17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Superflu

Wake up Mac

Dag iedereen

Mijn huidige situatie: 1 MBP dichtgeklapt op het werk, 1 MBP thuis.

Heeft er iemand enig idee hoe ik die MBP op het werk kan accessen terwijl ‘ie daar draadloos (Wi-Fi) dichtgeklapt ligt?

Indien nodig, kan ik van thuis uit via VPN verbinding maken met het bedrijfsnetwerk.

Er staat ook VMware Fusion met Windows 7 Pro op de werklaptop.

Ik ben op zoek naar een gratis of betaalbare optie. De desktop hoef ik niet persé te zien; als ik aan mijn mappen kan ben ik al tevreden.

Als jullie meer info nodig hebben, dan hoor ik dit graag.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Vriendelijke groet

Superflu

Bijdrager
    Rickje

De werklaptop kun je wel benaderen als die open is, he?

In dat geval zou ik ‘m dichtklappen met dit/deze programmaatje/plugin actief (https://code.google.com/p/macosx-nosleep-extension/). NoSleeper. Als die actief staat dan kan je Mac of aan de battery of aan de voeding zitten maar actief blijven ook al is ie dicht geklapt.

Wat je dus doet is je mac dichtklappen, maar met deze plugin blijft ie wél zich voordoen alsof ie gewoon opengeklapt is.:)

Bijdrager
    Rickje

De downloadlink staat trouwens aan de rechterkant van die site.

Bijdrager
    belfortmac

En dit wordt dus meestal afgeraden om te doen, omdat je warmte afvoer dan niet goed is.
    Zit je weer met een oververhitte MBP, met alle gevolgen van dien.

Bijdrager
    Superflu

Bedankt voor jullie input, Rickje en daalhofmac!

Hem constant laten aanstaan is geen optie want ‘ie ligt in m’n schuif (tegen diefstal), dus dan hangt hij niet aan de netvoeding. Idealiter zou hij pas mogen aanschieten als ik hem van op afstand benader.

Ik ben nog nooit van op afstand verbonden geweest. Dus tips op dat vlak zijn ook welkom!

Hitte is ook niet echt zo’n grote zorg denk ik, aangezien ik hem nooit langer dan een uur zou nodig hebben.

Bijdrager
    Rickje

Bijdrager
    Superflu

Als ik het goed opheb dan heb je een AirPort nodig opdat dat zou werken.

Vanavond probeer ik TeamViewer eens uit en zie of ik dat aan de praat krijg via VPN.

Ik houd jullie op de hoogte.

Nogmaals bedankt.

Bijdrager
    Rickje

Local File Sharing, Screen Sharing, other sharing services

In addition to helping your home Mac wake when you remotely access it using Back to My Mac, Wake on Demand also provides the same capability when you access your Mac locally from within your own home network, whether for File Sharing, Screen Sharing, remote log in via SSH, or other sharing services.

——-

Ik denk dat het via VPN en bestandsdeling moet werken, om eerlijk te zijn.

Bijdrager
    Superflu

Ik probeer het zeker uit, maar las daarnet wel:

With “Wake for Network access” or “Wake for Wi-Fi network access” or “Wake for Ethernet network access” enabled in the Energy Saver preferences, OS X will automatically detect the presence of a Bonjour Sleep Proxy service running on your AirPort Base Station, Time Capsule, or Apple TV and register its shared services with the Bonjour Sleep Proxy before going to sleep.

Bijdrager
    Verdult
    Rickje op 18 februari 2014

http://support.apple.com/kb/HT3774?viewlocale=en_US&locale=en_US

of

Heb je hier iets aan dan nog?

Op een MBP ziet dat scherm er alsvolgt uit dus hier heeft hij niks aan.

Zoals eerder al gezegd is is dit standaard niet mogelijk op een MBP, een vriend van mij heeft ooit eens (tegen beter weten in) het magneetje uit zijn beeldscherm gehaald om het op die manier voor elkaar te krijgen maar binnen de kortste keren is dat ook fout gegaan.

