7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Wanneer harde schijf in sluimer?

Ik heb er al veel artikelen over gelezen op internet en op allerlei fora , maar het juiste antwoord op mijn vraag heb ik niet gevonden.

In mijn systeemvoorkeuren heb ik het sluimeren als volgt ingesteld :

Computer in sluimer na 60 minuten inactiviteit
    Beeldscherm in sluimer na 15 miniten inactiviteit
    Plaats harde schijven in sluimer “indien mogelijk”.

Bij dat laatste staat dus geen tijd inactiviteit.
    Gaat die schijf dan in sluimer als de computer na 60 minuten in sluimer gaat ?
    Of gaat ze in sluimer wanneer ” het mogelijk is” , dus als ze niets meer hoeft te verwerken , bv. al na 5 minuten ?
    Of kan ze als ze bv.meerdere uren werk heeft (indexering ?) in conflict komen met de ingestelde sluimertijd van de computer op 60 minuten , en gaat dan ook de computer niet in sluimer ?

m vr gr

mowat

Bijdrager
    Michaeldw
    ”mowat”

Of gaat ze in sluimer wanneer ” het mogelijk is” , dus als ze niets meer hoeft te verwerken , bv. al na 5 minuten ?

Als die optie ook voor externe harde schijven geldt (kan iemand dit bevestigen), dan is dat inderdaad wanneer deze niets hoeven te verwerken.
    Soms wel irritant, omdat mn exteren hd op stand-by gaat en wanneer ik naar de finder ga (of een ander programma die de externe hd wil aanspreken), krijg ik het strandballetje totdat de externe hd uit de stand-by is.

Moderator
    unSOUND

Meestal geldt daarvoor een regel van 10 minuten inactiviteit, en dat geldt ook voor sommige externe schijven, maar dat verschilt per externe schijf, met name de gebruikte chipset en aansluiting. Ikzelf heb het uit staan omdat ik het hinderlijk vind als ik na een paar minuten een Finder venster of ander programma kies en eerst moet wachten tot alle schijven weer draaien.

Bijdrager
    mowat

Bedankt voor jullie reactie.

Unsound : je lees dat je dat onderdeel “harde schijven” zelf uit hebt staan .

Stel , ik zet het ook uit :
    Ik neem aan dat dan mijn interne harde schijf toch nog in sluimer gaat als de 60 minuten die ik ingesteld heb in “computer in sluimer na 60 minuten inactiviteit” verstreken is ?

mowat

Bijdrager
    Michaeldw

unSound, volgensmij heb ik ergens gelezen dat jij ook gebruik maakt van Western Digital My Book Studio harde schijven.
    Dus het vinkje weghalen bij ‘plaats schijven in sluimerstand indien mogelijk’ is ook van toepassing op deze externe harde schijven?

offtopic:
    Dan heb ik nog een vraag met betrekking tot deze harde schijven. Toen ik 1 schijf via firewire aan had gesloten en de andere via usb, gingen de externe schijven volledig uit nadat ik de mac uitzette. Nu heb ik de twee schijven doorgelinkt met firewire en dan blijven ze in stand-by wanneer ik de mac uitzet. De lampjes knipperen dan om de 5 seconden. Weet je of hier ergens een optie voor bestaat op de schijven helemaal uit te zetten?

Moderator
    unSOUND
    ”mowat”

Stel , ik zet het ook uit :
    Ik neem aan dat dan mijn interne harde schijf toch nog in sluimer gaat als de 60 minuten die ik ingesteld heb in “computer in sluimer na 60 minuten inactiviteit” verstreken is ?

mowat

Ja, dan gaat de schijf gewoon mee in sluimer.

@ Michaeldw : Wat betreft de externe WD schijf weet ik het eerlijk gezegd niet, de mijne hangt er maar heel af en toe aan. Mijn LaCie schijven gingen in ieder geval wel mee met de instellingen,

Bijdrager
    mowat

Bedankt voor je antwoord Unsound.

Ik heb nu ingesteld op 60 minuten voor de computer , 15 minuten voor het beeldscherm , en de harde schijf afgevinkt , maar die gaat dan dus na 60 minuten mee in sluimer.

m vr gr

mowat

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.