2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    ePod

Wallpaper verdwijnt van PowerBook door extern scherm.

Ik gebruik mijn PowerBook vaak i.c.m. een externe monitor in een uitgebreid bureaublad opstelling óf met het PowerBook scherm dichtgeklapt. Dit doe ik met behulp van Apple’s DVI-naar-ADC adapter aangezien het om een Cinema Display met ADC aansluiting gaat. Dit werkt uitstekend, behalve dat elke keer als ik mijn PowerBook aan- of afkoppel, mijn wallpaper / bureaublad-afbeelding is verdwenen. Ik krijg dan een egaal lichtblauwe achtergrond.

Dit is zo op te lossen door even in de systeemvoorkeuren het desbetreffende wallpapertje weer te selecteren. Dit gaat echter wel een beetje vreemd, want er wordt altijd aangegeven dat ie al geselecteerd is. Ik moet dus eerst een andere wallpaper kiezen en daarna pas de wallpaper die ik graag wil gebruiken.

Het is dus wel makkelijk op te lossen, maar ook wel een beetje irritant en omslachtig om steeds weer te doen. Wie kent dit probleem en weet een definitieve oplossing? Ik draai trouwens OS X 10.3.9 maar dit gebeurde ook in eerdere versies én met mijn vorige LCD Studio Display.

Zie ook dit draadje:
    http://discussions.info.apple.com/webx?50@193.azcGaHdFZOh.0@.68a82a70

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Ja ik ken het ‘probleem’. En er is geen oplossing.
    Misschien dat Tiger het wel goed doet, maar echt belangrijk kan ik het niet vinden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.