9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    lotta

[Opgelost] Wacom cintiq 22 HDT wordt niet herkend door nieuwe Imac 10.13.5.

Ik zoek hulp bij het aansluiten van mijn Cintiq op mijn nieuwe Imac. (Ik weet zeker dat hij werkt.)

Nu heeft de Cintiq drie stekkers, een voedingsstekker, een usb en een DVI stekker die nu met een adaptor van startech USB-C gekoppeld zit (type CDP2DVI).

Ik heb de i-mac geupdate met alle laatste drivers. Maar hij herkent het beeldscherm nog steeds niet…

Heeft iemand hier kennis van of een gouden tip? Ik ben ten einde raad….

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door  Night. Reden: topic opgelost

Moderator
    Night

Vreemd, aangezien dit toch de adapter is die Wacom zelf getest heeft een ook aanbeveelt. Maar er schijnen nog wat compatibiliteitsproblemen te zijn tussen TB2 en TB3 en het is niet zeker of Wacom inderdaad ook met TB3 getest heeft. Op internet zijn er meer problemen te lezen. Ook dat er wel beeld is maar dat de pencil niet werkt.

Je zou kunnen kijken of die van Kanex wel werkt. Ik las op twee plaatsen (link 1, link 2) nl. dat men het met de adapter van dat merk wél werkend had gekregen.

Bijdrager
    lotta

Superdank voor je input. Hoewel de Kanex kabel dezelfde specificaties heeft, ga ik hem bestellen en laten weten of het werkt. In de winkel werkte het prima met een Macbookpro welke dezelfde ingangen had als de Imac.

Moderator
    Night

Kan aan van alles liggen. Kabel, versie van macOS en zelfs aan een verschil tussen de hardwarematige poort op een MBP en een iMac. Desondanks hoop ik dat de Kanex voor jou het probleem oplost, anders zou ik het ook niet weten. Succes!

Bijdrager
    lotta

Ik heb jouw input aan iemand anders voorgelegd omdat ik er zelf te weinig verstand van heb. In ieder geval heb ik de KANEX besteld via Amazon https://www.amazon.com/gp/product/B017GGNU0C/ref=od_aui_detailpages00?ie=UTF8&psc=1

Ook een andere besteld uit NL voor de driedubbelcheckerdecheck. https://www.onlinekabelshop.nl/usb-c-naar-dvi-adapter-met-dp-alt-mode-0-10-meter

Ik laat weten of het werkt… (wellicht handig voor diegenen die met hetzelfde bijltje hakken.)

Kreeg vanmorgen een bericht van Wacom:

The Cintiq 22HD has a DVI connection that can be adapted to VGA. We recommend to use it with a graphic card or PC that supports this connection without the use of an external adaptor. We cannot guarantee that the display will work using a video adaptor, as the device has not been tested with the adaptors available. If your Imac has a DisplayPort and you need to convert the signal to DVI note that you must use a DiplayPort >TO>DVI adaptor. If you have a DVI>TO>DisplayPort adaptor it won’t work, because you must convert the signal From DisplayPort (on the computer) To DVI (on the Cintiq display).

Zo vreemd dat ze het niet testen zodat ze een merk/linkje kunnen geven met een succesvolle adaptor. Je wilt je klanten toch graag behouden?!

To be continued

Moderator
    Night

Ze lopen een beetje achter daar….MDP is niet meer, lang leve TB3. 🤫

Maar waarom zo moeilijk via Amazon? Bol.com heeft ze ook gewoon. Scheelt je een hoop gezeik als je hem terug wil sturen als het ook niet werkt.

[Update]

Ik zie net dat MaxICT (nederlands bedrijf) ze ook heeft voor slechts € 54,50. Scheelt toch weer ruim 17 euro!

Bijdrager
    lotta

Oh floep, Ik had gekeken via Bol en zag hem te koop staan bij een bedrijf waarvan de site niet werkte, er slechte reviews gegeven werden én waar ze de telefoon niet opnamen… Rinkelde alarmbellen.

Had niet gezien dat er nog meer aanbieders waren. Dat was inderdaad beter geweest…

Bijdrager
    lotta

Goed bericht! De nieuwe (merkloze) adaptor werkt als een zonnetje!

https://www.onlinekabelshop.nl/usb-c-naar-dvi-adapter-met-dp-alt-mode-0-10-meter

bedankt nogmaals voor het meedenken!

Moderator
    Night

Mooi zo. Kun je je handen weer uit het haar halen:-P

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.