13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    LMollemans

Wandelnavigatie

Ik heb even een vraag aan jullie. Ik ga deze zomervakantie een aantal dagen naar verschillende steden waar ik de weg niet ken, ik zou dus graag willen weten of er goede wandelnavigatie apps beschikbaar zijn waarbij je GEEN 3G of 4G verbinding nodig hebt. Ik zoek dus een wandelnavigatie app voor de iPhone met offline kaarten. Hartelijk dank!

Bijdrager
    tarun

Ik ben een liefhebber van Maps.me. Daarin kan je routes met auto, voet of fiets plannen. Kaarten kan/moet je offline binnenhalen voor je op stap gaat. Erg duidelijke kaarten (en gratis).

Inactief
    Anoniem

Hoi LMollemans,

Inderdaad Maps.me is daar prima geschikt voor, je kunt kaarten van steden van te voren downloaden. Je kunt ook een route plannen (terwijl je wifi/4g hebt) en dan download Maps.me alle benodigde kaarten voor je. Daarna kun je offline naar je bestemming rijden/lopen/fietsen.

Bijdrager
    GoeieDag

Galileo. Vergelijkbaar met Maps.me.

Voordelen van Galileo: de kaarten zijn wat lichter (fijn als je ruimte probleem op de foon hebt); je hebt hoogte- en snelheid-indicatie, en je kunt .gpx (GPS) routes importeren.
    Voordeel Maps.me: huisnummers op de kaarten.

Gebruik beiden (dat zijn de kosten niet) en kijk welke je het best bevalt.

Bijdrager
    MacQ

Ik gebruik mijn routeplanner voor in de auto (Navigon). Die doet het in voetgangersmodus ook uitstekend:-)
    En als je een Apple Watch hebt krijg je netjes tikjes op je pols.

Bijdrager
    olbo
    Inactief
    Anoniem

Eens met MacQ. Bij Navigon heb je prima navigatie voor Auto, fiets en wandelen zonder internetverbinding. GPS is voldoende.

Bijdrager
    GoeieDag

Turn-by-turn navigatie trekt je accu leeg, dus voor een voetganger lijkt me het minder.
    Bovendien zijn de kaarten van TomTom klote om op te wandelen, en dat is bij Naivgon volgens mij niet anders. Dit in tegenstelling tot OpenStreetMap voor die andere app-jes.

Voordeel van Maps.me: deze heeft ook ingebouwde turn-by-turn navigatie.

Bijdrager
    LMollemans

Hartelijk dank voor jullie reacties! Maps.me heb ik inderdaad ook wel eens gebruikt, vind alleen dat het ontzettend lang duurt voordat hij bijvoorbeeld Amsterdam Centraal heeft gevonden. Ik ga de andere opties zeker eens proberen!

Bijdrager
    jebman

Zelf tevreden over forevermap. Vooraf even kaart downloaden van juiste stad.
    Google schijnt ook offline mogelijk te zijn.

Bijdrager
    FFH

Google Maps-app.

De door jou te bezoeken steden vooraf via wifi offline downloaden en je kunt dan navigeren op basis van gps.
    Fluitje van een cent.

Bijdrager
    GoeieDag

Zeker nooit wat anders gebruikt? Vergeleken met die andere app’s het het downloaden van een gebied voor een lange route in koekel een pain-in-the-ash!

Bijdrager
    dennisgodderie

De app Here Maps laat je ook toe om een map te downloaden. Deze gebruik ik meestal:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.