11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    ATB

Wanadoo Cable op OS X – OS 9 lukt nog wel…

Hallo! Ik heb sinds een paar dagen een iMac. Het is even wennen, maar bevalt nu al prima :)! Maar ik gebruik dus kabelinternet van Casema met een keyspan. Het installeren op OS 9 was zo gepiept, maar ik wil natuurlijk wel OS X gebruiken. En dan lukt het instellen dus weer niet. Wat ik ook probeer (andere modemscripts, software van de keyspan opnieuw installeren) niets helpt. Wie kan me helpen met de probleem? Thanx!

Bijdrager
    Zout

kabel gaat toch via je ethernet? bij ons in gronigen in ieder geval wel. Dan maakt het helemaal niet uit waarmee je werkt. Misschien moet je eens op de site van je modem fabrikant kijken

Moderator
    Adriaan Mol

Inderdaad, misschien is het toch een beter idee voor jouw om COM21 te nemen van Casema. Deze gaat wel via Ethernet en niet via de seriele poort.

Daarnaast is de beste oplossing natuurlijk altijd Casema bellen, want ik neem aan dat meerdere mensen dit probleem hebben.

Bijdrager
    Igor

Probeer eens bij je TCP/IP instellingen (deze zijn te vinden onder netwerk in Systeemvoorkeuren) al je gegeven (handmatig) in te vullen die je van wanadoo hebt gekregen.

Zoals IP-adres, router, enz. alle vakjes die openstaan (zoveel mogelijk)

Met een internetconnectie via chello lukt dit wel.

Ik hoop dat het nu wel lukt!

Igor

Moderator
    Adriaan Mol

Igor, z'n probleem is iets anders. Chello maakt gebruik van ethernet, Casema niet.

Adriaan

Bijdrager
    Igor

Er staat Wanadoo Cable dus ga ik ervan uit dat het om kabelinternet gaat en dit gaat toch altijd via ethernet?

Blijkbaar niet maar ik had er nog nooit van gehoord, dus ging ik van de eerste optie uit.

Bijdrager
    ATB

Het irritante van Casema is dat die COM21 nog niet leverbaar bij ons is (of is die voor iedereen?). Ik ga ze sowiezo morgen bellen. En ik heb alle instellingen echt al vaak nagekeken maar daar ligt het volgens mij echt niet aan. Hopen op die COM21:)

Anoniem

hoi ik heb ook wanadoocable en osx en het werkt prima als je me belt kunnen we online door de telefoon je instellingen
    nagaan

oke groetjes leen

0206433268

Bijdrager
    sensei

Het instapabonnement bij Casema is een serieel modem. Het is gruwelijk langzaam. Duurdere abonnementen werken wel met com21 en dat werkt prima, je hebt alleen wel een ppoe proggie nodig (dit zit o.a. in de airport software).

sensei

Bijdrager
    Zout

wat ontzettend dom van casema! het is maar goed dat er binnenkort concurentie op de kabelmarkt komt!

Moderator
    Adriaan Mol

Hou het simpel, neem de TCP/IP-gegevens over van OS9, maak een nieuwe ethernetconfiguratie aan en vul alléén in:
    – Connect via ethernet
    – User ID
    – Password
    – Config. via PPP
    – Naamserver
    – eventueel zoekdomeinen casema.net en casema.nl

Dit kreeg ik binnen van iemand via mail, z'n email adres is [email]martinuz@mac.com[/email]. Ik denk dat hij niet snapte dat dit een forum was.:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.