gezien,

Best afgekickt erop, vind het gewoon niet mooi die grote zwarte rand, kleine scherm tegenover de grootte van het apparaat, en dan het feit dat de Iphone 4 nog meer power heeft dan de ipad….

Rustig wachten kijken of er verbeteringen uitkomen.

Bijdrager
    KarelWillem

Nou, dat is mooi toch? Houdt je fijn minimaal 499 euro op zak.:lol:

Die zwarte rand is trouwens erg goed over nagedacht. Smaller zou niet fijn zijn.

Je moet een apparaat van een dergelijk formaat nou eenmaal ergens aan vast kunnen houden.
    Vandaar de duimdikke randen. In geen enkele situatie dek je nu beeld af bij vasthouden of raak je onbedoelt allerlei zaken aan.

En wat power betreft: het gaat om de beleving. En die is nu eenmaal fantastisch op de iPad. Zal me verder worst wezen wat er voor processor in hangt. Al is die van de iPhone 23 keer zo snel.

Commentaar komt over het algemeen ook vrijwel uitsluitend van mensen die zelf geen iPad hebben.
    Never judge a book on his cover.

Bijdrager
    Goodmovie

Tja als ik minimaal €499,- had uitgegeven zou ik er ook niet al te negatief over zijn, dat in inherent aan consumenten psychologie.

Ik vind het gewoon geen mooi ding met die dikke rand, ik heb geen worsten vingers.

Ik ben een video editor, dus ik vind de i-movie app op de iphone 4 wel gaaf zou dit ook we; op de ipad willen zien.

Beleving is zeker belangrijk, maar het is tevens ook gewoon een van de voors en tegens.

Ik zou zeggen als je het geld nu in bulk hebt liggen, en echt geen flauw idee hebt wat je ermee zou willen doen, wacht lekker even en koop em je als ie in Nederland uitkomt. Vervolgens koop je 4 maanden daarna weer de nieuwe versie.

Ik snap dat je denkt dat iedereen die dat ding niet heeft er daarom maar commentaar op geeft, ik spreek gewoon voor mezelf. Ik vind het niet goed genoeg voor minimaal €500,- wacht liever op wat beters dat meer bij mijn hogere eisen past.

En nu niet zeggen dan koop je maar een macbookpro want die heb ik al;)

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, het is en blijft een interessante discussie.
    499 euro is trouwens een stuk goedkoper dan voor een iPhone, waar iedereen het blijkbaar wel zonder morren voor neertelt.

Je kan een apparaat met de afmeting van een A4-tje niet vasthouden op een randje van een paar millimeter.
    Dus je zal hoe dan ook in een rand moeten voorzien.
    Kijk eens naar dat prachtige nieuwe apparaat van Cisco. Vind je dat een betere oplossing?

Ik heb de iPad trouwens gekocht met de nodige scepsis. En wist eigenlijk ook absoluut niet wat ik er mee zou moeten. Pure nieuwsgierigheid en hebberigheid dus. Maar we waren eigenlijk al om toen we hem vast hadden. En na een dag was dat ding al niet meer weg te denken uit ons huishouden.

En gelukkig hebben we allemaal een keus.
    Je hoeft iets gelukkig niet mooi te vinden en je hoeft iets niet te willen.

Bijdrager
    Goodmovie

Naja iphone kost mij 240 euro in 2 jaar, omdat ik die bel kosten toch zou uitgeven.

En er kan meer met de iphone dan met de ipad dat is gewoon een feit de ipad doet het alleen groter.

Ik zeg niet dat de rand minuscuul moet zijn, hijs alleen te groot voor mij.

Als iemand mij nu aanbied een ipad te geven zou ik ook zeker geen nee zeggen, maar ruim €500,- vind ik het ook nog niet waard. Ik wil dan ook op locatie kunnen internetten dan heb je weer de 3g nodig.

Maja dat ik er überhaupt een mening over heb betekend voor mij ook dat het me wel boeit zo eerlijk ben ik wel.

Nog even wachten voor mij iets meer power, dan ga ik er wel voor.

