22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Blieper

Wacom NIEUWTJE… ??

Hoi hoi,

Weet iemand al iets over het nieuwtje van Wacom?

Bijdrager
    jimeh

nee

Bijdrager
    bonoman

Ben benieuwd!

Bijdrager
    BasiX

Er staat niet voor niks “7 days left” lijkt me.

Bijdrager
    reneo

ik gok op een geheel nieuwe cintiq lijn…

Moderator
    Mac Daddy

Ik hoop een nieuwe Inuos lijn. Heb ik een nieuw doel om voor te gaan. Wil nog altijd een Intuos 4 hebben, maar als er een nieuwe komt met misschien vingersturing mogelijkheden erbij.

Bijdrager
    reneo

Inderdaad, intuos 5 wat tevens als trackpad werkt… Wil ook al een tijdje een nieuwe intuos, maar mijn intuos3 gaat maar niet stuk…

Moderator
    Mac Daddy

Wij Europeanen krijgen een launch om 09.00 uur in Berlijn, maar dit filmpje staat al op Youtube.

En dat is écht vet gewoon! HEBBUH!

Bijdrager
    reneo

Jammer, op m’n iPad en iPhone zie ik heel geen YouTube in je post, dan nog maar een halfuurtje geduld!

Bijdrager
    KarelWillem
    Moderator
    Mac Daddy

170 euro dus. Dan toch eerst maar sparen voor een Intuos en deze later er misschien bij. Ook even afwachten hoe goed dit werkelijk werkt. Als het werkt is het wel een dingetje dat zo uit een science fiction film zou kunnen komen.

Bijdrager
    IBram15

Het is zeker gaaf, hopen dat het ook net zo goed werkt!

Inactief
    Anoniem

Engadget heeft een hands-on. Ik zeg .. HEBBON!

Bijdrager
    iep

En men heeft inmiddels nog een nieuwtje (maar geen spiksplinternieuwe nieuwtje): de Wacom Cintiq 24HD. Adviesprijs: 2299 euro wat maar 400 euro duurder schijnt te zijn dan de 21″ versie.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    iep

Als je de thread nou had gelezen had je al gezien dat die inkling al vermeld was;)

Bijdrager
    reneo

De nieuwe 24HD is maar €200,- duurder dan de ouderwetse 21″ die ook nog eens de ouderwetse schermverhouding van 4:3 heeft… ik zou het wel weten, maar ben reeds in het bezit van een cintiq 12, die past tenminste op de lessenaar van mijn piano:nerd:

Overigens zag ik dat er voor de intuos serie ook een inking pen bestaat. Dat is eigenlijk hetzelfde als die inkling pen, maar werkt dan alleen op een intuos of cintiq tablet. Uiteraard wel een papiertje op je tablet leggen… is stukken goedkoper!

Moderator
    Mac Daddy

Maar hoe werkt dat dan? Je hebt een inkling pen, waarmee je op een stuk papier tekent en tegelijkertijd registreert de Intuos eronder de tekening? Waarom dan die inkling pen en het stuk papier?

Het voordeel van de Inkling is dat ie erg portable is. Het geeft je meer het gevoel van papier. En zoals goed in het filmpje van Engadget te zien is. De variatie in de dikte van een penstreek is ook te zien in de digitale registratie en zelfs in een vector illustrator bestand.

Ik wil eerst nog een Intuos, maar die Inkling lijkt mij ook errug handig voor de snelle schets en niet dat te hoeven inscannen en overtrekken.

Bijdrager
    iep

Wat reneo bedoelt is de ink pen wat een uitbreiding is voor de Intuos serie. In deze pen kun je zowel een plastic punt (zit er standaard al in) en een inkt patroontje stoppen (lijkt nogal op de standaard patronen voor multipens). Met dat laatste kun je dus echt papier op je tablet leggen en zodoende tekenen en digitaliseren.

De Inkling is anders, die borduurt hierop voort. Hier heb je echter geen tablet voor nodig. Je moet een of ander digitiser apparaatje op het papier klemmen.

Bijdrager
    1984
    iep op 15 september 2011

Wat reneo bedoelt is de ink pen wat een uitbreiding is voor de Intuos serie. In deze pen kun je zowel een plastic punt (zit er standaard al in) en een inkt patroontje stoppen (lijkt nogal op de standaard patronen voor multipens). Met dat laatste kun je dus echt papier op je tablet leggen en zodoende tekenen en digitaliseren. .

Graag een voorbeeld zoals bijvoorbeeld “Intuos4 Inking Pen (KP-130) Let op: Deze pen werkt alleen op Intuos4 tabletten

Bijdrager
    iep

Misschien dat je eerst kunt beginnen met fatsoenlijk en begrijpbaar Nederlands. Of is dit een boodschap voor de cryptologen van de AIVD? Dan heb ik niks getikt;)

Mocht je doelen op hoe dat nou met die inking pen werkt is het handig om het filmpje van Wacom over alle accessoires voor de Intuos4 serie te bekijken:

Bijdrager
    1984
    iep op 17 september 2011

Of is dit een boodschap voor de cryptologen van de AIVD? Dan heb ik niks getikt;)

Nee, voor de cryptologe van de Mossad

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.