Bijdrager
    Rickje

Hmm je hebt gelijk.
    Als ie aan de stroom zit, is die optie er wel.. alleen is er geen stroom in die lade:P

Bijdrager
    ronaldbob

ik krijg mijn Imac niet uit zijn slaap met remote desk.

zendt nu eerst een wake on lan met behulp van mijn draytek router, log daarna in met behulp van remote desk.

Bijdrager
    Orgeldraaier

Misschien is het op te lossen door middel van een eenvoudige NAS op je werk te installeren, en deze als back-up gebruiken voor de bestanden op je werk. Deze back-up draai je zodra je naar huis toe gaat, dan is het klaar zodra je thuis bent en staat op de NAS hetzelfde als dat er op je MB staat. De NAS kan je vanuit thuis bereiken, bestanden bewerken en weer opslaan op de NAS. In de ochtend laat je automatisch de vernieuwde bestanden uploaden naar je MBP, dus zodra je die uit de la trekt is deze ready to go. (Je zou zelfs iedere avond/nacht op een hdd thuis een back-up van de NAS kunnen maken, op zo’n manier dat alleen de aangepaste bestanden op de back-up vernieuwd worden natuurlijk.)

Je kunt natuurlijk ook voortdurend rechtstreeks werken vanaf de NAS, maar dan heb je minder Back-ups en ben je meer afhankelijk van internetverbindingen.

Je kan ook een klein gaatje in de achterkant van het ladenblok maken en daar permanent een voeding doorheen laten lopen, kan je de MBP aan de voeding leggen in de la en is ie bereikbaar vanuit huis.

Zie bijvoorbeeld ook deze topics:

Synology NAS benaderen van buiten netwerk

Qnap of Synology

NAS over internet

Welke NAS?

HD, TC, NAS, of?

NAS advies

Synology NAS benaderen van buiten netwerk

Waar plaats ik mijn NAS?

installatie Synology NAS server

welke NAS meest geschikt voor apple

Time machine, 4gb data naar NAS of HD aan AE

NAS op Airport Extreme

iMovie 10 i.c.m. netwerkschijf / NAS

Toe aan een NAS?

LaCie Nas server op Airport Extreme

(NAS) Synology, wat kan ik er mee, wat niet, en hoe het meest optimaal?

NAS: Western Digital My Book Live óf AE & USB schijf

Advies bij kiezen van Back-up systeem.

Goed backupsysteem

LaCie of Synology

Een Goede back-up setup

Om hoeveel GB aan bestanden gaat het eigenlijk?

Bijdrager
    Superflu

Inderdaad, Verdult, ik merk het ook net. Bedankt!

ronaldbob, is die functionaliteit eigen aan jouw router zelf?

Orgeldraaier, inderdaad da’s ook nog een optie! Momenteel heb ik een corporate Box.com account ter beschikking van 50GB, maar aangezien het soms gevoelige info beslaat (~ 5GB), wil ik niet dat IT zondermeer door die files en folders kan fietsen (bevestigd door Box.com). Vandaar mijn zoektocht naar een andere oplossing.

Bijdrager
    Orgeldraaier

@superflu wanneer het om 5GB gevoelige info gaat die je in eigen beheer wilt houden, koop een LaCie, of ander merk, beveiligde usb en neem die gewoon dagelijks mee. De rest laat je dan verder gewoon lopen via het web.

En anders is er wellucht een mogelijkheid van een soort powerpack batterij die je kan aansluiten op je MBP zodat deze denkt aan de voeding te hangen en de mogelijkheid betreffende toegankelijkheid via het netwerk wel laat zien als ie in de la ligt, dit in plaats van het gaatje in de la om de MBP van voeding te voorzien om de benaderingsoptie geactiveerd te krijgen.

Bijdrager
    ronaldbob

Ja Superflu, ik kan inderdaad via mijn router een
    wake on line sturen naar mijn Imac mits
    een vast IP adres ingesteld

Bijdrager
    Frank Visser

Macbook elke dag mee naar huis en werk nemen?;)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.