2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Peach

Wallpaper maken (met rare programma’s)

Dag beste vrienden,

Vandaag kreeg ik de ingeving om met Pages een wallpaper te maken. Eerste heb ik een vak geadd (met een bepaalde kleur) (als achtergrond!). Vervolgens heb ik via media daar een paar foto’s opgegooid. Die foto’s heb ik dan eerst bewerkt (met knippen) en vervolgens een wit kader rond gebouwd en een schaduw gegeven. Dit goedje heb ik dan naar .pdf ge├źxporteerd en vervolgens in Preview (eerst nog eens bijgeknipt) en daarna ge├źxporteerd naar .JPG (om dan te gebruiken als wallpaper).

.. Maar: Dankzij Pages zit ik nu vast aan het A4-Formaat, is het mogelijk om dat uit te schakelen. Bestaan er feitelijk (gratis) programma’s waarmee ik hetzelfde kan doen (in feite heb ik niet meer gedaan als via-via enkele foto’s “ineen” gemaakt).

Het “Probleem” zit hem gewoon in het feit dat de oppervlakte die ik in Pages heb als ‘te klein’ ervaar om al de foto’s (die ik er op wil gooien) op te gooien.

Iemand een idee? Of liggen alle grafici hier nu ‘strike’ omwille van m’n amateurisme (ipdv m’n creativiteit te applaudiseren:cry: :cry: )

Grtz Peach

Bijdrager
    big al

Gratis programma: The Gimp (werkt alleen op MacOSX). Ik ken pages niet, maar hier is een andere simpele manier: zorg dat je op je scherm ziet wat je als achtergrond wil hebben en maak een screenshot (shift+appeltje+3). Die screenshot is exact de juiste maat en kan je als achtergrond aanwijzen in je instellingen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.