Bijdrager
    KarelWillem
    Goodmovie op 30 juni 2010

A: En er kan meer met de iphone dan met de ipad dat is gewoon een feit de ipad doet het alleen groter.
    B: Ik zeg niet dat de rand minuscuul moet zijn, hijs alleen te groot voor mij.
    C: Ik wil dan ook op locatie kunnen internetten dan heb je weer de 3g nodig.
    D: Nog even wachten voor mij iets meer power, dan ga ik er wel voor.

A: Dat is een veelgehoorde misvatting. Alleen al door het veel grotere oppervlak en de multitouch met max. 11 vingers (ja, echt) is er véél meer mogelijk.
    B: Nee, kleiner kan echt niet
    C: Nee hoor. Je hebt toch een iPhone? Tethering?
    D: Waar denk jij meer power voor nodig te hebben dan?

Bijdrager
    Goodmovie

Wel leuk dit eigelijk:P Voorruit dan maar:

A: noem eens iets wat niet met de iphone kan, en wel met de ipad? ( op 2 of 3 apps na denk aan keynote voorlopig, maar andersom is dit veel meer, denk aan facetime, imovie, foto’s maken en video’s maken.

Tuurlijk zullen er games komen waarmee je de ipad met 10 vingers en je dikke teen kan spelen, maar hoeveel zullen dit zijn en wat is je dat waard?

B: alles kan kwestie van keuzes maken

C: Dus hij kan niet zelfstandig werken? je hebt iphone nodig plus tethering enig idee wat dat gaat kosten?

D: Meer power voor licht video editing werk, face time, betere games en stukken sneller ( is nu al behoorlijk snel, maar als we dan toch aan het verbeteren zijn.

Ben benieuwd naar je reactie

Bijdrager
    KarelWillem

A: paar voorbeelden:
    – Erg veel muziekprogramma’s die mogelijkheden hebben die ze op de iPhone niet hebben
    Mixers die multitouch te bedienen zijn bijvoorbeeld.
    – Multiplayer-games, die op een klein formaat niet mogelijk zijn
    – Schrijf- (ja, schrijf; niet type-) en tekenwerk
    – Lekker lezen van magazines, kranten, stripboeken
    B: De keus is de juiste geweest in dit geval.
    Kun je misschien niet mooi vinden, maar is erg goed gekozen in de praktijk.
    C: Je hebt toch al een iPhone? Met een bijbehorend data-abonnement?
    Waarom zou je dan een 3G willen hebben? Laat je je iPhone thuis als je je iPad meeneemt?
    En naturlijk; voor de mensen die geen iPhone hebben is de 100 euro extra het geld waard.
    D: Nogmaals: die extra power is nergens nodig.
    De snelheid is hoog zat en er zit nog behoorlijk rek in.

Dingen die je vind missen op de iPad, zijn vaak zaken die niet stroken met het formaat.
    Je gaat geen foto’s nemen of video’s schieten met een iPad. Dat is onzin en rete-onhandig.

Bijdrager
    Yip

KarelWillem +1

Bijdrager
    Yaris

Als je er 35.000 foto’s in steekt, is de snelheid dan nog hoog zat? (Ja, zoveel foto’s heb ik in iPhoto en ik vraag me af of een iPad dan een alternatief is voor een MacBook om foto’s te bekijken)

Bijdrager
    Yaris

Als je er 35.000 foto’s in steekt, is de snelheid dan nog hoog zat?

(Ja, zoveel foto’s heb ik in iPhoto en ik vraag me af of een iPad dan een alternatief is voor een MacBook om foto’s te bekijken)

Bijdrager
    Goodmovie

Naja je hebt zeker wel in veel punten gelijk,

Zeker de DJ programma’s en het schrijven zijn niet mogelijk, het lezen snap ik wel voor sommige mensen alhoewel ik prima overweg kan met de iphone.

Als ik iphone gebruik als tethering device ( als dat al kan legaal ) dan zou dit toch weer extra geld kosten heb ik begrepen?
    En batterrij van de iphone is nou niet echt een krachtpatser dus bellen smsen en dan ook nog tethering vraag me af hoelang die dat volhoud.

Extra power betekent wel video editing, en als ik zie wat nu al naar boven komt van de iphone 4 dan is ene ipad geweldig geschikt hiervoor.

naja camera aan de voorzijde zou wel leuk zijn voor chatting;)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.