5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    snipper

Wacom Tip bij springende muiscursor

Ik heb me lang geërgerd aan het bij elke klik even ‘bevriezen’ van de pen van m’n Wacom in muis-modus. Nu ben ik er achter dat dat te verhelpen is door in het regelpaneel de ‘Dubbelklikafstand pentippenpunt’ – what’s in a name – naar ‘Uit’ te schuiven.

Dit scheelt me zoveel irritatie dat ik vermoed dat er meer mensen blij mee te maken zijn.

Bijdrager
    Fabio

Damn, ik had me er min of maar al bij neergelegd :oops:
    Paden tekenen in Illustrator is plotseling weer een stuk prettiger :mrgreen: thnx!

Bijdrager
    iHaring

Daarom gebruik ik mijn Wacom alleen in de Pen modus, als ik de muis modus wil gebruik ik wel een muis.

Bijdrager
    snipper

Het heette eerst ‘relatieve’ modus ipv muis-modus, muis-modus is eigenlijk geen goede naam maar de meeste mensen begrijpen dan meteen wat er bedoeld wordt. Omdat Wacom het nu zo noemt, hoef ik nog niet mijn pen in absolute modus te gaan gebruiken.:roll:

Ik gebruik een Wacom-pen omdat ik met een muis last van m’n pols krijg. De absolute modus geeft juist méér ‘slijtage’ omdat ik dan bijna permanent m’n hele arm op moet tillen als ik van de ene naar de andere kant van m’n scherm wil! Voor specifieke toepassingen is het heel handig dat ‘linksboven altijd linksboven’ is, maar niet voor mij als webdesigner.

Bijdrager
    Macteach

Goeie tip! Erg blij mij, werd er ook gek van, kan niet meer zonder mijn Wacom.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.