14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Martijn Bakker

Wacom Tablet probleem..

Ik heb een Wacom Tablet ( Model #= ET-0405-U) en de benodigde software ( drivers enz.) geïnstalleerd, maar als ik opstart dan staat mijn muis helemaal stil. Ik kan dan gewoon wel verder gaan met mijn USB mac muis, maar ik heb toch liever de tweeknopper.
    Iemand een oplossing of hetzelfde meegemaakt?

Martijn

Bijdrager
    boekeloo

mijn tablet ligt in de kast sinds 10.3

Bijdrager
    Martijn Bakker

Aha, bij mij is het begonnen sinds 10.3 en alleen maar erger geworden sinds die ene update. Ik heb wel gewoon de goede drivers dus…

Bijdrager
    Sad

Mijn Wacommetje doet het prima, ook in 10.3. Tegelijk met een Kensington muis.

Begrijp ik het goed dat jij dus 2 muizen en een Wacom hebt?

Bijdrager
    Sambo

Mijn Wacom (intuos) doet het uitstekend. Werk momenteel met 10.3.2 no problemo. Je hebt niet toevallig een verloop van adb naar USB ofzo? Daar kan het aan liggen, de oude modellen schijnen het niet meer te doen onder 10.3.

Bijdrager
    Martijn Bakker

[/quote] Begrijp ik het goed dat jij dus 2 muizen en een Wacom hebt?

Nee, ik heb een Wacom tablet muis en een Apple USB muis.

Bijdrager
    Martijn Bakker

[/quote] Begrijp ik het goed dat jij dus 2 muizen en een Wacom hebt?

Nee, ik heb een Wacom tablet muis en een Apple USB muis.

Bijdrager
    jobwol

De Graphire 2 heeft bij mij slechts zelden problemen. Alleen soms bij het opstarten blijft de cursor in de linker bovenhoek hangen. Door simpel de USB stekker even los en weer vast te maken (heb hem in de usbpoort van mijn toetsenbord) kan ik er weer alle kanten mee op. Kijk anders ook even of je wel de meest recente driver hebt gedownload.

Bijdrager
    apenstaartje

ik heb met de Graphire 2 ook geen problemen, op 1 klein ding na, dat is vaak bij het opstarten dat deze het dan niet doet (of tablet blijft uit, of juist actief maar muis reageert niet)..
    ook ik heb ‘em in mijn toetsenbord zitten, en het stekkertje er even uit halen en weer erin lost het op..
    ik start mijn mac toch maar zeer zelden op (lang leve de slaapstand) dus hinderlijk vind ik het niet echt.

Bijdrager
    ivanzaancity

Mijn Wacomdoet het uitstekend. met 10.3.3

Bijdrager
    ron can

Beste is wel om je wacom direct op de usbpoort van je mac te prikken.
    Of in een hele goede hub. Dit heeft bij mij het probleem opgelost.

Bijdrager
    awi
    ”ron

Beste is wel om je wacom direct op de usbpoort van je mac te prikken.
    Of in een hele goede hub. Dit heeft bij mij het probleem opgelost.

Ben ik het mee eens, ik heb de eerste graphire versie en die doet het uitstekend via een hub(met voeding) onder 10.3.3

Bijdrager
    Fokker3

En ook mijn Wacom doet het prima onder 10.3.2
    Ook heb ik wel eens dat de muis links bovenin blijft hangen, maar behalve loskoppelen van USB (gaat bij mij niet zo handig, weinig ruimte!) werkt het bij mij ook goed even de pen gebruiken, en daarna weer de Wacom muis. Die Wacom muis ligt altijd bovenop het tablet, de pen uiteraard niet. Ik denk, dat als ik even de pen gebruikt, dat de Wacom dan registreert, dat er een andere tool is, en dat is dan voldoende om weer helemaal door het OS gezien te worden.

Of zoiets.

Bijdrager
    Mrzl

Onder 10.3 had ik daar ook nog regelmatig problemen mee, maar mijn graphire doet het ook prima onder 10.3.3, hij draait zelf onder een 2e account, terwijl dat nog niet ondersteund wordt, overigens wel de laatste drivers erop gezet.

Op het werk draaien we onder 10.2.8, daar moet ik regelmatig uitloggen of herstarten om hem weer aan de praat te krijgen, en dat met de laatste drivers en rechtstreeks in de mac geprikt.

Blijft raar…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.