7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroen Ruiter

OPGELOST Wallpaper erg onscherp… Aperture /Systeemvoorkeuren.

Vandaag Aperture 3 geinstalleerd. Nu heb ik als test een map met wallpapers die ik voor mijn macbook pro heb aangemaakt geinporteerd. Werkt allemaal prima (niet anders verwacht) maar als ik naar systeem voorkeuren ga en dan een andere wallpaper wil selecteren en dan onder het kopje aperture dan wordt hij onscherp weergegeven. Kies ik in systeemvoorkeuren het kopje iphoto waar hij ook in staat dan wordt hij wel scherp weergegeven.

Bijdrager
    surrelmar

En nu, heb je een vraag?:)
    Heb je het over de achtergrond die vaag is, of de thumbnail? En, heb je een screenshot? Heb je niet gewoon een te lage resolutie in Aperture geimporteerd?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

ik denk niet dat het goed overkomt, maar hoe kan ik dan instellen in welke resolutie afbeeldingen worden geimporteerd? ik heb na 1e keer opstarten niets veranderd aan de instellingen.

afbeeldinge is 1280×800 en omdat het bij iphoto wel gewoon goed gaat. ik ben bang als ik nieuwe foto’s in aperture ga importeren dat het ergens fout gaat met de kwaliteit van de foto’s

Bijdrager
    surrelmar

1280×800 is toch niet fullscreen? Wat voor resolutie is je scherm, niet 1400 bij …? Dus logisch dat hij uit wordt gerekt, toch? Waar heb je die foto vandaan, je moet hem gewoon op hogere kwaliteit in Aperture importeren. Dat is niet een setting in Aperture natuurlijk.

En, in Aperture ziet het er wel goed uit als je hem FS bekijkt?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

In aperture ziet het er goed uit. mijn mb pro heeft een schermresolutie van 1280×800 en als ik het bestand in afbeeldingen plaats en via systeemvoorkeuren opzoek dan is hij wel scherp.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

http://www.onemorething.nl/community/topic/aperture-3-desktop-wallpapers
    Ik heb de oplossing eindelijk gevonden, kon op google niet echt de juiste trefwoorden vinden.

Moderator
    unSOUND

Hier stond de oplossing ook al:

Aperture 3: desktop wallpapers

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.