7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    kael

Wallpaper + resolutie van slag

Hallo allemaal,

Ik heb regelmatig met mijn mac mini dat wanneer ik hem opstart mijn resolutie inneens veranderd is en mijn wallpaper inneens veranderd (een die ik een aantal weken eerder gebruikte).
    Nu lijkt mij dit een soort recovery procedure, en echt lastig is het niet aangezien de resolutie automatisch weer goed gezet wordt.
    Maar ik was gewoon erg geïnterreseerd in de oorzaak van dit probleem. Het leek mij een algemeen iets wat iedereen wel zou hebben, maar zodra ik zoek op dit forum of google vind ik er helemaal niets over.

Kan iemand mij vertellen wat dit veroorzaakt en of er eventueel iets aan te doen is? Het gebreurt gemiddeld 2 keer per maand.

Bijdrager
    computer space

Ik had het vanmorgen ook, en het lag eraan dat de dvi-vga-converter niet goed vastgeschroefd zat.

Bijdrager
    kael

Het lijkt mij toch erg onwaarschijnlijk dat je daardoor een andere wallpaper krijgt.

Bijdrager
    computer space

Dat was niet helemaal duidelijk. Dacht dat ie alleen vreem gestretched was.

Bijdrager
    kael

Nee echt dat je resulutie bij het bootscherm naar 800 bij 600 springt (grote zwarte randen rechts) en vervolgens weer terug. en als je dan inlogt krijg ik een wallpaper die ik soms weken daarvoor al heb verwisseld voor een andere.
    Hij lijkt mij een soort recovery procedure waarbij een oudere config file terugkomt ofzo.

Maar dus niemand die dit ook wel eens heeft?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het enige wat ik heb dat in de buurt komt is dat de resolutie van m’n mini naar 800×600 spring elke keer als ik hem opstart, maar dat komt (volgens mij) omdat hij aan een TV hangt en ik de resolutie daarom op 1024×576 gezet heb — waardoor het systeem de eerste keer de melding gaf dat dat eigenlijk te laag is en 800×600 toch echt het minimum is. Ik vermoed dus dat hij me “corrigeert” wanneer hij opstart — maar dat doe ik met die computer eigenlijk toch alleen wanneer Software-update zegt dat ik moet herstarten. Dat met die wallpaper heb ik niet, maar als je mini ook aan een TV hangt heb je misschien toch wat aan deze opmerking:)

Bijdrager
    kael

Nee ik heb geen Tv uitgang maar toch bedankt voor je antwoord.
    Ik denk dat ik er nooit achter kom wat het veroorzaakt, maar echt last heb ik er niet van, dus ik laat het hier dan maar bij.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.