11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Psmiles

Wacom stuurprogramma steeds herinstalleren?

Ik heb net een nieuwe Wacom Intuos small pen aangeschaft. En het nieuwste stuurprogr. geïnstalleerd. Echter, om de zoveel tijd na opnieuw opstarten van de iMac, werkt de Wacom-tablet niet meer. De plugin in de systeemvoorkeuren meldt dan dat er geen geschikt tablet is aangesloten. Oplossing tot nutoe: opnieuw installeren van het stuurprogramma.

Wat is de echte oplossing? Of wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Het gaat om een iMac, 24 inch, 2008, met Yosemite

Moderator
    Mac Daddy

Opnieuw uit en inpluggen van de USB aansluiting helpt niet?
    Of is ie draadloos?

Ik heb al jaren een Wacom tablet en heb ook wel eens dat de computer hem niet herkent. Komt niet vaak voor, maar vaak is uit en inpluggen dan voldoende.

Waarom zou je de driver opnieuw installeren als die al aangeeft dat ie geen apparaat herkent?

Bijdrager
    Verwijder

Als ik van gebruiker wissel dan werkt mijn tablet vaak niet meer of als muis. Na even wachten doet hij het dan weer.

Heb je hem aangesloten via een hub of toetsenbord? Probeer eens een andere USB-poort.

Bijdrager
    Psmiles

Bedankt voor jullie reacties.

MacDaddy – omdat de tablet dan meteen weer herkend wordt.

Willemien – dat werkte wel bij mijn oude tablet, maar niet bij deze. De tablet is direct aangesloten op de iMac.

Bijdrager
    iep

Welke driver versie heb je? Ik merk dat de 6.3.10 versie nogal bagger is (bij mij ziet ie de tablet totaal niet terwijl hij wel ondersteund is) maar de versie die daar voor zit werkt prima (6.3.9w5).

Bijdrager
    macmaus

Hier dezelfde problemen met Wacom tablets. Het is helaas een kwestie van Trial and Error welke er wel en niet werken. Wij hebben een diversiteit aan tablets, van Graphire tot Bamboo, en de combinatie tablet – besturingssysteem – driver is telkens anders.
    Wat iep al zegt, probeer eens een oudere driver.

Bijdrager
    Blieper

Ik heb sinds 6.3.10w2 geen problemen meer, daarvoor wel;-)

Wacom drivers

Bijdrager
    iep

Heb de issue met de 6.3.10w2 driver gevonden: (11/6/2014) DRIVER 6.3.10W2 RELEASED (WIN / MAC) & YOSEMITE 10.10.1, DRIVER ERROR. In deze laatste topic staat de oplossing (je moet de taal op “English” zetten en niet op iets anders zoals Nederlands of US English).

Bijdrager
    Blieper

@ Iep, ja en zeg er dan bij dat het alléeen voor de installatie is;-)

Workaround:
    – Set your Mac system language to English.
    – Install the driver
    – Change the system language to your preferred language.

Bijdrager
    Psmiles

Ik heb de genoemde methodes getest:

taal omzetten
    Bij mij werkte het eerst omzetten van de systeemtaal maar een dag

oudere versie driver
    die werkt nu nog steeds!

Dus mijn advies: installeer de oude driver.

Bedankt voor alle tips!!

Bijdrager
    Psmiles

BTW er is een nieuwe update van de driver voor Intuos en Cintiq beschikbaar: 6.3.11.W3 (per 24 dec 2014). Ik hoop dat hiermee alle problemen zijn opgelost.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.