2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    tomc

Wacom probleem in Pixelmator

Hallo iedereen.
    Sinds gisteren ben ik in het bezit van een nieuwe MacBook pro.
    Alles werkt fijn maar toen ik even mijn Wacom intuos pro bovenhaalde botste ik op een probleem met Pixelmator. Wanneer ik wil teken met de brush raak ik echter niet verder dan een stipje op het begin van mijn penseelstreek (de cursor beweegt wel mee met de beweging van de pen). Wanneer ik gewoon met de muis teken gaat alles wel naar behoren.
    Omdat ik op dit moment nog niet in het bezit ben van de creative cloud heb ik mijn Tablet nog niet in andere programma’s kunnen uittesten dus ik weet niet of het probleem enkel in Pixelmator voorkomt.
    Ik heb de laatste versie van Pixelmator en de meest recente drivers van wacom. Bovendien werken alle ander functies van de tablet wel naar behoren.

Bijdrager
    macmaus

Sorry voor de late reactie, ik heb hier gemerkt (±7 verschillende types Wacom tabletten in omloop) dat niet altijd de laatste driver goed werkt. Het was in mijn geval een kwestie van Trial and error, ofwel probeer eens een andere (lees: oudere) versie van de Wacom driver, dat wil nogal verschillen per combinatie tablet-machine-besturingssysteem. Op de Wacom site kun je in de Support sectie bij Drivers een hele rits drivers vinden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.