9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

Wanneer accu vervangen? (Powerbook G4)

Mijn accu van mijn pas (voor mij) nieuwe Powerbook staat op 78% capaciteit. Zo zegt mijn Coconut Battery.
    Nou is mijn vraag: wanneer kun je het beste de accu vervangen om toch nog je Powerbook mobiel te kunnen hebben voordat de accu alweer leeg is na 5 min.

Hier screenshot van CoconutBattery:

Bijdrager
    iJoost

Als de capaciteit zo laag geworden is dat je er niet meer mee kunt leven. Maar dat heeft weinig met een meting met Coconut te maken. Het heeft meer met jou te maken. Het soort gebruik. Hoeveel capaciteit (gemeten in gebruiksduur) je regelmatig nodig hebt. Kortom je merkt het vanzelf wel. Eerder vervangen lijkt me tamelijk zinloos.

Moderator
    Pete.Z

Inderdaad,het hangt van jou af.
    Gebruik je hem vooral mobiel zal je je accu eerder vervangen dan iemand waar hij hele dagen op het bureau staat.

78% is niet zo fout toch?

Bijdrager
    bassmac

Ik had begrepen dat een accu ook lekker loopt als ie niet helemaal vol zit, bij de laatste 10% moet ie harder werken om helemaal op te laden, zou de levensduur niet ten goede komen.
    Als accu’s x keer oplaadbaar zijn, dan is elke gedeeltelijke oplading ook een hele, dus voor langer acculeven: alleen aan 230volt als ie leeg is of loskoppelen. Maar wie doet dat nu, he…
    Accu’s verslechteren ook als je ze ‘op voorraad’ houdt -denk aan je accuboormachine- dus inderdaad pas een nieuwe kopen als de oude echt op is.
    Spaar ze,

Bijdrager
    jay.eye.em

Maar als ik het goed begrijp heeft hij zijn accu helemaal opgeladen, en is ‘ie na 5 minuten al weer leeg… Voedingsdraadje naar zijn accu kan mischien ook stuk zijn, anders heb ik het verkeerd begrepen.

Inactief
    Anoniem
    ”bassmac”

Als accu’s x keer oplaadbaar zijn, dan is elke gedeeltelijke oplading ook een hele, dus voor langer acculeven: alleen aan 230volt als ie leeg is of loskoppelen.

Dit klopt niet: een gedeeltelijke oplading is juist dit, een gedeeltelijke. Als een accu X keer oplaadbaar is, dan mag je de gedeeltelijke opladingen gewoon optellen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een iBook gehad, die bijna drie jaar vrijwel dagelijks aan stroom heeft gehangen.
    Met die accu is nog steeds zeker 3 1/2 uur (echt) te werken.

Bijdrager
    bassmac

Ik had het uit een heel technisch blaadje hoor, (en die accuboor van mezelf, dat doet ie echt zo) maar verder geloof ik KarelWillem… Had ik bijna weer een spookverhaal over batterijen in de wereld geholpen :sealed:
    (mijn PB -zie avatar- heeft al jaren geen goede batterij meer..)

Bijdrager
    Mr.Mark

oke, ik heb nu even de oproep van Apple gelezen tot het vervangen van bepaalde accu’s en ik kwam erachter dat mijn accu daar ook onder valt (is ook modelno. A1078). Maar waar moet ik dan beginnen met de aanvraag ervan?
    Gewoon naar Apple zelf bellen of moet ik ermee naar een authorised reseller? Wie kan me hiermee helpen?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.