7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

wakker worden detectie in bash

Heb een script wat het een en ander moet doen na een bepaalde tijd na het ontwaken.

Ik ben op zoek naar een manier om de tijd/delta te detecteren wanneer of hoelang geleden osx is ontwaakt.

Of het, de detectie, via launchd agent/deamon gaat of wat dan ook maakt me nu even niet uit.

Iemand suggesties?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Moet het altijd op een precieze tijd na het ontwaken gebeuren, of binnen (bijvoorbeeld) een uur?

In dat tweede geval kun je een crontab gebruiken om het elk uur (of wat dan ook) op te starten. Als je het script dan nog zo aanpast dat het ergens wegschrijft wanneer het voor het laatst geactiveerd geweest is, kun je kijken of dat langer geleden is dan een uur; zo ja, dan gaat het z’n ding doen; zo nee, dan stopt het gelijk.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    lord anubis

@Jacco,
    Wil zoveel mogelijk Cron vermijden, ik regels alles via Launchd. Hoef ik maar op een plek te kijken. Ben zo vergeetachtig dat ik nooit aan Cron denk.;-) In ieder geval bedankt voor de suggestie. Een daemon start een script en deze start andere scripts. Sommige van deze scripts lopen iedere x-min. en duren een beetje lang en ik wil dat sommige wel en anderen weer niet na het opstarten of uit slaap komen opgestart worden. Beetje druk na het opstarten of inloggen.

@TheBigZ,
    Perfect, en als je 1 jan 1970 terug krijgt weet je zelfs dat het nooit in slaap geweest is na een reboot.
    Wordt van het weekend verwerkt.

Bijdrager
    iep

Of dat er iets mis is met de datum/tijd want in UNIX reset ie zich dan vaak naar de UNIX epoch (aka 1-1-1970).

Bijdrager
    smeerbartje

@lord anubis, misschien moet je een cronjobje maken dat je elke x uur mailt, puur om je cron niet te laten vergeten :).

Bijdrager
    lord anubis

@smeerbartje, :innocent: Cron, wat is dat?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.