-
Q:
Wandelnavigatie
Ik heb even een vraag aan jullie. Ik ga deze zomervakantie een aantal dagen naar verschillende steden waar ik de weg niet ken, ik zou dus graag willen weten of er goede wandelnavigatie apps beschikbaar zijn waarbij je GEEN 3G of 4G verbinding nodig hebt. Ik zoek dus een wandelnavigatie app voor de iPhone met offline kaarten. Hartelijk dank!
InactiefAnoniem19 juli 2016 om 12:14Hoi LMollemans,
Inderdaad Maps.me is daar prima geschikt voor, je kunt kaarten van steden van te voren downloaden. Je kunt ook een route plannen (terwijl je wifi/4g hebt) en dan download Maps.me alle benodigde kaarten voor je. Daarna kun je offline naar je bestemming rijden/lopen/fietsen.
Galileo. Vergelijkbaar met Maps.me.
Voordelen van Galileo: de kaarten zijn wat lichter (fijn als je ruimte probleem op de foon hebt); je hebt hoogte- en snelheid-indicatie, en je kunt .gpx (GPS) routes importeren.
Voordeel Maps.me: huisnummers op de kaarten.Gebruik beiden (dat zijn de kosten niet) en kijk welke je het best bevalt.
InactiefAnoniem19 juli 2016 om 14:28Eens met MacQ. Bij Navigon heb je prima navigatie voor Auto, fiets en wandelen zonder internetverbinding. GPS is voldoende.
Turn-by-turn navigatie trekt je accu leeg, dus voor een voetganger lijkt me het minder.
Bovendien zijn de kaarten van TomTom klote om op te wandelen, en dat is bij Naivgon volgens mij niet anders. Dit in tegenstelling tot OpenStreetMap voor die andere app-jes.Voordeel van Maps.me: deze heeft ook ingebouwde turn-by-turn navigatie.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.