4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Hermanh

Wacom intuos 2

Werk al jaren met de Wacom intuos 2 een heerlijk A5 tablet. Maar sinds ik met ML werk, treed er regelmatig een storing op.
    Ik ben bijvoorbeeld in Photoshop bezig met een fotobewerking en doe dat met de pen. Na een minuut of wat verdwijnt de cursor van mijn scherm, of deze verdwijnt achter mijn toolbox. Waardoor ik mijn instellingen niet meer kan doen.
    Dan moet ik de Wacom muis erbij pakken en dan heel snel over de het oppervlak van de Wacom bewegen. Waarna de cursor weer verschijnt. Natuurlijk heb ik meteen gekeken of er een update voor mijn Intuos was, en heb ik deze gedownload. Maar geen verdere verbeteringen op te merken. Moet er iets worden ingesteld waardoor mijn Wacom weer naar behoren gaat werken?
    Hoor graag suggesties….
    Fijne kerst

Bijdrager
    Webarcher

Heb ook een Intuos 2 A5 formaat tablet. Werk nog met 10.6.8. Ook daar kleine problemen. Soms reageert alles heel traag. Heb z’n idee dat de hardware niet echt overweg kan met nieuwe Mac’s. Ben benieuwd naar eventuele reacties van andere met een oplossing…

Bijdrager
    Hermanh

Hi Webarcher

Gek, want met Snow-Leopard had ik helemaal geen last!
    Mijn iMac is van 2010, en is met Snow-Leopard geleverd. Ben pas afgelopen jaar overgestapt naar Mountain-Lion en daar is het begonnen. Uiteraard had ik al eerder een nieuwe Wacom driver geïnstalleerd.
    Omdat de oude niet kon functioneren met ML.
    Nu er weer een update was, heb ik ook deze meteen ge├»nstalleerd…
    Maar geen oplossing.
    Ben ook benieuwd naar andere oplossingen van verschillende forumleden.
    Zal ook een kijken op het Wacom forum….

Bijdrager
    iep

Ik heb een Intuos 4 en ik had met de nieuwste Wacom driver (versie 6.34-3)ook stabiliteitsproblemen met de tablet. Aangezien ik dit met de versie ervoor (6.33-3) niet deze problemen had heb ik die er maar weer op gezet. Op het forum bij Wacom kwam ik destijds ook heel wat meer mensen tegen die tegen dezelfde soort problemen aan liepen wat ook bij hun opgelost was door een versie terug te gaan. Bij een Intuos 2 kan er trouwens ook de leeftijd mee spelen. Die dingen zijn al aardig wat jaartjes oud.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.