7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    K3v

Wacom + Photoshop probleem

Ik wil de linker touchstrip van mijn Wacom Intuos3 tekentablet gebruiken om brushes in Photoshop te verkleinen en vergroten. Dit doe je in Photoshop met het linker en rechter hekje [ ].

Als je dit echter invoegt in de preferences van je tekentablet krijg je ”shift+alt+(“ ipv ”[“. Dit werkt dus niet.

Nu heb ik natuurlijk al geprobeert simpelweg de shortcut te veranderen maar als ik dan de touchtrip gebruik past hij andere settings aan (flow, opacity, …) hoewel de shortcuts perfect overeenkomen en werken op m’n keyboard!:|

Ik heb zelfs mijn keyboard omgezet naar querty om het hekje te kunnen intypen bij de preferences met hetzelfde resultaat, shortcut doet waarvoor hij ingesteld staat op m’n keyboard; past andere settings aan wanneer men de touchstrip gebruikt.

De recentste driver staat geinstalleerd…

Screens:

Hulp is welkom!!:(

Bijdrager
    fnk

Gewoon zoom in het pulldouwn menu selekteren……….
    En dan de uiteinden van de Scrollstrip aanraken om stapsgewijs te zoomen.

Bijdrager
    MacMartino

Zoom selecteren? Dat is volgens mij niet wat gevraagd word. Zoomen is geen punt, met
    de strip, maar hij wil daarmee de brush kleiner of groter kunnen maken. Ik probeer het ook ff…

Bijdrager
    MacMartino

Hello, ik snap het probleem niet want t werkt gewoon bij mij. (Intuos3)
    maar waarom type je een haakje in plaats van een [ ? Ik zet bij touch strip > PS3 de beide uiteinden op [ en ] en dan werkt het gewoon. Maar met het toetsenbord gaat t volgens mij net zo snel….

Bijdrager
    rogier visser fotografie

bij mij werkt het ook, goed idee trouwens.

maar
    als ik naar je screenshot kijk lijkt het erop dat je accolade gebruikt ipv haakje.
    of zie ik het verkeerd?

wel heb ik altijd problemen dat de instellingen niet onthouden worden.

Bijdrager
    K3v

Bedankt voor de reacties! Ondertussen ben ik al ietsje wijzer geworden. Na de touchstrips te testen kwam ik tot de vaststelling dat heel wat toetsen niet juist worden weergegeven. Zo worden bijvoorbeeld sommige tekens het cijfer (ipv teken) en letters een hoofdletter:o

Bijdrager
    K3v

Even een update:

Heb ondertussen iemand van Wacom aan de lijn gehad. Die had nog nooit van het probleem gehoord en ging verder op zoek naar een oplossing. Ook stelde hij voor enkele drivers te proberen; maar geen enkele die voor een oplossing zorgde.

Ondertussen weet ik ook dat het probleem zich voordoet op Mac, op een Windows PC doet ie het (ben ik niet veel mee). Het zijn enkel de toetsen die verschillend zijn tussen qwerty/azerty die omgewisseld worden.

Graag zou ik even willen weten als er iemand is die een Wacom Intuos3 heeft en deze perfect kan gebruiken onder Leopard 10.5.5 of Tiger?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.